اشتباهات مرسوم بازاریابان در تبلیغات اینترنتی (بخش اول)

امروزه تبلیغات از طریق اینترنت به یکی از رایج ترین و محبوب ترین روشها تبدیل شده است.

امکانات اینترنتی ، ارزان بودن استفاده از آن و گستردگی دسترس کاربران و افراد زیاد با ویژگیهای جمعیت شناختی متنوع ، این روش را به یکی از محبوب ترین روشها تبدیل کرده است. یکی از روشهایی که به وفور در نوع تبلیغات استفاده می شود روش تبلیغات کلیکی است.

تا زمانی که بتوانید به درستی از این روش استفاده کنید می توانید به موفقیت این روش مطمئن باشید در غیر این صورت به راحتی می توانید موقعیت یک تبلیغات موثر را از دست بدهید ؛ اما در صورتی که مرتکب اشتباه شوید می تواند عواقب بدی برای کسب و کارتان داشته باشد. البته این موضوع نباید از دید شما پنهان بماند که حتی بزرگترین و موفق ترین بازاریابها نیز ممکن است در این روش دچار اشتباه شوند.

برای اجتناب از چنین اشتباه ضربه زننده ای تصمیم گرفتیم در این مقاله در خصوص مرسوم ترین اشتباهاتی که بازاریابها هنگام استفاده از تبلیغات اینترنتی به ویژه در تبلیغات کلیکی مرتکب می شوند صحبت کنیم تا از طریق آشنایی با این اشتباهات بتوانید از ارتکاب آنها جلوگیری کنید.

یک) مشغول شدن با نتیجه تبلیغات

متأسفانه یکی از مرسوم ترین اشتباهاتی که بازاریابها در روش تبلیغات کلیکی مرتکب می شوند این است که تمامی وقت خود را صرف این تبلیغات و سر زدن در سامانه های اینترنتی می کنند و به قدری سرشان شلوغ می شود که فراموش می کنند برای گرفتن یک نتیجه مناسب باید به سایر امور مربوط به برند نیز رسیدگی کنند.

به عنوان مثال ، به قدری به دنبال بالا بردن آمار کلیک بر روی تبلیغات خود در صفحات اینترنتی هستند که مدام تمامی وقت خود را صرف برنامه ریزی برای افزایش این آمار می کنند و ممکن است از بسیاری از امور مربوط به تبلیغات برند خود غافل شوند.

همچنین همه به خوبی می دانند که نتیجه محور بودن می تواند انسانها را مستقیم به ورطه سقوط هدایت کند ؛ چرا که در این صورت شما فرآیند را فراموش می کنید. فرآیند و کیفیت انجام امور به قدری اهمیت دارد که اگر دچار کاستی شود نتیجه مطلوب را نخواهید گرفت.

در حالی که بالا بردن کیفیت فرآیند انجام کارها خود به خود به نتیجه مطلوب و مورد نظر شما منجر می شود. بنابراین لازم نیست خودتان را درگیر نتیجه کنید بهتر است برنامه ریزی مناسب برای رسیدن بار به مقصد را انجام دهید.

دو) پیامهای ساده را جایگزین پیامهای پیچیده کنید

به عنوان فردی که در حوزه بازاریابی اینترنتی و تبلیغات کلیکی فعال است به شما توصیه می شود تا جایی که می توانید پیامها را ساده و قابل فهم طراحی کنید. هیچ لزومی ندارد از جملات پیچیده یا فلسفی استفاده کنید.

شما به عنوان فردی که در حال بازاریابی هستید باید بتوانید با مخاطبان زیادی ارتباط برقرار کنید. بنابراین استفاده از کلمات پیچیده یا فلسفی فقط شما را از مخاطبانتان دور می کند. پس لزومی ندارد ذهن آنها را پیچیده کنید چرا که با این کار فقط به بیشتر شدن فاصله میان خود و مخاطبانتان کمک کرده اید.

بهترین روش این است که از پیامهای ساده و قابل فهم استفاده کنید. قرار نیست جملات ادبی و عرفانی یا فلسفی بیان کنید بلکه هدف بیان ویژگیهای برند و محصولات آن است.

سه) از اصطلاحات مثبت استفاده کنید

توصیه اکید ما به شما این است که از کلمات و جملات مثبت استفاده کنید. استفاده کردن از جملات و کلمات منفی به راحتی در مخاطبان شما احساس منفی ایجاد می کند و این احساس منفی آنها را از کلیک کردن روی تبلیغات شما منصرف می کند ؛ زیرا هیچ انسانی تمایل ندارد حال خودش را خراب کند.

بنابراین ، از جملات مثبت استفاده کنید تا انسانها اشتیاق و تمایل زیادی برای کلیک روی تبلیغات شما پیدا کنند.

مطالب مرتبط