اصول و تکنیک طراحی و چاپ لیبل و طراحی بسته بندی

آیا می دانید طراحی و چاپ لیبل و طراحی بسته بندی یکی از مهم ترین جزئیات تبلیغاتی در مراحل فروش و بازاریابی یک محصول است؟ طراحی لیبل، طراحی پوستر و طراحی کاتالوگ دارای اصول و تکنیکی است که در این مقاله به آنها می پردازیم. با ما همراه باشید. طراحی لیبل، طراحی پوستر و طراحی کاتالوگ از لازمه های مورد نیاز در بسیاری از شبکه های بازار است. همیشه شما باید یک پیشرفت را به گونه ای اتخاذ کنید که بتوانید به اصالت برسید. زیرا بسته بندی نوعی ابزار تبلیغاتی بی صدا برای محصولات است. هدف این است که مشتریان شما از نتیجه ای که به دست می آید راضی باشند. ظاهر خارجی لیبل محصولی که در بازار عرضه می کنید نقش زیادی در فروش دارد. حتی اگر این محصول جعبه، بطری، مقوا یا کاغذ باشد، باید به طراحی آن توجه کنید.

چگونه بسته بندی را طراحی کنیم؟

بسته بندی یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی در محل فروش و بازار یک محصول است. در اولین گام باید سعی شود تا طرحی کار شود که بتواند توجه مصرف کننده و مرتبط با محصولی را که پوشش می دهد، جلب کند. در جلسه فروش که به صورت بصری برگزار می شود، اولین کار جلسه با مشتری و کسب نقطه نظرات اوست؛ خواه می خواهد طراحی لیبل باشد یا طراحی پوستر و طراحی کاتالوگ. بسته بندی یک ابزار ارتباطی بی صداست که می تواند به لطف پروژه هایی که ایجاد خواهد کرد حالت ایده آل خود را آشکار کند.

تاثیر طراحی جعبه و بسته بندی بر نرخ فروش محصول

قبل از طراحی یک بسته، پس از حل جزئیاتی مانند موقعیت محصولات موجود، نوع مسیری که باید پیدا شده و محاسبه نتایج احتمالی، طراحی و وضعیت رسیدن به نتیجه مشخص می شود. به طوری که با توجه به شرایط امروزی، هر محصولی باید دارای طراحی و تجهیزاتی باشد تا بتواند خود را بفروشد. در این زمینه، طراح از محصول برای دستیابی به تعاملی حمایت می کند که می تواند از ظرفیت فعلی آن فراتر رود. این امر در مدت زمان کوتاهی با یک طراحی نتیجه گرا و ترتیبات خدماتی که کارایی را نیز فراهم می کند به نتیجه می رسد. در نهایت طراحی لیبل، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ و … بر نرخ فروش محصول تاثیر خواهد گذاشت.

طراحی بسته بندی برای شرکت ها

در طراحی بسته بندی مانند طراحی لیبل، طراحی پوستر و طراحی کاتالوگ، در راستای ویژگی های محصولاتی که توسط شرکت ها رونمایی می شود، کار جلو می رود. طراحان گرافیک باید اقداماتی را انجام می دهند تا آنچه را که در ذهن مشتریان وجود دارد، در طرح های بسته بندی که شکل می دهند، آشکار کنند. برای اینکه این مراحل تا حد امکان با دقت پیش بروند، نتایج بزرگی ظاهر می شود. در این راستا ابتدا کیفیت محصولی که باید با بسته بندی ادغام شود آشکار می شود. پس از آن، شروع به تمرکز بر روی گزینه های رنگی و گرافیکی می کند که کدام نوع بسته بندی برای محصول مناسب تر است. در نتیجه این مطالعات فشرده، یک نتیجه طراحی بسته بندی که تا حد امکان موثر و دقیق باشد پدیدار خواهد شد. برای این کار، طراحان با استفاده از برنامه های پیشرفته، با گزینه های آزمون و خطا پیش می روند تا تا به نتیجه نهایی برسند.

راهنمای کامل و جامع طراحی بسته بندی و چاپ لیبل
راهنمای کامل و جامع طراحی بسته بندی و چاپ لیبل

انواع طراحی بسته بندی

در طراحی بسته بندی به عناصر زیادی توجه می شود. به طور خاص، محل لیبل بر روی بسته بندی، نحوه بسته بندی با توجه به یک موسسه طراحی خواهد شد. ابتدا باید با نوع محصولات آشنا شد. قطعا طراحی پوستر محصولات غذایی یا نوشیدنی با محصولات ابزارآلات متفاوت خواهد بود. با آشنایی با جزئیات محصولات می توان مدل های طراحی با ظرافت بسیار مناسب را نیز پدید آورد. طراح به لطف هر مرحله ای که با پیروی از این سیستم پیش می رود، قطعاً این فرصت را خواهد داشت که در یک ساختار نتیجه گرا یک سفارش را برای خود ارزیابی کنید. انواع طراحی بسته بندی شامل طراحی لیبل، طراحی پوستر، طراحی کاتالوگ، طراحی جعبه، طراحی بطری، طراحی کیسه و پلاستیک می شود.

طراحی و چاپ لیبل

مواد تبلیغاتی که لیبل نامیده شده و روی محصولات بنگاه ها استفاده می شود در چاپخانه ها تولید می گردند. در حالی که مرحله طراحی لیبل باید قبل از تولید برچسب ها انجام شود، برخی از قوانین در این فرآیند در نظر گرفته می شود. برای تولید حرفه ای لازم است یک سری مطالعات در طراحی لیبل انجام شود. در حالی که مشاهده می شود که عناصر طراحی گرافیکی در این فرآیند مورد توجه قرار می گیرند، لیبل هم برای تبلیغ و هم به عنوان یک هویت محصول عمل می کند. در مراحل تولید، دستیابی به موادی که با محصول سازگار باشد برای شرکت مهم است.

لیبل چیست؟

یک برچسب می تواند اطلاعات زیادی مانند قیمت محصول، تاریخ انقضا، تاریخ تولید، شرایط استفاده، اطلاعات تماس شرکت داشته باشد. در فرآیند قرار دادن این اطلاعات روی محصول، مرحله طراحی لیبل وارد عمل می شود. انواع مختلفی از لیبل ها وجود دارد. این محصولات با در نظر گرفتن بخشی که شرکت در آن قرار دارد تهیه می شود. از آنجایی که هر بخش نیازهای منحصر به فرد خود را دارد، تغییراتی در مواد تولیدی نیز وجود دارد. در حالی که بخش خودرو لیبل های فلزی را ترجیح می دهد، برچسب های کاغذی در بخش مواد غذایی استفاده می شود. علاوه بر این، منطقه ای که در آن لیبل استفاده خواهد شد، نوع ماده را تعیین می کند. برای محصولاتی که در فضای باز استفاده میشوند، دوام و عدم تجزیه پذیری اهمیت دارد.
اول از همه، برچسبی که قرار است ساخته شود باید نسبت به طراحی آن حساس باشد، زیرا نشان دهنده اطلاعات اولیه و ویژگی های محصول است. در طراحی لیبل باید به نظم بصری توجه شود و در اولین برداشت جذاب و آموزنده باشد. همچنین باید با طرح رنگی که روی آن استفاده می شود جلب توجه کند. شما باید مهمترین اطلاعات مربوط به محصول را با فونت های بزرگ در بالا بنویسید و سایر اطلاعات را با فونت های مناسب لیست کنید. در چاپ لیبل نیز باید اطلاعات تماس شرکت به تشریحی ترین شکل نوشته شود. اطلاعات مربوط به محصول مرتب شده، سپس به مناسب ترین شکل طراحی و آماده چاپ می شود. سپس تمامی اطلاعات مربوط به محصول شرکت این فرصت را پیدا می کند که به شکل مناسبی تبلیغ شود.

طراحی لیبل

از آنجایی که مرحله طراحی هویت شرکت را منعکس می کند، این فرآیند باید به درستی برنامه ریزی شود. طراحی لیبل در مراحل خاصی انجام می شود. داشتن طراحی قابل توجه این فرصت را برای شرکت ایجاد می کند تا از رقبای خود متمایز شود.

  • سادگی در نظر گرفته شود؛
  • از اطلاعات مورد نیاز در طول طراحی استفاده کنید؛
  • مراقب باشید که از اطلاعات به روز استفاده شود؛
  • فونت های قابل خواندن انتخاب گردند؛
  • هنگام استفاده از رنگ، قوانین طراحی در نظر گرفته شود؛
  • مواد ساخت و آرایش ظاهری برچسب باید با محصول سازگار باشد؛
  • باید بتواند به محض مشاهده توجه مشتری را به خود جلب کند؛
  • در هنگام قرار دادن محتوا روی برچسب از عنصر تعادل استفاده شود.

لیبل چه کاری انجام می دهد؟

لیبل ها موادی هستند که به هویت سازمانی کسب و کارها کمک می کنند. طراحی لیبل می تواند اطلاعات مختلفی در مورد محصول به خریداران ارائه دهد. لیبل ها که برای تبلیغ شرکت نیز خدمت می کنند وظایف بسیاری را انجام می دهند. لیبل ها یکی از مواد مهمی هستند که بین کسب و کار و مشتریان پیوند برقرار می کنند.

  • لیبل به کاربر در مورد محصول اطلاع می دهد؛
  • محصول را معرفی می کند؛
  • به اعتبار شرکت کمک می کند؛
  • شناخت کسب و کار را افزایش می دهد؛
  • یک ابزار تبلیغاتی موثر است؛
  • تولید آن آسان و سریع است؛
  • از نظر قیمت تمام شده کم هزینه است؛
  • بین کسب و کار و مشتری پیوند ایجاد می کند؛
  • کاری می کند که شرکت به خاطر سپرده می شود.

طراحی لیبل در کدام زمینه ها استفاده می شود؟

در طراحی لیبل ها، که باید ویژگی های یک محصول را در بر داشته باشد، اطلاعات اولیه مانند قیمت، مقدار، نوع محصول و سازنده محصول باید یافت شود. لیبل ها که برای توضیح تمامی ویژگی های محصول به مشتریان استفاده می شوند، بیشتر با چاپ روی محصول یا کاغذهای چسبی تولید شده از مواد مختلف طراحی می شوند. طرح های لیبل دارای تنوع بی پایانی از انواع مختلف هستند. در بین این انواع، جایی که طراحی لیبل تصمیم گرفته شده بسته به محصول مورد استفاده قرار گیرد نیز بسیار مهم است. طراحی مطابق با مکان قرار گرفتن برچسب روی محصول، مکان و نحوه استفاده از محصول تعیین می شود.

طراحی بسته بندی و لیبل قیمت و سفارش
طراحی بسته بندی و لیبل قیمت و سفارش

زمینه های استفاده از طراحی لیبل

طراحی لیبل در زمینه های مختلف استفاده می شود. به طور خاص، مناطق استفاده مانند برچسب های بارکد، برچسب های دستورالعمل شست و شو، برچسب های نشان دهنده قیمت، برچسب های هشدار دهنده، برچسب های حاوی اطلاعات محصول، برچسب های مارک یا آرم محصول و برچسب های لوازم جانبی وجود دارد. جدای از اینها، مشاهده می شود که لیبل ها در مناطق مختلفی نیز کاربرد دارند. نباید فراموش کرد که روشی موثر برای تبلیغات هستند. به همین دلیل، مناطق کاربری باید مطابق با اهداف آنها استفاده شود. طرح لیبل ها با توجه به مناطق استفاده آنها شکل می گیرد. حضور مداوم منطقه کاربری در یک مکان قابل مشاهده اهمیت طراحی را بسیار افزایش می دهد. انتظار می‌رود که طرح‌های لیبل با دستورالعمل‌های شست و شو تا حد امکان حداقل باشد و طرح‌های برچسب نشان‌دهنده برند باید طراحی چشمگیر داشته باشند.

اهمیت انطباق لیبل با طراحی بسته بندی

فعالیت های تبلیغاتی و ترویجی با توجه به تغییر شرایط رقابت با فناوری در حال توسعه ابعاد متفاوتی یافته است. فرآیندهایی وجود دارد که مستلزم رقابت در داخل بخش و حتی خارج از بخش در صورت لزوم است. در این صورت تفاوت هایی که در حین تبلیغ محصول یا خدمات به دست می آید کمک زیادی به یک قدم جلوتر بودن از رقبا خواهد کرد. ویژگی های یک محصول و نحوه ارائه آن عناصری هستند که بیشترین تاثیر را در دستیابی به مخاطبان هدف خواهند داشت. صلاحیت های مورد نیاز در طول ارتقاء یک ارزش مهم در تحقق ارائه خدمات است. طراحی لیبل در بسته بندی و بسیاری از عوامل دیگر بر فعالیت های تبلیغاتی سیستم تأثیر می گذارد که فرصت رقابت در بسیاری از زمینه ها را فراهم می کند.

موفقیت به دست آمده با بسته بندی محصول و برچسب

هر ویژگی که برای محصول در محدوده فعالیت های تبلیغاتی انتخاب می شود، حوزه تاثیرگذاری زیادی ایجاد می کند. به ویژه عواملی مانند رنگ، الگو، محتوا، چیدمان که با محصول و خدمات سازگار هستند باید با یکدیگر هماهنگ باشند. موفقیت ایجاد شده توسط بسته بندی و لیبل اهمیت زیادی در ارائه خدمات دارد. برای دستیابی صحیح و موفقیت آمیز به مخاطبان هدف، هماهنگی بسته بندی و طراحی لیبل بسیار مهم است. طرح هایی که تفاوت ایجاد می کنند و جزئیات قابل توجهی را به انبوهی که خدمات یا محصول را خریداری کرده منتقل می نمایند، همیشه به عنوان عوامل موفقیت در این فرآیند گنجانده می شوند.

طراحی لیبل چقدر باید چشمگیر باشد؟

طراحی لیبل یکی از مهمترین عناصری است که امکان فروش محصول را فراهم می کند. بسیاری از برندهایی که در بازار رقابت می کنند با لیبل آنها از یکدیگر جدا می شوند. اگرچه کیفیت محصولاتی که تولید می کنند تقریباً یکسان است، اما برخی از برندها به لطف برچسب هایشان تقاضای بیشتری دارند. محصولاتی که لیبل های قابل توجه و خاطره انگیزتری در قفسه ها و تبلیغات دارند نرخ فروش بالاتری را نیز تجربه می کنند. شرکت طراحان برتر با  ارائه بهترین خدمات طراحی و گرافیکی در کنار شما مشتریان گرامی می باشند.

مطالب مرتبط