الگوی تبلیغات چاپی در سالهای اخیر

مقدمه الگوی تبلیغات چاپی در سالهای اخیر

از قدیم الایام از زمانی که بحث بازاریابی و سپس تبلیغات مطرح شد ، برای اولین بار پای تبلیغاتهای چاپی به میان آمد. در سالهای گذشته رسانه های ارتباطی و ابزارهای مختلف تبلیغاتی به گستردگی امروز نبودند. و تنها تبلیغ هایی که می توانست برای مخاطبان انجام شود تبلیغ های چاپی بودند.

این تبلیغ ها یا بر روی بسته بندی محصول یا در روزنامه ها و نشریات محلی چاپ می شد یا اینکه به شکل برگه ها و کارتهای تبلیغاتی در میان مردم توزیع می شد. البته این روند به این سادگی نیز اتفاق نمی افتاد.

بلکه برای تبلیغ های چاپی نیز شاهد گذر از مراحل مختلف و فرآیندهای تکمیلی گوناگون هستیم. به عنوان مثال ، تبلیغ به شکل بروشور و کارتهای تبلیغاتی نیز چندان عمری ندارند و تقریباً از روشهای جدید به حساب می آیند.

اما به طور کلی و محسوسی از زمانی که پای کامپیوترها ، اینترنت و سپس گوشی های تلفن همراه به میان آمد دگرگونی قابل ملاحظه ای در حوزه تبلیغات اتفاق افتاد. امروزه به قدری تبلیغ های اینترنتی در شبکه های اجتماعی افزایش پیدا کرده است که کمتر فرصت مطالعه تبلیغ های چاپی را پیدا می کنیم.

روندها در الگوی تبلیغات چاپی در سالهای اخیر

برندها و کسب و کارهای مختلف به دلیل رایگان یا ارزان قیمت بودن تبلیغ های اینترنتی بیشترین تمرکز خود را از روی این دسته از تبلیغ ها صرف می کنند.

از طرفی ، شما به کمک اینترنت و صفحات مجازی به راحتی می توانید مخاطبان مورد نظر خود را پیدا کنید و تبلیغ های خود را تنها برای آن گروه طراحی کنید. به همین دلیل است که اغلب برندها و کسب و کارها بر روی این دسته از ابزارهای تبلیغاتی تمرکز کرده اند.

در حالی که واقعیت این است که ابزارهای تبلیغاتی هر چقدر گسترده تر باشند و انواع مختلفی داشته باشند شما بهتر می توانید مخاطبان خود را پوشش دهید. پس در این میان ممکن است برخی از مخاطبان شما همچنان از رسانه های چاپی استفاده کنند. علاوه بر این رسانه های چاپی و تبلیغ های چاپی هنوز از محبوبیت و اثرگذاری مطلوبی در میان مخاطبان برخوردار هستند.

به عنوان مثال ، یک تبلیغ چاپی به شکل بیلبورد که در یک گذرگاه مهم در قسمت اصلی یک شهر قرار می گیرد که افراد زیادی روزانه از آن محل عبور می کنند قطعاً اثرگذاری بسیار بالایی خواهد داشت. چرا که یک محرک در اندازه بزرگ و در محل و عبورگاه مهم قطعاً توجه بسیار زیادی را جلب خواهد کرد و ماندگاری آن در حافظه عابران بسیار بیشتر است.

همچنین آنها به علت اینکه فقط چند ثانیه یا دقیقه در معرض آن تبلیغ قرار می گیرند احساس آزاردیدگی یا تکرار شدگی ندارند که در حافظه آنها اثر تکراری و کم اثر شدن را ایجاد کند. بلکه در همان چند ثانیه لحظه عبور می تواند اثر مورد نظر را بر مخاطبان داشته باشد.

انواع الگوی تبلیغات چاپی در سالهای اخیر

از طرفی می توانید برای تبلیغ های چاپی از طرح ها و الگوهای متنوع استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید پیام تبلیغاتی خود را به شکل بیلبورد ، پوستر ، کارت تبلیغاتی ، تراکت ها ، بروشورها ، تبلیغ چاپی روی دفترچه ها و سر رسیدها ، روی مهرها و اشیاع متعلق به یک برند و محل های مختلف درج کنید.

بنابراین ، این تنوع می تواند بسیار برای مخاطبان جذاب باشد و دست شما را در طراحی یک تبلیغ باز نگه دارد.

طراحی بسته بندی

بهتر است ابتدا شناخت کافی از مخاطبان خود پیدا کنید و بدانید که آنها از چه گروهی از ابزارهای چاپی بیشتر استفاده می کنند یا اثرگذاری چه نوع تبلیغ های چاپی روی آنها بیشتر است که بتوانید بهترین تبلیغ را طراحی کنید و از ابزار مناسب برای اطلاع رسانی و اثرگذاری استفاده کنید.

مطالب مرتبط