اثر خارق العاده طراحی گرافیک در کسب و کارها

نمی توانیم به اهمیتی که گرافیک و طرحهای گرافیکی در مشاغل مختلف دارد بی توجه باشیم.

طراحی های گرافیکی در زمینه ها و بخشهای مختلف کسب و کار شما می تواند برای همیشه یک موقعیت و شخصیت ویژه ای از شما در ذهن مخاطبانتان ایجاد کند. در مقابل ، طرحهای نه چندان قوی یا ضعیف نیز می توانند موقعیت شما را به خطر بیاندازند. تا به حال تجربه کرده اید که در خیابان یا در جایی با یک پوستر ، نوشته یا طرحی مواجه می شوید که نا خودآگاه چشم های شما به سمت آن بر می گردد و توان این را ندارید که چشمتان را از آن بردارید ؟ قطعاً چنین چیزی را تجربه کرده اید.

این یعنی فردی توانسته است یک چیز خارق العاده و عالی خلق کند که شما مشابه آن را یا کمتر دیده اید یا اصلاً ندیده اید ؛ به بیان دیگر توانسته است چیز جدید خلق کند که مشابه آن کمتر دیده شده است. چنین چیزی فقط با یک گرافیک عالی می تواند خلق شود.

این طراحی خارق العاده را می توانید در زمینه های مختلف استفاده کنید. هرگز به این فکر نکنید که چون شما یک کسب و کار اینترنتی هستید پس به طراحی کارت ویزیت احتیاجی ندارید. بلکه طراحی این کارت برای شما نیز لازم است و به مجازی و غیر مجازی یا بزرگ و کوچکی شرکت شما هیچ ربطی ندارد. در هر فعالیت و در هر ابعادی که مشغول هستید باید کارت ویزیتی طراحی کنید که خصوصیات گرافیکی آن بتواند توجه مخاطبان شما را مانند مثالی که در بالا زدیم جلب کند.

یعنی توانایی این را داشته باشد که مخاطبان را برای چند لحظه ای فقط به کارت ویزیت یا سایر طرح های گرافیکی شما جلب کند به گونه ای که چند صدم ثانیه به چیز دیگری فکر نکنند. اگر توانستید چنین چیزی را طراحی کنید پس به هدف خود رسیده اید و می توانید امیدوار باشید که مخاطبان شما تبدیل به مشتریانتان شوند یا سعی کنند اطلاعات خود را در زمینه فعالیت و کسب و کار شما افزایش دهند.

طراحی تبلیغات نیز دقیقاً همینطور است. نباید بهانه ای برای اینکه یک تبلیغ جذاب طراحی کنید وجود داشته باشد. اگر در خصوص طراحی گرافیک  نیز از افرادی که در این زمینه تخصص دارند استفاده کنید می توانید اطمینان داشته باشید که یک طراحی گرافیک عالی موجب خواهد شد که شما در ذهن مشتریان باقی بمانید.

این طراحی گرافیکی برای این که قدرت جذب بالایی داشته باشد باید بتواند بر هیجانات مخاطبان اثر بگذارد. برای این کار ابتدا باید از تصاویر کمک بگیرید. تصاویر متناسب در عین حال تأثیر گذار از نظر هیجانی می توانند بیشترین بازخورد را در مخاطبان ایجاد کنند. انتخاب رنگ برای تصاویر و نوشته های تبلیغاتی شما از دیگر مواردی هستند که باید در طراحی گرافیک به آنها توجه لازم شود تا یک اثر خارق العاده خلق شود. به این مسأله توجه داشته باشید که مردم روزانه صدها تبلیغات را به شکل کارت ویزیت و بیبلورد و پوستر و غیره می بینند.

پس آن چیزی که موجب می شود تا توجه آنها بیش از بقیه به تبلیغ شما جلب شود استفاده از طرحهای گرافیکی با کیفیت بالاست. سعی کنید هم در این زمینه خلاقیت لازم را به خرج دهید و هم اینکه از هزینه آن نترسید. به هر حال اگر قصد دارید ماندگاری نام و برند خود را در ذهن مخاطبان افزایش دهید باید هزینه های این ماندگاری را نیز بپردازید. از طرفی ، اگر همین الان این کار را انجام ندهید ، از دست دادن مشتریان یا عدم جلب توجه مشتریان جدید می تواند بعدها خسارتهای بسیاری به شما وارد کند.

مطالب مرتبط