نکات طلایی طراحی کارت ویزیت

کارشناسان حوزه بازاریابی و فروش بر این عقیده اند که یکی از ارکان اساسی هر تجارتی داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای و خلاقانه است .

یک کارت ویزیت تاثیرگذار و زیبا به جز ایجاد تصویری مناسب در ذهن مشتری ، باعث تحریک حس زیباشناسی وی نیز می گردد. با رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت می توان تاثیر مثبتی بر ذهن مشتریان در نگاه اول گذاشت . در ادامه به نکاتی جهت طراحی کارت ویزیت زیبا و حرفه ای که باعث موفقیت یک سازمان است اشاره می گردد:

  • لوگوی حرفه ای ، چاپ کاتالوگ و کارت ویزیت تاثیرگذار دو رکن اساسی جهت ثبت برند یا اسم شرکت در ذهن مشتری است .
  • کارت ویزیت یک تابلوی تبلیغاتی در دستان مشتری است . از این رو طراحی آن یکی از مهم ترین و حساس ترین طراحی های گرافیکی است .
  • استفاده از کارت ویزیت های بی کیفیت و غیرحرفه ای نه تنها باعث تخریب تصویر محصول در ذهن مخاطب می گردد، ترمیم تصویر ذهنی خراب بسیار زمان بر و پر هزینه نیز می باشد .
  • کارت ویزیت رایج ترین و ساده ترین راه مطرح شدن در هر تجارتی است ؛ از این رو تجارت های کوچک و بزرگ هر فرد با هر تخصصی نیاز به یک کارت ویزیت دارد .
  • از مهم ترین اصول طراحی کارت ویزیت که گاهی اوقات کارایی آن را به طور کلی از بین می برد ، ناخوانا بودن نوشته های روی کارت است . این مشکل اغلب به علت عدم تناسب رنگ زمینه و نوشته ، کوچک بودن سایز نوشته ها ، استفاده غیرکارشناسانه از سایه ها و افکت های نامناسب ایجاد می گردد .
  • یکی از نکاتی که جهت طراحی کارت ویزیت از اهمیت خاصی برخوردار است ، مفهوم رنگ در طراحی کارت ویزیت است ؛ رنگ های زیبا و متناسب با هر تجارتی باعث جذابیت دوچندان کارت ویزیت می گردد .

روانشناسی رنگ ها در طراحی کارت ویزیت :

انتخاب مناسب رنگ در هر طرحی تاثیر ویژه ای خواهد داشت و طراحی کارت ویزیت و طراحی کاتالوگ نیز از این قاعده مستثنی نیست . در ادامه این مقاله به مفهوم رنگ و تناسب آن با هر تجارت و کسب و کاری خواهیم پرداخت :

رنگ قرمز رنگی است گرم ، پر انرژی ، با شور فراوان ، با سرعت ، حرارت ، هیجان و خشونت مثال زدنی . رنگ قرمز قادر است بر روی بینندگان تاثیر فیزیکی بگذارد و باعث افزایش فشارخون و تعداد تنفس گردد . رستوران چینی ، آتش نشانی ، بدلکاری ، مکانیکی خودرو و قصابی از کسب و کارهای متناسب با کارت ویزیت های قرمز رنگ هستند .

محبوب ترین رنگ در کارت ویزیت طیف های مختلف رنگ آبی است . رنگ آبی نشان وفاداری و باعث القای اطمینان خاطر در ذهن مشتری است . کارت ویزیت کسب و کارهایی همچون متخصصان کامپیوتر ، پزشکان ، محافظان و مهندسان با رنگ آبی بسیار در ذهن ماندگار خواهند ماند .

رنگ نارنجی یکی از رنگ های پرنشاط و پر جنب و جوش است . از این رو القا کننده انرژی ، تعادل ، تغییر و گرماست . سوپرمارکت ها ، کافه ها ، کلوپ های تفریحی و ورزشی می توانند به خوبی از رنگ نارنجی در کارت ویزیت های خود استفاده نمایند.

رنگ سبز القا کننده تعادل و هماهنگی در ذهن بیننده است . سبز نماد پایداری و تناسب است . طبیعت ، موفقیت ، نوسازی ، قدرت ، جوانی ، بهار ، کم تجربگی و خامی همراه با رنگ سبز است . رنگ سبز متناسب با کارت ویزیت مشاغلی از قبیل باغبانی ، معماری، خانه داری، روانشناسی و . . . است .

همواره رنگ بنفش با معنویت ، انسانیت ، اصالت ، مراسمات ، حکمت ، استکبار و عزاداری همراه بوده است . ارغوانی رنگ مناسبی برای کارت ویزیت کسب و کارهای املاک ، وکالت ، مزون و آرایشگری است .

رنگ خاکستری از رنگ های خنثی و پایان طیف رنگ های گرم است . قابل اعتماد ، موقر ، محافظه کار ، هوش ، خسته کننده و افسرده از ویژگی های بارز رنگ خاکستری است ؛ از این رو برای تجارت های حفاظتی ، امنیتی ، خدماتی و شخصی مناسب است .

یکی از مناسب ترین رنگ های زمینه کارت ویزیت ، رنگ قهوه ای است . این رنگ حس گرما ، استقامت ، ثبات ، زمین ، خانه ، دل ، راحتی و سادگی به بیننده می دهد . وکلا ، رستوران ها  و . . . معمولا از رنگ قهوه ای برای طراحی کارت های ویزیت خود استفاده می نمایند .

از دیگر رنگ های خنثی که می تواند احترام ، پاکی ، سادگی ، صلح ، دقت ، سرما ، زمستان ، بی گناهی ، دقت را به خوبی در ذهن بیننده کارت القا نماید ، رنگ سفید است . رنگ سفید برای پزشکان ، پرستاران ، مدیران ، نمایندگی های فروش و خدمات عروسی بسیار مناسب است .

رنگ مشکی به علت قوی بودن معمولا در طرح های ظریف کاربرد بهتری دارد . مشکی نماد قدرت ، مرگ ، عزاداری ، غم و اندوه ، جنسیت ، خشم و پشیمانی است  . مدیران ، مهندسان ، کافی شاپ ها ، بوتیک های مجلل معمولا به خوبی از رنگ سیاه در کارت ویزیت خود استفاده می کنند.

اطلاعات مناسب جهت درج بر روی کارت ویزیت :

اطلاعاتی که ممکن است مشتریان به آن نیاز داشته باشند باید بر روی کارت ویزیت لحاظ گردد . مهم ترین نکاتی که مورد توجه مخاطبان قرار می گیرد عبارتند از :

نام شرکت : نامی که ترجیح می دهید به آن نام شناخته شوید و مشتریان شما را با آن نام خواهند شناخت .

زمینه کاری : اطلاعات مناسب از زمینه کاری شرکت ، محصولات و یا خدمات قابل ارائه توسط فرد یا شرکت .

اطلاعات تماس : شماره تماس ، آدرس دقیق ، آدرس وب سایت و سایر شبکه های اجتماعی راه های تماس مشتریان با شما هستند ؛ پس آن ها را جدی بگیرید .

کارت ویزیت آنقدر مهم است که با استفاده از روانشناسی این محصول تبلیغاتی می توان از نیازهای روانی مشتری به راحتی بهره برد. بر روی همه کارت های ویزیت اطلاعاتی از قبیل اسم شرکت ، زمینه فعالیت و اطلاعات تماس درج می گردد ؛ ولی در صورت به کارگیری نکات ظریف و قابلیت های روانشناسی می توان حداکثر بازده را به وسیله طراحی گرافیکی علمی و حرفه ای ایجاد نمود .

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و چاپ کارت ویزیت به این صفحه مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط