از چه فنونی برای عکاسی صنعتی استفاده می کنید ؟ (بخش اول)

اگر تصمیم گرفته اید محصولات خود را در سایتها یا شبکه های اجتماعی برای فروش حضوری و غیرحضوری معرفی کنید اولین گامی که باید برداشته شود تهیه عکسهای صنعتی از آن محصولات است.

چرا که اولین چیزی که مشتریان و مخاطبان با آن مواجه می شوند عکسهای محصول شماست. همچنین تحقیقات نشان می دهد میزان جلب توجه مشتریان و بازدهی که یک تبلیغ می تواند داشته باشد به عکسهای تهیه شده از آن محصول بستگی دارد.

اینکه مشتریان محصول شما را چگونه ببینند در تفسیری که از محصول شما در ذهنشان شکل می گیرد نقش دارد. تحقیقی که سایتهای بزرگ و مشهوری همچون آمازون انجام داده اند نشان می دهد عکسهای محصولات تا ۷۵ درصد از تصمیم خریداران را می تواند تحت تأثیر قرار دهد.

حتی اگر شرایط ویژه ای برای فروش محصولات  در نظر گرفته باشید باز هم عکسهای محصول شماست که می تواند توجه مشتریان را جلب کند.  برنامه هایی نیز وجود دارد که می توانید قبل از بارگزاری عکسها مطمئن شوید کدام یک از عکسهای شما مناسب برای بارگزاری است.

 اگر تمایل دارید محصولات شما بتوانند برای مخاطبان و مشتریان جذاب باشند و مشتریان با دیدن آنها علاقه مند به تهیه و خریداری از آن محصول شوند بهتر است قبل از اقدام به تهیه و بارگزاری عکس با روشها و تکنیکهای عکاسی صنعتی آشنا شوید. بنابراین ، با این مقاله همراه شوید تا تکنکیهای تهیه عکسهای صنعتی را به شما آموزش بدهیم.

یک) پس زمینه ساده انتخاب کنید

هر چقدر پس زمینه عکسهای شما خلوت تر باشد ، عکس محصولات بیشتر می تواند مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل تا جایی که امکان دارد اشیاء اضافی را حذف کرده و یک پس زمینه ساده و خلوت انتخاب کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم برای تأکید بیشتر روی محصول از پس زمینه ساده و به رنگ سفید استفاده کنید. با کمی خلاقیت می توانید بهترین پس زمینه سفید را داشته باشید.

به عنوان مثال از یک پارچه یا برگه سفید در پس زمینه محصول می توانید یک پس زمینه سفید داشته باشید. با این کار محصول شما به شکل کاملاً برجسته در عکس قابل مشاهده است.

دو) عکاسی از ابعاد مختلف محصول

زمانی که شما محصولی را در وب سایت خود برای فروش گذاشته اید ، افراد از نزدیک نمی توانند محصول را مشاهده کنند و قسمتهای مختلف آن را ببینند. در خریدهای آنلاین نیز در صورتی که عکس از یک زاویه محصول تهیه شده باشد از آنجایی که افراد دسترسی ندارند ممکن است در خرید کردن دچار تردید شوند.

در حالی که اگر از ابعاد و زوایای مختلف محصول عکس بگیرید آنها می توانند قسمتهای مختلف محصول را ببینند و به راحتی تصمیم گیری کنند. اگر سایتهایی مانند دیجی کالا را دیده باشید معمولاً تصاویر محصول خود را از ابعاد مختلف از ۴ زاویه و از بالا و پائین به نمایش می گذارند.

همچنین با کلیک کردن روی عکس می توانید آن را در اندازه بزرگ شده مشاهده کنید و متوجه شوید که محصول از زوایای مختلف به چه شکل است. به ویژه برای محصولاتی که ممکن است در زوایای مختلف به اشکال گوناگون یا اندازه های مختلف باشند این نوع عکسبرداری بسیار مهم است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

سه) آماده کردن محصول

قبل از آماده سازی محصول ، شروع به عکسبرداری نکنید. برخی از عکاسان تنها هدفشان تهیه عکس است و چندان به جزئیات توجه نمی کنند در حالی که دقت به جزئیات است که می تواند یک عکس را تبدیل به عکسی جذاب سازد.

برای داشتن عکسی جذاب بهتر است محصول را قبل از عکسبرداری آماده کنید. به عنوان مثال ، اگر از یک محصول بسته بندی شده عکس می گیرید مانند محصولات بهداشتی یا آرایشی ، توجه کنید که بسته بندی آنها تمیز باشد ، فرو رفتگی یا خراب شدگی و بهم ریختگی در بسته بندی آنها نباشد.

اگر قسمتی از نوشته روی بسته بندی پاک شده یا قابل دیدن نیست بهتر است یک جعبه دیگر را انتخاب کنید. همچنین اگر در اثر ماندن در انباری یا دست به دست شدن کمی لکه دار شده است بهتر است لک های آن را پاک کنید و سپس اقدام به عکاسی کنید. اگر از محصولاتی مانند لباس قصد دارید عکس تهیه کنید هم باید به همین جزئیات دقت کنید.

از جمله برای لباسها ، بهتر است قبل از عکسبرداری آنها را اتو کنید و از صاف بودن آنها مطمئن شوید ؛ زیرا ممکن است در اثر حمل و نقل و تاشدگی لباس ها  در میان  سایر محصولات ، چین و چورک شده باشند. این نکات را برای تمامی محصولاتی که قصد تهیه عکس از آنها را دارید باید رعایت کنید.

جهت اطلاع در مورد طراحی پوستر به این صفحه مراجعه نمایید.

چهار) تنظیم نور

در عکاسی ، تنظیم کردن نور بسیار مهم است. به عکسهایی که در طول روز و با نور طبیعی کافی می گیرید و عکسهایی که در طول شب و در نور چراغها تهیه می کنید دقت کنید.

عکسهای طول روز به مراتب با کیفیت تر از عکسهایی است که در طول شب در نور چراغ می گیرید. همین مسئله نشان می دهد میزان و کیفیت نور تا چه اندازه در کیفیت عکس ها نقش دارد. بنابراین ، در هنگام عکاسی به ویژه عکسهای صنعتی به میزان نور توجه داشته باشید و آنها را به درستی تنظیم کنید.

دوربین های عکسبرداری مجهز به امکانات تنظیم نور می باشند بنابراین سعی کنید از این امکانات به خوبی استفاده کنید. اگر هم تخصص چندانی در این زمینه ندارید بهتر است آموزشهای لازم را ببینید و عکسهای حرفه ای تهیه کنید چرا که عکاسی صنعتی با عکاسی معمولی بسیار متفاوت است و جزئیات بیشتری باید مورد توجه قرار بگیرد و تکنکیهای ویژه باید به کار گرفته شود.

پنج) کیفیت عکسها و وضوح بالا

یکی از مهمترین ویژگی هایی که برای عکسهای صنعتی نیاز دارید این است که عکسها از وضوح بالایی برخوردار باشند. عکسهایی که با کیفیت هستند غالباً اثرگذاری بالایی نیز دارند.

هر چقدر عکسهای شما بی کیفیت باشند به همان اندازه در جلب توجه مخاطبان ضعیف عمل خواهند کرد. از طرفی مخاطبان متوجه می شوند که شما مهارت و تخصص کافی را ندارید بنابراین اعتمادشان را به شما از دست می دهند.

شش) استفاده از رنگهای جذاب

در عکاسی علاوه بر نور ، رنگ نیز بسیار موثر است. همانطور که باید به تنظیم نور توجه داشته باشید باید به رنگها نیز توجه کنید. همچنین قبل از اینکه به فکر تنظیم رنگ باشید بهتر است کمی جستجو کنید و ببینید برای محصول مورد نظر شما چه رنگهایی مناسب تر می باشد.

به عنوان مثال ، برای محصولات بهداشتی و آرایشی ، همواره رنگهای نقره ای و طلایی از جذاب ترین رنگها هستند. بنابراین اگر از این رنگها استفاده کنید قطعاً اثرگذاری تبلیغات شما بسیار افزایش پیدا می کند. کتابها و مقالات تخصصی زیادی در این زمینه نوشته شده است ، بهتر است این منابع معتبر را نیز با دقت مطالعه کنید.

هفت) نمایش لوگوی محصول

از دیگر نکات مهمی که در عکاسی صنعتی باید به آن توجه داشته باشید ، نمایش لوگوی محصول است. باید در عکسهای صنعتی دقت کنید که آیا لوگوی محصول به خوبی نمایش داده شده است یا خیر. مخاطبان و مشتریان باید لوگو را با وضوح و به طور کامل مشاهده کنند.

هشت) به گوشه کادر توجه کنید

یکی از مواردی که همواره ممکن است در عکاسی صنعتی یا سایر عکسهای حرفه ای مورد توجه باشد این است که اغلب تصور می کنند باید سوژه عکاسی در وسط کادر باشد ، در حالی که بهتر است سوژه اصلی عکاسی را کمی در گوشه کادر خود جای دهید. این کار می تواند یک عکس حرفه ای و جذاب برای شما ایجاد کند.

نه) استفاده از جایگاه برای محصولات

یکی از بهترین تکنیکهایی که به شما در تهیه عکسهای حرفه ای کمک می کند این است که محصول اصلی را در یک جایگاه قرار داده و عکس بگیرید.

به عنوان مثال ، اگر از یک یخچال در آشپزخانه و در کنار سایر اشیاء عکس تهیه کنید بسیار جذاب تر است و می تواند یک نمای کلی از محصول را نیز به مخاطبان نشان دهد. این مسئله در اشیائی که اندازه های کوچکتری دارند مهمتر است.

به عنوان مثال ، اگر قصد دارید از یک ست زیورآلات به عنوان مثال گردنبد و گوشواره و دستبند عکس تهیه کنید اگر روی یک مانکن یا استندهایی که به این منظور تهیه شده است باشند بسیار بهتر نمایش داده می شود تا اینکه بدون جایگاه قرار داده شوند. رعایت کردن این اصل مهم و در عین حال ظریف و جزئی می تواند یک عکس معمولی را به یک عکس صنعتی و جذاب تبدیل کند.

آنچه در عکاسی صنعتی مهم است ، توجه به جزئیات و نمایش بی عیب و نقص یک محصول است. برای این کار شما باید از کادر ، رنگ ، نور ، جایگاه و تکنیکهایی استفاده کنید که بتوانید یک محصول را به شکل بی عیب و نقص نمایش دهید.


موضوع مرتبط :

با عکاسی حرفه ای کیفیت تبلیغات را افزایش دهید

مطالب مرتبط