استراتژیهای تبلیغ در روزهای ویژه سال

ایام ویژه سال ممکن است در طول یکسال چندین بار تکرار شوند.

در تمامی کشورهای جهان ، روزهایی از سال وجود دارد که به عنوان ایام ویژه در آن کشورها ممکن است تعطیلات یا جشن ها یا انواع مختلف مراسم ها برپا باشد. این روزهای ویژه نه تنها از نظر اجتماعی و فرهنگی دارای اهمیت و جایگاه خاصی هستند ،  بلکه از نظر اقتصادی و تجاری نیز اهمیت بسیار زیادی دارند.

بسیار مهم است که توجه خاصی به این روزها داشته باشید و برنامه ریزی های مناسبی برای استفاده بهتر از آن داشته باشید. همانطور که می دانید شما شانس اینکه در تمامی ایام سال بتوانید میزان جذب مشتریان بالایی داشته باشید بسیار کم است.

به طور معمول ، زمانی که تخفیف های ویژه ، ایام خاص و رویدادهای خاصی در پیش باشد میزان فروش به خودی خود افزایش می یابد ولی این شرایط در تمامی طول سال وجود ندارد. پس بهتر است در این ایام ویژه از فرصت استفاده کنید.

در این ایام می توانید علاوه بر فروش بالا ، خود را به دیگران معرفی کرده و در طول سال ارتباط خود را با آنها حفظ کنید. پس اگر در این ایام ویژه نیز نتوانستید فرصت فروش به دست آورید حتی برای برقراری و حفظ ارتباط نیز فرصت بسیار خوبی است.

در این ایام ویژه ، خریدهای مردم از اقلام غذایی تا پوشاک و حتی اشیاء و لوازم خانه افزایش پیدا می کند. از طرفی ، تمامی اعضای خانواده  از کودکان تا بزرگسالان ، خریدهای ویژه خود در این ایام را دارند.

با توجه به مطالب گفته شده می توان به این نتیجه رسید که تبلیغات می تواند اهمیت خاصی در این روزها داشته باشد. از آنجایی که بسیاری از افراد به دلیل اجبار در خرید یا شرایط ویژه ای که وجود دارد دست به خرید می زنند ، تبلیغات می تواند اهمیت و نقش زیادی در جلب مشتریان داشته باشد.

در نتیجه بسیار مهم است که بتوانید از تبلیغات قدرتمند در این ایام ویژه استفاده کنید. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم استراتژیهایی را به شما پیشنهاد دهیم که می تواند روشهای تبلیغاتی شما را بسیار موثرتر و کارآتر سازد.

یک) تبلیغات با استفاده از کلیک

دنیای مجازی و استفاده از اینترنت سبک زندگی اکثر افراد را کاملاً دگرگون کرده است. همانطور که در جریان هستید ، بسیاری از افراد امروزه جزء کاربران اینترنت و فضای مجازی هستند.

به ویژه در ایام عید ساعاتی که افراد از این شبکه ها استفاده می کنند افزایش پیدا می کند. پس بهتر است تبلیغات اینترنتی از اولویت  خاصی برخوردار باشد و برنامه ریزیهای مناسبی برای آن انجام شود.

به شما توصیه می کنیم این فرصت را دست کم نگیرید و نهایت استفاده را از آن ببرید. سعی کنید تبلیغ های جذابی را برای وب سایت ، شبکه های اجتماعی و هر کانالی که از طریق اینترنت و به صورت آنلاین با مخاطبان خود ارتباط دارید طراحی کنید.

باید کاری انجام دهید که همواره جلوی چشم آنها باشید و کاربرانتان شما را در پیش روی خود ببینند. یکی از روشهایی که به شما پیشنهاد می شود این است که در طول ایام ویژه و روزهای منتهی به این ایام  از تبلیغات کلیکی استفاده کنید.

علت این امر آن است که می توانید لینک وب سایت خود را در صفحات و سایتهای مختلف به اشتراک بگذارید. از آنجایی که در این ایام افراد به میزان زیادی از اینترنت و خریدهای اینترنتی یا جستجو برای محصولات یا خدمات مورد نیاز خود استفاده می کنند بنابراین میزان بازدید از لینک وب سایت شما نیز افزایش می یابد.

بهتر است از وب سایتهایی برای اشتراک گذاری لینک سایتتان استفاده کنید که حدس می زنید مراجعه کاربران اینترنت در این روزهای ویژه به این سایتها بیشتر باشد. به عنوان مثال می توانید در وب سایتهای مسافرتی ، وب سایتهای فروشگاه های اینترنتی و غیره قرار دهید. از آنجایی که شما به اندازه کلیک بر روی این لینکها قرار است هزینه تبلیغات پرداخت کنید پس هزینه آن نیز برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

همچنین می تواند آمارهای بسیار مفیدی از طریق تبلیغات کلیکی به دست آوردید. آمارهایی از این دست که در کدام سایتها لینک شما بیش از بقیه مورد بازدید قرار گرفته است ، یا هر کدام از تبلیغ های شما تا چه اندازه بازدید شده است. بنابراین ، با یک تیر می توانید چندین نشان بزنید و اثربخشی تبلیغات خود را افزایش دهید.

دو) از امکانات و ابزارهای جدید استفاده کنید

تا جایی که می توانید سعی کنید از روشها ، امکانات و ابزارهایی که در حوزه بازاریابی جدید و نو هستند استفاده کنید. با این کار ، مشتریان شما را یک برند پویا و مدام در حال پیشرفت خواهند دید و احساس بسیار بهتری خواهند داشت زمانی که با شما در ارتباط هستند یا محصولات و خدمات شما را استفاده می کنند.

از طرفی همین امکانات می تواند روشهای ارتباطی شما با مخاطبانتان را نیز بهبود بخشیده و عمیق تر سازد. بنابراین در این زمینه پیشنهاد ما به شما این است که از پیامهای “پوش” شده استفاده کنید.

پیامهای پوش شده به آن دسته از پیامها گفته می شود که بسیار شبیه به ارسال پیامک هستند ولی بسیار ارزان تر از آن برای شما تمام می شود. علت آن هم این است که با استفاده از اینترنت شما این پیامها را برای مخاطبان ارسال می کنید.

از طرفی مزیتی که نسبت به پیامک دارند این است که شما می توانید از تصاویر ، عکس و تیتر برای این دسته از پیامها استفاده کنید که به شدت می تواند در جذب مخاطبان و مشتریان نقش مثبتی داشته باشد.

استفاده از این ابزار به تنهایی نمی تواند شما را به هدفتان برساند ، بلکه بهتر است روشی را که شما را به هدفهایتان می رساند را نیز بدانید و کاملاً متوجه باشید که چگونه قرار است از آن استفاده کنید تا بتوانید مخاطبان بیشتری را جلب کنید.

سعی کنید در این پیامها اخباری که مربوط به کسب و کارتان است در اختیار مشتریان قرار دهید. به عنوان مثال ، تخفیف ها ، فروش های ویژه ، هدایا ، جوایز ، محصولات جدید یا هر چیزی که برای مخاطبان و مشتریان مفید است و باید در جریان آن قرار بگیرند می توانید از طریق این پیامها برای مشتریان ارسال کنید.

از طرفی توجه داشته باشید که رویدادهای ویژه کسب و کار و برندتان را نیز از این طریق اطلاع رسانی کنید. به عوان مثال ، سالگرد تأسیس ، برگزاری همایش یا گردهمایی از جمله رویدادهایی است که برای مشتریان مهم است و می توانید از طریق این پیامها اطلاع رسانی کنید.

بنابراین یکی از توصیه های اکید ما به شما این است که در ایام ویژه همچون عید نوروز ، اعیاد مذهبی یا سایر رویدادهای ملی و مذهبی حتماً از این ابزارها و پیامها استفاده کنید.

سه) طراحی سایت ویژه برای ایام ویژه  

یکی دیگر از اقدامات جذابی که به این منظور می توانید انجام دهید این است که سایت خود را متناسب با این روزها طراحی کنید. طراحی سایت با طرحهای ویژه این ایام می تواند نقش زیادی در جلب مشتریان داشته باشد و جذابیت زیادی ایجاد کند.

همچنین همگام بودن شما با رخدادهای بیرونی را نیز به خوبی نشان می دهد. برای این کار می توانید از برندهای بزرگ الگو بگیرید یا روشهایی که آنها برای این ایام در نظر می گیرند شما نیز انجام دهید.

اگر توجه داشته باشید ، برندهای بزرگی مانند گوگل نیز متناسب با رخدادهای مختلف ، لوگوی خود را تغییر می دهند و از طراحی ویژه رخدادهای تاریخی و تقویمی استفاده می کنند. محبوبیت بسیاری از برندها و کسب و کارها دقیقاً به دلیل رعایت کردن همین مسائل بسیار ساده است.

همانطور که در بالا گفته شد روشهای تبلیغاتی برای ایام ویژه سال می تواند به شکل چشمگیری میزان فروش و همچنین معرفی شما به مخاطبان و مشتریان را افزایش دهد. پس بهتر است همواره یک تقویم سالانه داشته باشید و پیش از فرارسیدن این روزها به فکر روشهای تبلیغاتی مناسب و برنامه ریزیهای ویژه برای این ایام باشید.

اگر به عنوان یک صاحب کسب و کار نتوانید یک نگاه همه جانبه داشته و از تمامی فرصتها به بهترین نحو استفاده کنید دیر یا زود ، رقیبها جای شما را در بازار خواهند گرفت. به طور کلی به شما پیشنهاد می شود تقویم سالانه را فراموش نکنید.

حتی بهتر است برای مناسبتهایی که از نظر رقیبان شما چندان اهمیتی ندارد یا نمی تواند نقش زیادی در جلب مشتریان داشته باشد شما برای این روزها و مناسبت ها نیز برنامه ریزیهایی را داشته باشید تا به مخاطبان خود نشان دهید که شما برای تمامی روزهای آنها ارزش قائل هستید و برایشان برنامه های ویژه ای در نظر دارید و اهداف بلندمدتی را در کار خود دنبال می کنید.

جهت استفاده از خدمات طراحی گرافیک به ما مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط