نکات لازم جهت طراحی پرچم تبلیغاتی

تبلیغات ابزار متعددی دارد. هر شرکت یا برندی با توجه به نیاز و هدف خود می تواند یکی از این ابزارها را انتخاب کند. پرچم تبلیغاتی نیز از جمله ابزارهایی هستند که در خدمت اطلاع رسانی و تبلیغات هستند.

پرچم تبلیغاتی از جمله تبلیغاتهای محیطی هستند که از نقش و اهمیت بالایی نیز برخوردار هستند. از این ابزار تبلیغاتی هم می توان با هدف اطلاع رسانی و تبلیغات و هم با هدف زیبا کردن سطح شهر یا هر محیطی استفاده کرد. عناصر دیداری و بصری در پرچم ها بر جذابیت تبلیغاتی آنها اضافه می کند. از جمله این عناصر دیداری می توان به نوشته های روی پرچم ، تصاویری که بر روی آن نقاشی شده و رنگهایی که در آن به کار رفته اشاره کرد.

در کل نیز ترکیب این عناصر در کنار پرچم تبلیغاتی با یکدیگر می تواند یک وسیله تبلیغاتی و زیباسازی مفیدی برای شما ایجاد کند. از این نظر که جامعه ما هر روز با پیشرفت عظیمی از فن آوری روبه رو می شود بنابراین نیازهای اطلاع رسانی و تبلیغات در آن روز به روز افزایش پیدا می کند. بنابراین ، با ایجاد و گسترش رسانه های محیطی مانند طراحی پرچم های تبلیغاتی می توان در راستای اهداف این فن آوریها و تأمین نیازهای جامعه و محیط شهر پیش رفت. در ادامه به ارائه نکاتی می پردازیم که برای طراحی کردن پرچم های تبلیغاتی ضروری و لازم هستند.

یک) اندازه پرچم تبلیغاتی

اولین سوالی که پیش می آید این است که اندازه این پرچم ها باید چقدر باشد ؟ می توان در پاسخ این سوال گفت که با توجه به هدفی که از طراحی این پرچم ها دارید می توانید اندازه های مختلفی داشته باشید. به عنوان مثال : بسیاری از افراد  و مدیران تمایل دارند این پرچم های تبلیغاتی را بر روی میز کار خود یا ویدئوهای تبلیغاتیشان قرار دهند.

بنابراین این پرچم ها را در تعداد زیاد و اندازه های کوچک طراحی می کنند تا در شرکت و هر محلی که به فعالیت آنها مربوط است این پرچم ها را قرار دهند. اما برخی از شرکتها تمایل دارند این پرچم ها را در اندازه های بزرگتر طراحی کنند و از آنها به عنوان ابزار تبلیغاتی در محیط های مختلف از جمله در کنار درب ورودی شرکت ، در کنار نمایشگاه ها یا ورودی محلهایی که مربوط به فعالیت آنهاست قرار دهند حتی ممکن است بخواهند آنها را در میادین یا محلهای مناسب برای تبلیغات قرار دهند. در این گونه مواقع ، پرچم ها باید در اندازه های بزرگتر به گونه ای که چشم مخاطبان را به خود جلب کند طراحی کنند.

دو) محل قرار گیری پرچم تبلیغاتی بر روی زمین

اگر قصد دارید پرچم های بزرگی را طراحی کنید باید سعی کنید این پرچم ها از سطح زمین یک فاصله مناسبی داشته باشند. یعنی علاوه بر اینکه نباید همسطح زمین باشند بلکه به راحتی از فضاهای مختلف حتی از داخل ماشین و در مواجه با رهگذرها قابل دیدن باشند.

سه) تصاویر طراحی شده بر روی پرچم تبلیغاتی

باید سعی کنید تصاویری که بر روی پرچم ها طراحی می کنید را تصاویری مناسب انتخاب کنید. همیشه بهترین تصویرها بر روی پرچم ها تصاویری هستند که هم به لحاظ طرح و هم به لحاظ رنگ ، تصاویر ساده ای هستند.

چهار) نوشته های روی پرچم تبلیغاتی

نوشته هایی که بر روی پرچم درج می شود باید در فونتهای مناسب باشد. هم اندازه این فونت ها و هم شکل فونت ها باید به گونه ای باشد که هم بر زیبایی پرچم ها اضافه کند و هم از فاصله دور نیز قابل رویت باشد و هم در قسمت مرکزی پرچم نوشته شوند تا بر زیباتر نشان داده شوند. فاصله میان حروف و کلمات نیز باید فاصله مناسبی باشد تا حروف و کلمات به راحتی قابل خواندن باشند.

پنج) جنس پارچه پرچم تبلیغاتی

سعی کنید پارچه های جنس مناسبی انتخاب کنید زیرا پارچه خوب دوام بیشتری دارد و همچنین نوشته ها و رنگ ها بر روی آن می توانند به خوبی نقش ببندند و زیبایی چندین برابر پیدا کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات حرفه ای و همچین تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط