انتقال حال و هوای شغل به مخاطبان ، با طراحی لوگوی مناسب !

در این مقاله به نکات و اصولی که به شما کمک می کند تا بتوانید به بهترین شکل ممکن  ، حال و هوای شغل خود را به مخاطبانتان منتقل کنید می پردازیم.

مقدمه انتقال حال و هوای شغل به مخاطبان ، با طراحی لوگوی مناسب !  

هر لوگویی که مشاهده می کنید یک حس و حال و هوایی را به شما منتقل می کند.

لوگوها با طرح ها و اشکال و رنگهای مختلفی که دارند با هدف تأثیرگذاری بر مخاطبان طراحی می شوند و به همین دلیل است که با مشاهده هر یک از آنها ، حس متفاوتی به شما دست می دهد.

حال فرض کنید قرار است برای کسب و کار خود یک لوگوی مناسب طراحی کنید. فکر می کنید چه المانها ، نمادها و اشکال و رنگهایی باید به کار ببرید تا بتوانید مفهوم مورد نظر خود و حس و حالی که قصد دارید به مخاطبان منتقل شود، انتقال دهید ؟

دقیقاً این همان چیزی است که بسیاری از طراحان لوگوها و صاحبان برندها به آن فکر می کنند و این روند باید قبل از طراحی لوگو اتفاق بیافتد.

یک) شناخت دقیق تأثیرگذاری خطوط مختلف لوگوها  

شما با هر نوع خطوطی که در طراحی لوگوی خود به کار ببرید می توانید حس و حال متفاوتی را به مخاطب خود منتقل کنید.

اگر از خطوط ضخیم در لوگوی خود استفاده می کنید باید بدانید که این خطوط ، بیشتر حال و هوای جوانی را منتقل می کند.

اگر محصولی یا بسته بندی دارید که بیشتر مخاطبان و مشتریان شما افراد جوان هستند بنابراین در طراحی لوگوی خود باید سعی کنید از خطوط ضخیم استفاده کنید.

اما  در صورتی که اغلب مخاطبان شما افراد مسن هستند بهتر است از خطوط نازک تر استفاده کنید چرا که این نوع خطوط متناسب با افراد مسن تر هست و به نوعی خطوط ضخیم نشان دهنده انرژی و قدرت است که با سنین جوانی متناسب تر است.

دو) اشکال متناسب با جنسیت

هر نوع محصول یا برندی مخاطبان ویژه خود در میان مردان و زنان را دارد. اگر محصول شما برای زنان طراحی شده است بهتر است از اشکال منحنی و انعطاف پذیرتر برای طراحی لوگو استفاده کنید.

زیرا هم همخوانی بهتری با مخاطب شما دارد و هم اینکه برای این دسته از مخاطبان شما ، این لوگوها جذابیت بیشتری دارند.

از طرفی اگر مشتری شما طیف آقایان هستند اشکالی که زاویه دار می باشند برای طراحی لوگوهای مربوط به آنها متناسب تر هستند.

چرا که خطوط زاویه دار نشان دهنده خصلتهای مردانه همچون جدی و قوی بودن را بیشتر در ذهن تداعی می کند.

پس بهتر است در طراحی لوگوی خود برای این دو گروه از مخاطبان خود در انتخاب اشکال متناسب دقت کافی را داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لوگوهای مطبوعاتی چه ویژگیهایی باید داشته باشند؟

سه) استفاده از رنگها

همانطور که می دانیم در میان مردم هر کدام از رنگها تعاریف خود را دارند. به عنوان مثال غالباً رنگهای سردتر مانند آبی را برای اشیاء و لوازم مردانه و پسرانه استفاده می کنند در حالی که رنگهای لطیف تر و گرم تر مانند صورتی را برای زنان و دختران استفاده می کنند.

دقیقاً این انتخاب و استفاده از رنگها متناسب برای هدف آنهاست. چرا که هر کدام از این رنگها نیز حس و حال متفاوتی را در ما ایجاد می کند.

اگر برند شما مختص محصولات زنانه است بهتر است از رنگهای گم تر مانند صورتی ، قرمز و بنقش استفاده کنید.

اما اگر برندی که برای آن لوگو طراحی می کنید ، مربوط به محصولات مردانه است از رنگهای متناسب تر آبی ، سفید و خاکستری بیشتر استفاده کنید.

البته رنگهایی مانند مشکی با اینکه بیشتر برای برندها و محصولات مردانه استفاده می شود ولی در برخی از اوقات مانند برندهای ادکلن برای زنان نیز می تواند استفاده شود.

نتیجه گیری انتقال حال و هوای شغل به مخاطبان ، با طراحی لوگوی مناسب !

همانطوری که در این مقاله خواندید می توانید با طراحی لوگو و رعایت یک سری از موارد حال و هوای شغل خودتان را به مخاطب منتقل کنید که این موارد می توانند شامل : شناخت دقیق تأثیرگذاری خطوط مختلف لوگوها ، اشکال متناسب با جنسیت ، استفاده از رنگها باشد.


مقالات مرتبط

تکنیکهای طراحی لوگوی مبتنی بر اهداف شرکت

طراحی لوگوهای مناسبتی

مطالب مرتبط