استفاده از پلاستیک یا همان نایلون برای طراحی بسته بندی محصولات

استفاده از پلاستیک یا همان نایلون برای طراحی بسته بندی محصولات این روز ها بسیار رواج یافته است.

از زمانی که فعالیت شرکتها و سازمانها توسعه پیدا کرده است ، صنعت بسته بندی کالاها اهمیت زیادی پیدا کرده و غفلت از آن یک امر ناممکن است. برای اینکه بسته بندی کالاها را طراحی کنند از روشهای مختلفی استفاده می کنند. ممکن است بعضی از محصولات و کالاها را توسط جعبه بسته بندی کنند ، یا بعضی دیگر را با استفاده از پارچه و پلاستیک.

انتخاب نوع بسته بندی که برای کالای خود انتخاب می کنید به نوع محصول شما بستگی دارد. در عین حال ، می توان گفت استفاده از پلاستیک یا نایلون یکی از پر کاربردترین وسیله های بسته بندی است. از پلاستیک می توان برای بسته بندی محصولات مختلف استفاده کرد. نایلون نوعی پلاستیک است که در بسته بندی بسیاری از چیزها می توانیم از آن استفاده کنیم. در ادامه به بسته بندی با استفاده از نایلون اشاره می کنیم.

نایلون

برای بسته بندی کردن محصولات غذایی ، دارویی ، لوازم خانگی ، محصولات الکترونیکی یا برای کالاهای چاپی مانند کتاب و دفتر و غیره می توان از نایلون به شکل گسترده استفاده کرد. نایلون یک پلاستیک انعطاف پذیر است و همین کاربرد آن را راحت تر و فراوان تر کرده است. نایلونها مواد پلیمری هستند که در انواع مختلف تولید می شوند. به عنوان مثال ، نایلکسهایی که به عنوان کیسه های کوچک دیده می شوند برای بسته بندی کاربرد چندانی ندارند ، بلکه نایلون نوع ضخیم تر و از نظر مواد و ساختار پلیمری با آن متفاوت است.

اهمیت نوع محصول در استفاده از نایلون

نوع محصولی که قصد بسته بندی کردن آن را دارید در انتخاب نوع نایلون بسیار مهم است. همچنین نوع نایلون نیز تعیین کننده این است که شما چه طرحهایی را می توانید بر روی آن چاپ کنید. به عنوان هدایای تبلیغاتی ، این موضوع بسیار موثر است.

انواع چاپ روی نایلون

از انواع چاپی که بر روی نایلونها وجود دارد می توان به سه مورد اصلی اشاره کرد:

چاپ روی نایلون اول ) چاپهای سیلک

این نوع چاپها هم از نظر رنگ و هم اندازه دارای تنوع هستند و می توان نایلونهایی با رنگها و اندازه های مختلف چاپ کرد.

چاپ روی نایلون دوم ) چاپهای افست

در چاپ افست ، محدودیت رنگ وجود دارد. در این نوع چاپ تنها می توان از ۴ رنگ استفاده کرد و در صورتی که به دنبال تنوع رنگ باشید نمی توانید از این چاپ استفاده کنید.

چاپ روی نایلون سوم ) چاپهای ملخی

در چاپهای ملخی از روشهای قدیمی استفاده می شود به همین دلیل به لحاظ رنگ و تنوع کاملاً محدود هستند و روشهای چاپ آنها روشهای سنتی است که ممکن است زمان بر و چندان به صرفه نباشند.

منحصر به فرد بودن

در صنعت بسته بندی ، زمانی که طرحی را برای بسته بندی خود انتخاب می کنید باید طرح شما کاملاً منحصر به فرد باشد و کپی گرفته از کار دیگران نباشد. بسته بندی به محصول شما جلوه و به فعالیت شما هویت می دهد. پس بهتر است با کپی برداری از طرح دیگران تأثیر آن را کم نکنید.

استفاده از نایلون به عنوان ساکهای دستی

معمولاً زمانی که شما خرید می کنید ، محصول خریداری شده شما در صورتی که قابل حمل توسط شما باشد آن را در یک ساک دستی که نایلونی است قرار می دهند. بسیاری از کسب و کارها از این ساکهای دستی که در طرحها ، اندازه ها و رنگهای مختلف طراحی می شود ، علاوه بر اینکه جنس خریداری شده توسط مشتری را در آن قرار می دهند بلکه به دنبال تبلیغات نیز هستند. نام شرکت یا فروشگاه ، شماره تماس و آدرس آن را درج می کنند تا محصول و فروشگاه خود را نیز تبلیغ کرده باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هدایای تبلیغاتی به این صفحه مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط