چگونه بهترین کاتالوگ و بروشور مناسب طراحی کنیم؟

احتمالاً شما نیز تا کنون کاتالوگها و بروشورهای زیادی را از طرف شرکتها ، فروشندگان و تولید کنندگان که از این طریق به تبلیغ و معرفی کالاهای خود پرداخته اند دریافت و مطالعه کرده اید.

یکی از راههای بازاریابی ، معرفی کالا و خدمات به مخاطبان و مشتریان تهیه بروشور است. معمولاً در این بروشورها انوع کالاهای مربوط به شرکت به همراه مشخصات هر یک از آنهاست درج می شود. طرحی که برای بروشور خود انتخاب می کنید نقش زیادی در جذب کردن مشتریان و آگاهی دادن به آنها دارد. به همین دلیل در اینجا به مراحل و چگونگی طراحی بروشور مناسب پرداخته شده است:

یک) به چه دلیل نیاز به تهیه بروشور دارید؟

قبل از طراحی بروشور یا سفارش طراحی آن ، مشخص کنید که برای چه هدفی می خواهید بروشور طراحی کنید. اگر هدف و منظور خود از این کار را مشخص کنید دقیقاً می دانید که به دنبال چه چیزی هستید و می خواهید بروشورتان چه طراحی داشته باشد و چه نوع اطلاعاتی در آن ذکر گردد.

دو) هماهنگی بین طراحی بروشور با محصولات و خدمات شرکتبهترین طراحی کاتالوگ

سعی کنید بروشوری که تهیه می کنید هماهنگ و متناسب با محصول یا خدماتی باشد که شرکت شما عرضه می کند. بروشوری که یک شرکت مواد غذایی تهیه می کند با بروشوری که یک شرکت تجهیزات کامپیوتری برای معرفی کالا و خدمات خود تهیه می کند قطعاً با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین ، هماهنگی بین محصولات و طراحی بروشور یکی از مواردی است که قبل از طراحی بروشور باید به آن توجه شود. حتی نوع طراحی و کیفیت کاغذی که شرکتهای مختلف استفاده می کنند نیز متفاوت است. به عنوان مثال ، یک کمپانی بزرگ و معروف نوع و کیفیت کاغذ و طراحی که برای بروشور خود انتخاب می کند با بروشوری که یک شرکت نوپا یا کوچک و نه چندان مشهور انتخاب می کند متفاوت و در حد سرمایه و بودجه آن است.

سه) اندازه کاغذ بهترین کاتالوگ خود را مشخص کنید

قبل از اینکه شروع به طراحی و تهیه بروشورتان کنید باید اندازه ای که مد نظر دارید بروشورتان را چاپ کنید مشخص نمایید.علت این کار آن است که نوع طراحی ها ، رنگها ، شکلها ، عکسها و غیره که در بروشورها استفاده می شود با توجه به اندازه کاغذی که استفاده می شود می تواند متفاوت و متناسب با اندازه کاغذ باشد.

چهار) متن بروشور

در نگارش متن بروشور باید دستور زبان نوشتاری و نحوه جملات به درستی و با دقت رعایت شود. زیرا به جز طراحی بروشور و شکل ظاهری آن ، متن داخل بروشور قسمت اصلی و عمده اطلاعات را به مخاطب منتقل می کند ، به همین دلیل باید دستور زبان صحیح رعایت شده و نحوه نگارش آن روان و قابل فهم باشد و اطلاعات اصلی و مهم را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

پنج) انتخاب نوع قلم برای متن بروشور

سعی کنید حتی اگر تعداد صفحه های بروشور شما زیاد هست از فونتهای مختلف ، متعدد و فونتهایی که کمتر کاربرد دارند استفاده نکنید. زیرا این کار ، بروشور شما را شلوغ ، نامرتب و غیر جذاب خواهد کرد. بهترین کار برای افزایش جذابیت و زیبایی بروشورتان این است که برای عنوان و نام بروشورتان از یک نوع فونت یا قلم استفاده کنید ، برای عنوانهایی که به صورت فرعی می آیند و در واقع سرتیتر هر مطلب جدید هستند از یک فونت دیگر و فونتی که برای نوشتن متنها استفاده می کنید نیز یک فونت دیگر باشد. در مجموع شما از سه فونت بیشتر استفاده نخواهید کرد. این کار علاوه بر نظم و هماهنگی که به بروشور شما می دهد بر جذابیت آن نیز اضافه می کند.

شش) تصاویر محصولات خود را در بروشورها درج نمایید

یکی از راههایی که برای جذابیت و معرفی بهتر کالا و خدمات شما می تواند در بروشورها استفاده شود ، تهیه عکس از محصولات شرکتتان می باشد. اگر بتوانید عکسهایی با کیفیت خوب و طوری که محصول شما را به درستی نشان دهند و مبهم نباشند تهیه کنید می تواند در طراحی بروشورتان بسیار کمک کرده و نظر مخاطبان را جلب نماید. گاهی ممکن است تهیه عکسهای مناسب از محصولات برای شما امکان پذیر نباشد ، در این شرایط اگر از تصاویری که از سایتهای اینترنتی تهیه کرده اید هم استفاده کنید اشکالی ندارد ولی بهتر است که تصاویر شکل طبیعی داشته و گویای ویژگیهای کالای شما باشند.

برای دسترسی به صفحه طراحی کاتالوگ و طراحی پوستر و طراحی بسته بندی می توانید از صفحه مربوط به هر کدام از این موارد در منوها استفاده نمایید.

مطالب مرتبط