باورهای غلط در طراحی آرم یا لوگو

طراحی آرم یا لوگوی شرکت یکی از مواردی است که اختلاف عقیده و سلیقه بسیاری درباره آن وجود دارد.

قطعاً شما نیز اختلاف عقاید و نظریات زیادی را در این زمینه مطالعه کرده یا شنیده اید. با این حال ، باورهای غلط در زمینه طراحی لوگو وجود دارد که اکثر افراد درباره آن اتفاق نظر دارند. این باورهای غلط شامل موارد زیر می باشد:

یک) لوگو باید بازگو کننده همه تجارب و نگرشهای شما باشد

از جمله این باورهای غلط این است که طراحان لوگو یا مدیران شرکت به اشتباه فکر می کنند که طرح آرم یا لوگوی آنها باید به نحوی باشد که مخاطبان به محض مواجهه با آن بتوانند تجارب و تمامی نگرشهای مربوط به صاحبان آن را درک کنند. این باور غلطی است که می تواند طرح لوگو یا آرم شما را با مخاطره روبرو کرده یا از جذابیت آن بکاهد. در کل ، لازم است که لوگوی شما نشان دهنده شرکت شما و یک نشانه ای برای شناسایی شرکتتان باشد. لوگوی شرکتهای معتبر و بزرگی مانند اپل را در نظر بگیرید ، آیا لوگوی این شرکت گویای نوع فعالیت این شرکت است؟ پس طراحی لوگو باید جذابیت لازم را داشته باشد و از آن به جز معرفی و شناساندن شرکتتان نباید انتظار بیشتری داشته باشید.

دو) لوگو باید یک تصویر باشد

از جمله باورهای غلط دیگر این است که طراحان و مدیران شرکتها فکر می کنند لوگو یعنی یک تصویر در حالی که یک لوگو می تواند تنها یک حرف اختصاری یا یک نام باشد. شما می توانید در صورتی که تمایل دارید یک پیغامی را به خواننده خود بدهید از تصویر استفاده کنید. به جز این مورد ، بهتر است از تایپوگرافی استفاده کنید که جذابیت بیشتری نیز خواهد داشت. جذابیت و ساده بودن طرح لوگو همواره باید در اولویت طراحی قرار گیرد. پرداختن به این حواشی یا افزودن جزئیات بیشتر به طرح لوگو منجر به نامفهوم و در نهایت کاهش جذابیت آن خواهد شد.

سه) یا تصویر یا نام شرکت

از دیگر باورهای اشتباه این است که شرکتها چنین می پندارند که اگر از یک تصویر استفاده کرده اند دیگر نیازی نیست که از نام آن شرکت در لوگو استفاده کنند و یا اگر از نام شرکت در طراحی آرم لوگو استفاده کرده اند دیگر نیازی به تصویر نیست. معمولاً شرکتهایی که به اندازه کافی بزرگ و شناخته شده هستند تنها از یک تصویر مانند اپل استفاده می کنند ولی از آنجا که تعداد شرکتها بسیار زیاد است و همگی آنها شناخته شده نیستند بهتر است که اگر از تصویر استفاده کرده اید نام شرکت را نیز در پائین شرکت خود حک کنید.

چهار) طراحی دائمی لوگو

برخی از شرکتها تصور می کنند که لوگو یا آرمی که طراحی کرده اند را باید به صورت دائمی و مادام العمر حفظ کنند. با اینکه داشتن طرح و لوگوی دائمی می تواند در برندسازی بسیار نقش مهمی داشته باشد ولی با این حال نمی توان خود را مقید به این کرد که به هیچ عنوان نمی توان طرح لوگو را تغییر داد. بنابراین ، در صورت لزوم می توان طرح جدیدی را برای لوگوی شرکت در نظر گرفت و کاستی های لوگوی قبلی را جبران کرد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط