آشنایی با تبلیغ بومی یا هماهنگ

همه ما تا کنون اصطلاح استتار کردن را شنیده ایم. استتار کردن به معنی همسان شدن با طبیعت برای شناسایی نشدن است.

مقدمه

در بحث طراحی گرافیک و تبلیغات نیز از این اصطلاح و روش استفاده می شود. اما منظور از آن در تبلیغات چیست ؟ آیا تا کنون نام آن را شنیده اید ؟ شاید از آن استفاده نیز کرده باشید ولی آگاهی  نسبت به آن نداشته اید. در این مقاله با مفهوم تبلیغ هماهنگ و چگونگی آن آشنا می شویم. تبلیغات بومی یا هماهنگ ، نوعی از تبلیغات آنلاین است که به تازگی در بحثهای تبلیغاتی مطرح می شود. تبلیغات هماهنگ ، راهی است برای اینکه مخاطبان شما بهتر متوجه حضور شما شوند. حجم زیاد تبلیغات که مردم روزانه با آن مواجه می شوند و بسیاری از آنها را نادیده می گیرند یا اصلاً متوجه آنها نمی شوند ، طراحان تبلیغات را به فکر انداخته است تا به دنبال راهی باشند که این اثر منفی محیطی را از بین ببرند.

بنابراین ، یکی از راهکارهای تأثیر گذاری که آنها انتخاب کرده اند ، تبلیغات هماهنگ است. حتماً در حال سرچ کردن در اینترنت یا خواندن مطالب یک وب سایت مطالب دیگری نیز در گوشه و کنار سایت دیده اید که توجه شما را به خود جلب می کند. معمولاً ممکن است پس از باز شدن یک صفحه از سایت و مطالعه مطالب آن ، چند ساعتی نیز صرف مطالعه مطالبی که از طریق همان سایت وارد آنها شده اید یا تبلیغ آنها را در آن دیده اید می شوید. این همان تبلیغ هماهنگ است. در تبلیغات هماهنگ نیز از این روش برای جلب توجه مخاطبان استفاده می کنند. طراحان این تبلیغات در وب سایتهایی که طراحی می کننند سعی می کنند با توجه به موضوع هر وب سایت ، تبلیغات مرتبط با آن را در این سایتها به نمایش بگذارند.

از این طریق ، افرادی که به این وب سایت مراجعه می کنند متوجه مطالب مرتبط و تبلیغاتی می شوند که با موضوع مورد مطالعه آنها در ارتباط است و خواه ناخواه به سمت باز کردن این تبلیغها و مطالعه آنها می روند.

در واقع طراحان از این طریق به خوبی در میان مطالب یک سایت استتار می کنند، این کار برای آنها دو سود دارد :

یک) خوانندگان متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی شوند. یعنی بسیاری از مخاطبان به این فکر نمی کنند که این مطلب برای تبلیغ در سایت گذاشته شده یا آزار و اذیت تبلیغهای معمولی را ندارد.

دو) از آنجایی که تبلیغ شما متناسب با محتوای وب سایت است ، احتمال اینکه خوانندگان این وب سایت برای کسب اطلاعات بیشتر و جستجوی بیشتر در اینترنت در خصوص این مطلب ، بر روی مطالب تبلیغاتی این صفحه که هماهنگ با موضوع و محتوای متن وب سایت است مراجعه کنند بسیار بالاست.

تبلیغات هماهنگ به عوامل متعددی وابسته است که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)هر چقدر شبکه متعلق به ناشر یک وب سایت ، بزرگتر باشد ، تبلیغات هماهنگ شما ، همسان تر و هماهنگ تر خواهد بود و در نتیجه به دلیل گستردگی آن ، اثر بیشتری نیز خواهد داشت.

۲)فن آوریهای مربوط به طراحی وب سایت و تولید محتوا نیز از جمله مواردی است که اثر بسیار زیادی بر اثر بخش بودن تبلیغات هماهنگ شما دارد. اگر به فن آوریهای روز دنیا مجهز باشید می توانید تبلیغات هماهنگ مناسب تری طراحی کنید.

۳)آن چیزی که اثر گذاری این تبلیغ را بیشتر می کند ، غیر مستقیم بودن آن است. تبلیغاتهای مستقیم ، مردم را بدبین تر می کند و در ذهن آنها چنین فکری را تداعی می کند که شما فقط به خاطر تبلیغ محصولات و خدمات خودتان است که این تلاش را انجام می دهید. در حالی که در تبلیغات هماهنگ به دلیل غیر مستقیم بودن آن ، مخاطبان چنین تصوری را نخواهند داشت.

مطالب مرتبط