پوستر های دیجیتال یکی از انواع رسانه های تبلیغاتی جذاب

پوستر های دیجیتال برای تبلیغ کننده امکانات گسترده ای را فراهم می کند و از نوع ارتباطی بسیار مرعی و قوی می باشد که تاثیرگذاری آن به معنای واقعی هزینه را جبران می کند. با توجه به اینکه پوستر یک تبلیغ در فضای بیرونی است، می تواند در فضاها و یا محدوده های گوناگونان به هر شکل واندازه استفاده شود.

پوستر تبدیل به بخشی از منظره شهری شده است و بر خلاف رسانه های تبلیغاتی دیگر مانند تلویزیون و مطبوعات برای حفظ وجود تنها به محوطه خیابان ها نیاز دارد- اعلامیه هایی متشکل از ۴۸- ۹۶ ورقه پوستر بر تابلوهای دیواری خیابان در کنار یکدیگر قرار دارند حتی از آن زمان قرن نوزدهم که شره و تولوز لوترک پوستر های رنگی خود را به صورت اجرای لیتوگرافی در خیابان های پاریس به نمایش می گذاشتند، ثابت شده است که پوستر به معنای تبلیغاتی طرفداران بسیار دارد. صابون پییرز و بعد از آن گینس با ادامه این سنت، پوستر های ماندگار خلق کردند. در سال های ۱۹۷۰ شرکت های تبلیغاتی بریتانیای با الهام از چهره های نام آور ادبیات چون کولت، دیکنسون و پیرس، بین سفارش دهندگان تبلیغ نوعی از پوستر های اعلامیه ای را که ۴۸- ۹۴ ورقی بودند، متداول کردند. پوستر هنوز هم به دلیل توانایی برقراری ارتباط رسانه و دارا بودن سطح گسترده ای از مخاطبان که زبان آن را به آسانی و سریع می فهمند اثری ماندگار است.پوستر های دیجیتال

پوستر پیام های تبلیغاتی را در چند ثانیه به تماشاگرانی منتقل می کند که همگی ره گذاران پرمشغله ای هستند، بنابراین گروه های اجرایی دست اندر کار تبلیغات اغلب به وسیله پوستر، عنوان های کوتاه و گاهی هم شوخ را به همراه تصویرهای نافذ و چشم گیر به کار می برند تا هر پیام ساده و غیر پیچیده ای را با ایجاد جار و جنجال مورد توجه مخاطبان خود قرار بدهند. تعداد بیشمار و روز افزونی از گروه های اجرایی نیز تمرکز خود را بر طراحی خاص پوستر هایی گذاشته اند که بخشی از محیط زندگی ما را تشکیل می دهند و این نوع مکان ها خود تبدیل به بخشی از پوستر و فضای رایج نصب آن شده اند.

پوستر های دیجیتال و تعاملی

پیدایش پوستر های دیجیتال و تعاملی، روح تازه ای در پوستر های سنتی- یکی از خلاق ترین رسانه های تبلیغاتی دمیده است. امکان پر کردن فضایی بزرگ با ایده ها، فرصتی است که همه گروه های اجرا مشتاق آن هستند. افزودن فیلم، پویا نمایی (انیمیشن) و صدا به این رسانه تبلیغاتی، امکاناتی نوین برای ایجاد ارتباط با رهگذاران و واکنش متقابل از سوی آنها را باعث شده است. نیازی که نشان های تجاری به وسیله رسانه دیجیتال (وب سایت) در برقراری ارتباط با مخاطبان خود و نیز واکنش از سوی آنها دارند، از راه امکانات پیشرفته فناوری در گوشی های هوشمند همراه، فراهم شده است. پیام نویسی و بارگذاری (دانلود) این رابطه دو سویه را به خصوص با مخاطبان جوانتر، بسیار آسان و حتی واضحتر هم کرده است. ارتباط هنگامی واضح و تاثیرگذار است که نشان های تجاری مصرف کنندگان را به وسیله پوستر تشویق به نشان دادن واکنش های خلاق کرده و از مصرف کنندگان می خواهند تا در پاسخ موضوعی که منشاء ظهور آن خلاقیت خودشان است، چیزهایی مانند فیلم های کوتاه خانگی، عکس و نوشته بفرستند. نصب پوستر های دیجیتال به زودی در همه جا عادی خواهد شد- در ایستگاه های اتوبوس- فروشگاه های بزرگ، فرودگاه ها و پایانه ها- و فناوری نوین به بیننده امکان تعامل آسانتر با پوستر هایی را خواهد داد که صفحه قابل تماس و اشاره پذیر (مانند اشاره کردن با دست) دارند. با تکامل هر چه بیشتر پوستر های دیجیتال، موضوع به طور دقیق “به این فضا را ببین” تبدیل خواهد شد.

فضای درست، مکان درست نصب پوستر های دیجیتال

موفقیتی که هر برنامه اجرایی به وسیله پوستر های دیجیتال به دست می آورد، تنها نتیجه ایده خلاق و توانایی جلب کردن مخاطب مورد نظر نیست، بلکه به تناسب بودن برنامه ریزی در یک رسانه و خریدن (اجاره) آن هم بستگی دارد. برای پیامی که مخاطب مورد نظر باید ببیند، انتخاب فضا و مکان درست، سرنوشت ساز است. با اینکه بسیاری از شرکت های متخصص برنامه ریزی رسانه دارند که کارش طراحی پوستر های دیجیتال و سرانجام خرید رسانه برای اجرای یک برنامه تبلیغاتی است، ولی آگاه بودن از مرحله ای که محدوده نمایش کار را تعیین می کند، در هدایت برداشت خلاق شما نقشی سازنده و موثر دارد و بسیار مهم است. برای مثال، اگر به اختصار کارتان تبلیغ نشان تجاری جدیدی از یک آب میوه به وسیله پوستر های دیجیتال باشد، کجا برای آن پوستر مناسب ترین محل است؟ منطق چنین حکم می کند که نصب این پوستر ها در نزدیکی سوپر مارکت ها، شاهراه ها و یا فروشگاه های بزرگ با مخاطبان بیشتر “سخت” خواهد گفت، زیرا هنگام رفتن به خرید مسیرشان از این جا ها می گذرد. کالین استون که یک برنامه ریز متخصص رسانه ای است ۲۵ سال تجربه این نکته را به طور گسترده چنین شرح داده است: برنامه ریزی هوشمندانه و خرید مکان های انتخاب شده به منظور دسترسی به گروه مخاطب و پوشش دادن آنها، اهمیت خاصی دارند و شامل مکان هایی می شوند که مانند فرودگاه مسافران خاصی در آن اغلب پرواز دارند، رستوران ها و سالن هایی که پاتوق طبقه تاجران است و باشگاه های ورزشی که مدیران جوان رفت و آمد دارند. هر یک از این مکان های انتخابی برای اجتناب از دور ریز و اتلاف کار، نیاز به شناسایی کامل محلی دارند. بسیاری از مقاطعه کاران پوستر های دیجیتال سعی دارند تا مکان را به شکل یک بسته آماده و با قیمت مشخص به فروش برسانند اما این روش به ندرت فرصت هر گونه کنترل بر کیفیت یا تحقیق از فضای نصب را می دهدو نتیجه کار تنها بعد از اتمام زمان برنامه تبلغاتی مشخص شد. استفاده از تحقیقی که قبل و بعد از زمان اجرا انجام می گیرد، می تواند فکر خوبی برای کسب شناخت هر چه بیشتر از این موضوع که پیام را چگونه دیده اند، باشد.

پوستر های دیجیتال غول آسا و سازه های خاص

کانون مشاوره و تبلیغات طراحان برتر امکانات فراوانی برای اجرای پوستر های دیجیتال خلاق در دسترس خود دارند. مکان های نصب پوستر و تجهیزات خیابانی می توانند مناسب با نیاز های طرح پوستر و یا ایده های یک کمپین تبلیغاتی طراحی یا سفارش داده شود.

مزیت های پوستر های دیجیتال:

– پوستر های دیجیتال می تواند به شکل ها و اندازه های گوناگونی که به گروه اجرا فرصت خلاقیت های بیشتری می دهند، اجرا شود.

– بینندگان رهگذر می توانند هر پیام را از مکان نصب شده تبلیغ، به طور روزانه و بارها ببینند.

– محل نصب پوستر های دیجیتال را می توان نزدیک به جایی که محصول به فروش می رسد انتخاب نمود.

– پوستر های دیجیتال یک روش موثر برای شناساندن هر چه بیشتر برند در طول زمان است.

کمبود های پوستر های دیجیتال:

– برخی از مکان های نصب پوستر های دیجیتال می توانند مورد تخریب قرار گیرند.

– از راه پوستر های دیجیتال دسترسی به مخاطبان کل کشور دشوار است.

هزینه استفاده از پوستر های دیجیتال بسیار زیاد است.

مطالب مرتبط