استفاده از روانشناسی در طراحی تبلیغات (بخش اول)

تبلیغات همیشه یک حوزه جذاب و در عین حال دشواری بوده است.

تبلیغ و فعالیتهای تبلیغاتی از جمله روشهایی است که می توان از آن برای یافتن مخاطبان و رسیدن به اهداف کسب و کار استفاده کرد. با توجه به اینکه همه افراد و برندها به اهمیت تبلیغات پی برده اند بنابراین باید از ترفندها و روشهایی برای افزایش بازدید از تبلیغات بود ؛ وگرنه تمامی سرمایه گذاری های این حوزه از بین خواهند رفت.

بهتر است در این حوزه از تکنیکها و ترفندهای روانشناسی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم در خصوص ترفندهای روانشناسی در حوزه تبلیغات صحبت کنیم.

یک) انسانهای بدون نقص

همه انسانها زمانی که متوجه می شوند اشتباهی مرتکب شده اند یا دچار نقص هایی هستند احساسات منفی زیادی به آنها دست می دهد ؛ در مقابل زمانی که حس کنند بدون نقص و کامل هستند احساس غرور و خوشایندی خواهند داشت. تبلیغات دقیقاً همان چیزی است که باید احساس کامل و بدون نقص بودن را به افراد منتقل کند.

اگر محصول شما به گونه ای تبلیغ شود که نقص انسانها را از بین می برد یا انسان هایی که در کامل ترین شکل خود هستند از آن استفاده می کنند می تواند این حس را به مشتریان منتقل کند که این همان چیزی است که به آن نیاز دارند و اشتیاق زیادی برای خرید آن از خود نشان دهند.

دو) تجارب اشتباه خود را با مردم در میان بگذارید

همه انسان در طول زندگی خود بارها مرتکب اشتباه می شوند و به یاد آوردن آن اشتباهات همیشه احساسات ناخوشایندی در آنها ایجاد می کند. بسیاری از مردم نیز تصورشان این است که آنها هستند که دچار اشتباه می شوند و دیگران کمتر از آنها مرتکب اعمال یا تصمیمات اشتباه می شوند.

به همین دلیل هنگامی که از زبان انسانهای دیگر نیز بشنوند که آنها نیز دچار خطاها و مشکلاتی هستند احساس بهتری نسبت به خودشان پیدا می کنند. همچنین بیشتر می توانند به شما اعتماد کنند و شما را بخشی از خودشان یا اعضای خانواده شان بدانند.

همچنین این کار به آنها کمک می کند تا از تجارب شما درس هایی را یاد بگیرند و برای بهبود زندگیشان از آن استفاده کنند. مطمئن باشید که این کار میزان محبوبیت شما در میان مخاطبانتان را افزایش خواهد داد. به شما توصیه می کنیم گاهی اشتباهاتی که مرتکب شده اید را با مخاطبان خود در میان بگذارید.

سه) عذرخواهی کنید

هیچ فرد یا برند و کسب و کاری در دنیا نیست که اشتباه نکرده باشد. مشتریان و مخاطبان شما به راحتی اشتباهات شما را متوجه می شوند. اگر می خواهید مخاطبان و مشتریانتان را تحت تأثیر قرار دهید سعی کنید با آنها صادقانه رفتار کنید. یکی از مواردی که به آنها نشان می دهد که شما صداقت دارید عذرخواهی کردن است.

عذرخواهی نشان دهنده بزرگواری شماست. اگر زمانی که مرتکب اشتباهی شده اید با صداقت کامل آن را مطرح کرده و عذرخواهی کنید بر اعتبار و شهرت شما می افزاید. این یک تکنیک و روش عالی است که بر جذابیت شما می افزاید.

چهار) اثر نوآوری

یکی از تکنیکهای روانشناسی که به شدت بر تبلیغات اثر می گذارد داشتن نوآوری و نشان دادن تنوع و تغییرات جدید برای مشتریان است. تصور کنید شما هر بار که وارد یک رستوران می شوید در یک بشقاب یکسان برای شما غذا سرو کنند.

شما پس از مدتی خسته می شوید و احساس می کنید بسیار یکنواخت شده است و به یک مکان و تغییرات جدید نیاز دارید. بنابراین ، در دفعات بعدی احتمال مراجعه شما به آنجا بسیار کمتر خواهد شد. دقیقاً چنین چیزی ممکن است در تبلیغات نیز اتفاق بیافتد. سعی کنید همواره در تبلیغات نیز از پلتفرمها و زمینه های مختلف و متنوعی برای تبلیغات استفاده کنید.


موضوع مرتبط :

ریپورتاژ آگهی چیست و چگونه طراحی می شود ؟ (قسمت اول)

اهمیت و ضرورت ارزیابی برنامه های تبلیغاتی

رواج تبلیغ محصولات غذایی با واژه های حساسیت برانگیز در تلویزیون

مشخصه‌های یک بسته بندی مطلوب و ایده آل

آگهی نویسی و پیام هایی که بینده را به خود جذب می کند

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

مطالب مرتبط