اصول مهم در طراحی تابلو برای فروشگاه ها و دفاتر کاری

طراحی تابلو هایی که بر بالای فروشگاه ها ، شرکت ها ، مغازه و دفاتر کاری هستند نشان دهنده هویت آن واحد می باشند.

به همین دلیل نوع طراحی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. علاوه بر این ، هر روز که از خیابان رد می شویم شاهد صدها تابلو بر سر در مغازه و فروشگاه ها و محل های مشابه هستیم که این لزوم یک طراحی مناسب را بیشتر نشان می دهد. چرا که هدف از این تابلوها ، نه تنها معرفی آن واحد تجاری یا دفتر کار است بلکه یکی از ابزارهای مهم برای جلب مشتریان است. موارد مهمی وجود دارد که در طراحی تابلوهای فروشگاهی و محل کار باید رعایت شود.

یک) محتوای تابلو

قبل از هر چیزی باید مشخص کنید که قرار است چه چارچوبها و محتوایی در تابلوی شما قرار بگیرد. در صورتی که بتوانید چارچوبهای طراحی و محتوای درون آن را مشخص کنید به راحتی می توانید مشخص کنید که چه جنس یا اندازه از تابلو به درد کار شما می خورد.

دو) نوع نوشته

بهتر است نوشته هایی که برای تابلو در نظر می گیرید ، خلاصه و شامل موارد مهم باشد. همچنین نوشته های شما باید به گونه ای باشد که مخاطبان بتوانند به راحتی ، متوجه منظور شما شوند. اگر نوشته های پیچیده ، سنگین یا طولانی استفاده کنید در واقع کار بیهوده ای انجام داده اید و هزینه های شما به هدر خواهد رفت. به جز این ، مهمترین نکته ای که در نوشته های تابلو باید رعایت کنیم این است که فونتی که برای نوشته ها انتخاب می کنیم متناسب با کارمان باشد. مثلاً نمی توان از فونتی مشابه بر روی تابلوی دفتر کار یک وکیل و یک فروشگاه اسباب بازی فروشی استفاده کرد.

سه) رنگ تابلو

رنگها نقش زیادی در انتقال حس و حال به مخاطبان دارند. استفاده از رنگهای مناسب می تواند احساس و افکاری که مد نظر شماست در مخاطبانتان ایجاد کند. سعی کنید رنگهایی که در طراحی تابلو استفاده می شود بر اساس اصول هنری باشد. مثلاً رنگهای مکمل یا رنگهایی که مربوط به یک گروه هستند را با هم استفاده کنید. بهتر است برای این کار از طراحان گرافیک استفاده کنید. همچنین در انتخاب رنگ باید دقت زیادی به خرج دهید تا هم حس و حال مناسب در تابلوی شما ایجاد کند و هم مانع خواندن کلمات و جملات نوشته شده بر روی تابلو نشود. زیرا بسیار مهم است که نوشته های شما به خوبی و از فاصله های تقریباً دور دیده و خوانده شود.

چهار) طراحی چند بعدی تابلو

اکثر طراحی ها در دنیا به سمت طراحی سه بعدی رفته است. بنابراین اگر بخواهیم تابلوهای جذاب و به روزی طراحی کنیم بهتر است در طراحی تابلو نیز به فکر طراحی های سه بعدی باشیم. قرار دادن نور مناسب در این تابلوها بهتر می تواند حجم آن را نشان دهد.

پنج) نوآوری در طراحی تابلو

معمولاً شرکتها یا واحدهایی که فعالیت مشابه دارند ، تابلوهای مشابه نیز بر سر در محل کار خود نصب می کنند. در حالی که این خود موجب آلودگی های بصری در شهر می شود و علاوه بر این با دیدن این تابلوها ، چشم های ما تحریک نمی شود یا متوجه حضور آنها نمی شود. بهترین تابلوها ، تابلوهایی هستند که در آنها نوآوری و خلاقیت به کار رفته باشد و با دیدن آنها ، مغز انسان پیامی مبنی بر اینکه چیز متفاوتی دیده است دریافت کند. اگر چنین اتفاقی بیافتد افراد زیادی به سمت واحد تجاری یا دفتر کار شما جذب خواهند شد.

شش) متناسب با فرهنگ

زمانی که در اینترنت سرچ می کنیم می توانیم میلیونها عکسی که در آنها تابلوهایی بر سر در فروشگاه ها یا مغازه ها است مشاهده کنیم که تابلوهایی را بر سردر محل خود دارند و فعالیت آنها مشابه فعالیت ماست. بنابراین ، شاید یکی از بهترین راه ها این به نظر برسد که می توانیم از طراحی و نوع تابلوسازی آنها در کار خود استفاده کنیم. این تابلوها می توانند الگوهای مناسبی باشند که از آنها استفاده می کنیم ولی نمی توانیم عین آنها را تقلید کنیم چون بهترین تابلوها ، تابلوهایی هستند که متناسب با فرهنگ و جغرافیای محل ما طراحی شده باشند.

مطالب مرتبط