ویژگیها و کاربردهای طراحی بنرهای مناسبتی مثل یلدا

روشهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی متنوع در دنیای کنونی موجب شده است ابزارهای مختلفی برای این اهداف طراحی شوند.

هر کدام از این ابزارها ، جایگاه و موارد استفاده منحصر به فرد خود را دارند. یکی از این ابزارها ، بنرها هستند. روزانه در سراسر شهر یا در مسیرهای بین شهری با بنرهای مختلفی مواجه می شوید. هر کدام از آنها حاوی مطالب مختلفی است که در جهت اطلاع رسانی به مخاطبان طراحی شده است. ممکن است برخی حاوی مطالب تبلیغاتی و معرفی یک محصول یا برند باشد و در مقابل برخی فقط جهت اطلاع رسانی روزهای به خصوص طراحی شده باشد.

آیا تا کنون متوجه تفاوتهای موجود میان بنرهای مختلف شده اید ؟ آیا دیده اید که بنرهای مختلف چه از جنبه هایی با هم تفاوت دارند ؟ بنرهایی که در روزهای خاصی از سال در گوشه و کنار شهر می بینیم تفاوتشان با سایر بنرها در چیست ؟

بنرها جزء تبلیغ های چاپی هستند که در اندازه های مختلف طراحی می شوند. با توجه به اینکه موضوع آن بنر چیست به شکلهای مختلف طراحی می شود. برخی از این بنرها در روزها یا ماههای خاص سال مورد استفاده قرار می گیرند که به آنها بنرهای مناسبتی گفته می شود. در ادامه به ویژگیهای این بنرها می پردازیم.

یک) غلبه با محتوا

در بنرهای مناسبتی این محتوا یا متن بنر است که اهمیت دارد. بنابراین ، سعی می کنند از واژه های مناسب استفاده کنند که علاوه بر اطلاع رسانی بتواند بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند و اطلاعات مورد نظر را به آنها منتقل کند. به همین دلیل در این بنرها ، تأکید بر متن است و کمتر از تصاویر استفاده می شود.

دو) زمان خاص

همانطور که از نام این بنرها نیز مشخص است این بنرها در ایام خاص به عنوان مثال ، در روزهای خاصی از سال یا رویدادهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. نمونه های این بنرها را در ارتقاء پست اداری ، احترام به میهمانانی که میزبانشان هستید ، اعیاد مختلف ، بازگشت از سفرهای زیارتی و مذهبی و غیره می توان مشاهده کرد.

سه) تنوع کم

معمولاً طراحی بنرهای مناسبی راحت تر از بنرهای تبلیغاتی است. زیرا در بنرهای تبلیغاتی انواع متنوعی از محصول یا برند وجود دارد و برای هر کدام باید یک طراحی ویژه انجام شود. از طرفی ، باید سعی کنید تفاوت و تمایز در طراحی بنرهای تبلیغاتی را رعایت کنید تا نوآوری و منحصر به فرد بودن رعایت شود تا کارآیی لازم این بنرها حفظ شود. اگر در بنرهای تبلیغاتی نتوانید خلاقیت و نوآوری به خرج دهید بسیاری از هزینهای تبلیغاتی شما به هدر خواهد رفت و کارایی کافی برای جذب افراد را نخواهد داشت.

در حالی که در بنرهای مناسبتی شما با این دسته از مشکلات رو به رو نیستید. شما قالبهای آماده مناسبت های مختلف را دارید و تنها کافی است پس از سفارش مشتریان ، آن را چاپ کنید. همچنین تنوع و نوآوری در این زمینه چندان اهمیتی ندارد و فقط متن پیام است که اهمیت زیادی دارد.

چهار) عدم استفاده از لوگو

یکی از ویژگیهای این دسته از بنرها این است که شما نیازی نیست از لوگوهای تبلیغاتی استفاده کنید. همانطور که می دانید استفاده از لوگوها در بنرهای تبلیغاتی از اهمیت زیادی برخوردار است و کیفیت تبلیغات و ماندگاری برند مورد نظر شما را در ذهن مخاطبان افزایش می دهد.

اما در بنرهای مناسبتی شما با این موضوع مواجه نیستید و نیازی به درج لوگو یا آرم مربوط به کسب و کار یا سایر مضامین مربوطه نیست. البته لازم به ذکر است که گاهی پیامهای تبریک یا سایر پیامهای مناسبتی از طرف شرکت یا مجموعه ای است که سعی می کنند لوگو یا آرم مربوط به خود را در این بنرها چاپ کنند. در هر صورت درج لوگو در این بنرها اهمیت زیادی ندارد.

مطالب مرتبط