اهمیت طراحی تالار گفتگو برای سایت

از قدیم الایام انسانها تمایل داشته اند در خصوص مسائل مختلفی که برایشان پیش می آمده با دیگران گفتگو کنند و از نظرات آنها در کارهایشان مشورت بگیرند.

این گفتگوها راه مناسبی است تا پاسخ بسیاری از سوالات خود را پیدا کنیم. امروزه ، نحوه گفتگو میان افراد تغییر کرده است. دیگر نیازی نیست افراد در کنار هم قرار بگیرند و با یکدیگر گفتگو کنند. بلکه می توانند این نیاز خود را به صورت مجازی و غیر حضوری نیز تأمین کنند. در سایتهای مختلفی که کسب و کارها یا هر شرکتی برای خود ایجاد می کند معمولاً سعی می کنند یک تالار گفتگو طراحی کنند تا مشتریان و مخاطبانشان به راحتی برای تبادل نظر و گفتگو از آن استفاده کنند. از آنجا که طراحی تالار گفتگو در دنیای کنونی کارکرد همان گفتگوها و مشورتهای رودرو را پیدا کرده است از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار می باشد و باید در طراحی آن نکاتی را رعایت کنیم. این نکات شامل موارد زیر است.

یک) مشخص کردن مخاطبان

قبل از هر چیزی باید مخاطبان تالار گفتگو را مشخص کنید. یعنی شناسایی کنید که چه افرادی بیشترین عضو این تالار خواهند شد و از این فضای گفتگو استفاده خواهند کرد. بعد از شناسایی مخاطبان می توانید تم و زمینه مناسب و طرحهای مناسب برای تالار گفتگوی خود را طراحی کنید. علاوه بر این رنگ و فونت و قالب کلی تالار گفتگوی شما نیز باید متناسب با مخاطبانتان باشد.

دو) جذابیت ظاهری

هر چقدر تالار گفتگوی اینترنتی شما جذابیت ظاهری داشته باشد مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب می کند. به همین دلیل باید سعی کنید ظاهر زیبا و جذابی برای آن طراحی کنید. هر چقدر این فضا برای مخاطبان جذاب باشد به افراد بیشتری این فضا را معرفی خواهند کرد و در نتیجه تعداد مخاطبان را افزایش خواهد داد.

سه) سادگی

درست است که مطرح کردیم ظاهر تالار گفتگوی شما باید جذاب و زیبا باشد ولی این با این اصل که سادگی در آن رعایت شده باشد منافات ندارد. معمولاً هر چیزی ساده تر باشد زیبایی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل اصل سادگی را در طراحی تالار گفتگوی خود نیز رعایت کنید. ممکن است این تالارهای گفتگو یا همان فروم ها نسبت به سایر فضاهای اینترنتی کمی پیچیده تر باشند به همین دلیل شما باید تا حد امکان از پیچیده تر کردن آن اجتناب کنید و به سمت طراحی ساده تر بروید.

چهار) طراحی قسمتهای مهم

سعی کنید قسمتهای مهمی که باید در یک تالار گفتگو باشد را جستجو کنید و همه آنها را در سایتتان طراحی کنید. این قسمتهای مهم شامل موارد زیر است.

۱) عضو شدن افراد

باید سعی کنید بخشی را طراحی کنید که افراد جدید بتوانند به راحتی عضو تالار گفتگوی شما شوند.

۲) رتبه بندی یا امتیاز دهی

از جمله قابلیتهایی که برای تالار گفتگوی خود باید طراحی کنید این است که یک سیستم امتیاز دهی به کاربران در آن طراحی کنید. این قابلیت به کاربران شما کمک می کند تا میزان فعالیت و کیفیت آن را ارزیابی کنند. از طرفی اطمینان داشته باشند که فعالیت آنها برای دیگران مهم است و امتیازدهی می شوند.

۳) گفتگوهای هم موضوع

سعی کنید بخشی را برای طبقه بندی گفتگوها داشته باشید تا افرادی که برای اولین بار وارد تالار می شوند یا اینکه سوال مشابهی در زمینه مشابه دارند به قسمتی که گفتگوهای مربوطه شکل گرفته سر بزنند.

۴) نشان دادن آخرین گفتگوها

باید در تالار گفتگوی شما آخرین گفتگوهایی که انجام شده در یک بخش جداگانه نمایش داده شود تا افراد به راحتی بتوانند به آخرین بحث شما دسترسی داشته باشند.

۵) مدیریت پروفایل

افراد تمایل دارند پروفایلهای شخصی خود را هر از چندگاهی تغییر دهند. باید این امکان فراهم باشد تا کاربران بتوانند پروفایلهای خود را اصلاح ، تغییر و آپدیت کنند.

۶) امکان سرچ کردن

حتماً بخش سرچ کردن را در فضای گفتگو طراحی کنید. این بخش به کاربران کمک می کند زمان کمتری را صرف پیدا کردن مطلب یا گفتگوی مورد نیازشان کنند.

جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی و بهینه سازی وب سایت به این صفحه مراجعه نمایید.

همچنین اگر قصد دارید طراحی و چاپ کاتالوگ حرفه ای داشته باشید می توانید به این صفحه سری بزنید.

مطالب مرتبط