اصول طراحی لباسهای فرم تبلیغاتی

چند سالی است که با مراجعه به فروشگاه ها ، شرکتها و مراکز مختلف ، شاهد این هستیم که کارکنان آنها لباسهای فرم پوشیده اند.

تجربه نشان داده است لباس فرم کارکنان ، مورد استقبال مشتریان قرار می گیرد. بسیاری از افرادی که برای انجام کارهای خود به شرکتها یا مراکز مختلف مراجعه می کنند زمانی که با کارکنانی مواجه می شوند که لباسهای فرم پوشیده اند به فعالیت و کار آنها بیشتر از قبل اعتماد می کنند. به همین دلیل ، اخیراً شاهد این هستیم که در شرکتها یا بخشهای مختلف ، سعی می کنند از لباس فرم برای کارکنان خود استفاده کنند. علاوه بر اینکه این لباسها ، هماهنگی ، نظم و جدی بودن شما و کارکنانتان را در محل کار نشان می دهد بلکه یک نوع تبلیغ برای برندتان نیز می باشد. با طراحی لوگو و نام تجاری خود بر روی لباسهای فرم می توانید یک تبلیغ نامحسوس نیز برای برندتان داشته باشید. برای طراحی لباسهای فرم کارکنان بهتر است به اصول زیر توجه کرده و آنها را رعایت کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

یک) نوع لباس

نوع لباسی که انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارد. شما می توانید لباس سر همی ، کت و شلوار ، پیراهن و شلوار یا تیشرت و شلوار برای آقایان و مانتو و مقنعه برای بانوان طراحی کنید. اینکه شما چه نوع لباسی را یعنی تیشرت یا پیراهن و شلوار یا لباس سر همی انتخاب کنید به نوع فعالیت شما بستگی دارد. سعی کنید لباسی که مناسب کسب و کار شماست انتخاب کنید. به عنوان مثال ، برای شرکتها و برندهایی که تمایل دارند خودشان را سر حال و سر زنده و فعال نشان دهند معمولاً تیشرت را انتخاب می کنند. در مشاغلی که تمایل دارند خودشان را جدی ، رسمی و قابل احترام نشان دهند معمولاً کت و شلوار یا پیراهن و شلوار رسمی را انتخاب می کنند.

مشاغلی که تمایل دارند خودشان را حرفه ای و متخصص و فنی نشان دهند از لباسهای سر همی استفاده می کنند. پس به شغل و نوع فعالیت خود نگاهی بیاندازید و سپس لباس فرمی که مناسب تر است انتخاب کنید. معمولاً برای بانوان در ایران لباسها از تنوع کمتری بر خوردار است ولی در لباس بانوان نیز می توانید با ایده های خلاقانه از طرحهای مناسب ، متفاوت و زیبا استفاده کنید.

دو) رنگ لباس

رنگی که برای لباس فرم انتخاب می کنید بسیار مهم است. هر رنگی می تواند حس و حال مختلفی به مخاطبان شما منتقل کند. سعی کنید رنگی که به بهترین نحو شما را معرفی کند انتخاب کنید.

سه) نوشته های تبلیغاتی

نوشته های تبلیغاتی بر روی لباسهای فرم از جمله روشهای تبلیغاتی و بازاریابی است. می توانید نام برند و لوگویتان یا شعار خود را بر روی لباسهای فرم خود درج کنید. با توجه به اینکه از چه فرم لباسی برای فعالیت و کسب و کار خود انتخاب می کنید باید درج نوشته تبلیغاتی شما متفاوت باشد. به عنوان مثال ، شما به راحتی می توانید نام برند یا شعارتان را در یک تیشرت در قسمت جلوی تیشرت یا پشت آن درج کنید اما در لباسهای فرم کت و شلوار این امکان نیست و بهترین روش این است که از سنجاقها یا نشانه های فلزی که بر روی یقه کت و شلوار نصب می شود استفاده کنید.

چهار) هماهنگی لباس فرم آقایان و بانوان 

سعی کنید بین لباس آقایان و بانوانی که در شرکت شما فعالیت می کنند هماهنگی وجود داشته باشد. یعنی طراحی و رنگ و فرم آنها به یکدیگر نزدیکتر باشد تا میزان هماهنگی را افزایش دهد.

طراحی لباسهای فرم برای کارکنان از جمله مناسب ترین روشها برای تبلیغات و سایر اهداف بازاریابی شماست. علاوه بر این ، این افراد با به تن داشتن لباسهای فرم شرکت شما مانند سفیرانی هستند که نام برند یا نام تجاری شما را با خود به همه جا خواهند برد. پس حتماً از این روش تبلیغاتی مناسب و به نسبت ارزان قیمت حتماً استفاده کنید و ملاکهای طراحی که در این مقاله به آنها اشاره را مد نظر قرار دهید.

مطالب مرتبط