کالاهای لوکس را برای همه افراد تبلیغ کنید نه فقط برای افراد پولدار!

تا کنون با چند مورد از تبلیغهایی که در حال تبلیغ یک محصول لوکس بودند مواجه شده اید ؟

چند مورد از این تبلیغات به درد شما می خورده و موجب شده که اقدام به خرید آن کالای لوکس کنید ؟ آیا این فکر به ذهنتان رسیده است که چرا کالای لوکسی که کمتر کسی توانایی خرید آن را دارد باید در این سطح وسیع تبلیغ شود ؟ حتماً با خودتان گفته اید که این گونه تبلیغات باید در مکانها یا از طریق کانالهایی که بیشتر مخاطبان آنها افراد پولدار هستند باید تبلیغ شود نه برای مخاطبانی که نمی توانند برای خرید این محصولات اقدام کنند. خیلی پیچیده فکر نکنید؛ حتی یک کاتالوگ طراحی و چاپ شده را در نظر بگیرید.

پاسخ این سوالها و تناقضها این نیست که صاحبان این کالاها و شرکتهایی که قصد فروش این کالاهای لوکس را دارند ، نمی دانند که افردا کمی توان خرید محصول آنها را دارند. اتفاقاً صاحبان این شرکتها و محصولات به خوبی به کاری که انجام می دهند آگاه و واقف هستند. پاسخ این است که سازو کار و نحوه تبلیغ کالاهای لوکس باید به گونه ای باشد که تعداد زیادی از افراد چه افرادی که استطاعت مالی برای خرید آن را دارند و چه افرادی که توانایی خرید آن را ندارند باید از قیمت ، کارآیی و ویژگیهای این کالا مطلع شوند. حتی لازم است افرادی که قادر به استفاده از این محصول نیز نیستند حتماً با مزایا و ویژگیهای آن آشنا باشند.

نکته اینجاست که افرادی که مصرف کننده های اصلی کالاهای لوکس هستند قصد دارند از طریق استفاده از این محصولات ، متمایز بودن خود را نسبت به دیگران نشان دهند و به صورت غیر مستقیم به دیگران بگویند که  از موقعیت اجتماعی و توان مالی بالایی برخوردار هستند. بنابراین ، زمانی که افراد کمی از لوکس بودن و ویژگیهای برجسته محصول مورد استفاده آنها آگاه باشند کاملاً واضح است که کسی از لوکس و گران قیمت بودن یا مزایا و ویژگیهای آن محصول آگاه نیست. پس افرادی هم که از این محصول استفاده می کنند چندان متمایز به نظر نمی رسند. به همین دلیل ، در هنگام تبلیغ کالاهای لوکس باید عموم مردم را مورد هدف قرار دهید و تبلیغ را برای اکثریت افراد جامعه طراحی کنید ، نه فقط برای افراد معدودی که می توانند کالای تبلیغ شده را خریداری کنند.

ذات و ماهیت کالاهای لوکس چنین اقتضا می کند که ارزش آنها به اطلاع همه افراد برسد ، حتی کسانی که هیچ گاه در زندگیشان نمی توانند این محصول را خریداری کنند. زمانی که می خواهیم کالای لوکسی را بفروشیم یا تبلیغ کنیم باید مصرف گرایی که به قصد خودنمایی انجام می شود کاملاً آشکار انجام شود. به عنوان مثال ، فردی که از اتومبیل بنز استفاده می کند در پی چه چیزی است و یا این اتومبیل از چه کارکرد اجتماعی برخوردار است به جز اینکه به دیگران نشان می دهد که فردی که صاحب آن است یک فرد متمایز است. این موضوع را در پوستر تبلیغاتی شرکت هم می توان مشاهده کرد.

نکته دیگر این است که تبلغ کردن این گونه محصولات ، برای مدیران بازاریابی ، هزینه های بیشتری را در بر دارد. زیرا علاوه بر اینکه قصد ترغیب و جلب مشتریان را دارند بلکه باید به فکر این باشند که از طریق تبلیغاتی که انجام می دهند یک درک مشترک از این محصول در ذهن همه افراد جامعه ایجاد کنند. در صورتی که همه بدانند که این محصول چقدر با ارزش هست ، افرادی که قصد ایجاد تمایز بین خود و سایر افراد جامعه دارند و از توان مالی بالایی برای خرید این محصولات برخوردار هستند بیشتر ترغیب به خرید این محصول می شوند.

بنابراین ، زمانی که می خواهید تبلیغاتی را برای یک کالای لوکس طراحی کنید باید به این مسئله مهم توجه داشته باشید که باید در طراحی تبلیغ تان ، اکثریت افراد جامعه را در نظر بگیرید و سعی کنید ارزش این کالای لوکس در ذهن افرادی هم که قدرت خرید آن را ندارند به خوبی جا بیاندازید.

آگاهی عموم مردم از ارزش این کالاهاست که انگیزه لازم برای خرید آنها را در افراد پولدار ایجاد می کند. این تبلیغات از طراحی کاتالوگ و لوگو آغاز میشود و تا تبلیغات پستی هم ادامه می یابد. یعنی اشانتیون تبلیغاتی که شما دارید ، می تواند به این افراد نیز ارائه گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ تبلیغاتی لوکس و یا عکاسی صنعتی از محصول لوکس به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط