با عکاسی حرفه ای کیفیت تبلیغات را افزایش دهید

بدون اغراق می توانیم بگوییم که کیفیت عکاسی یکی از عناصر بسیار مهم در تبلیغات است.

اگر شما ساعتهای طولانی صرف تهیه یک تیتر و متن جذاب تبلیغاتی کنید ولی عکس مناسبی برای آن انتخاب نکرده باشید چندان نمی توانید نظر مخاطبان را جلب کنید. همیشه عکسها با آب و رنگ و تصاویری که دارند اثر بسیار سریع و غیر قابل انکاری بر احساس و افکار مخاطبان دارند.

تجربه و تحقیقات انجام شده نشان داده اند ، زمانی که افراد از سایتی دیدن می کنند ، تنها چیزی که بیش از هر چیز به صورت پر رنگ و قابل تشخیص پس از خروج از سایت در ذهن آنها باقی می ماند ، تصاویر یا عکسهایی هستند که در سایت از آن استفاده شده بود.

بنابراین باید سعی کنید همیشه عکسهایی با کیفیت مطلوب برای پیامهای تبلیغاتی خود تهیه کنید. شما هم می توانید از عکسهای ساده و هم عکسهایی که بسیار پیچیده هستند یا ساعتها زمان برده اند استفاده کنید.

اصلاً مهم نیست که تصمیم گرفته اید از کدام دسته از این عکسها تهیه کنید بلکه مهم این است که برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای برای عکسهای تبلیغاتی خود داشته باشید. برای اینکه بتوانید به این مرحله از برنامه ریزی و تهیه عکسهای با کیفیت برسید به نکاتی که در ادامه ذکر می شود دقت کنید.

یک) برگزاری جلسه همفکری

برای اینکه بتوانید عکسهای مناسب و جذابی تهیه کنید لازم است عکاسانی که برای شما فعالیت می کنند جلسه ای را با شما و با سایر عکاسان داشته باشند و در خصوص اهداف تبلیغات و آن چیزی که مد نظر شماست صحبت و هم اندیشی کنند.

اگر شما جزء شرکتها یا افرادی هستید که برای سایر افراد یا برندها و شرکتها عکسهای تبلیغاتی تهیه می کنید لازم است حتماً این جلسات را با مشتریان خود داشته باشید. زیرا بارها مشاهده شده که مشتریان هنگام تحویل گرفتن عکس بسیار متعجب شده اند و عکسی که مشاهده کرده اند با آن چیزی که انتظار یا مد نظرشان بوده متفاوت بوده است. بنابراین برای اینکه مشتریان شما راضی باشند لازم است حتماً این گونه جلسات را جدی بگیرید.

آنها باید در این جلسات آن چیزی که انتظار دارند یا هدفشان است را برای شما به شکل کاملاً واضح و مشخصی تعیین کنند و شما نیز باید ایده هایی که دارید یا اقداماتی که می توانید انجام دهید شرح بدهید تا پس از به توافق رسیدن بتوانید اقدام به عکاسی و تهیه عکسهای مناسب کنید.

دو) موارد استفاده از عکس تبلیغاتی

یکی دیگر از عواملی که به شما کمک می کند تا عکس مناسب تبلیغاتی طراحی کنید این است که بدانید مشتری شما این عکس را برای چه منظوری نیاز دارد. این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

به عنوان مثال ، اگر مشتری شما قصد دارد این عکس را در سطح وسیعی منتشر کند با اینکه بخواهد این عکس را به صورت بسیار محدود انتشار نماید ، نوع و کیفیت عکس باید متفاوت باشد.

همچنین عکسی که قرار است در یک مجله منتشر شود با عکسی که قرار است روی یک بیلبورد بزرگ طراحی شود بسیار متفاوت است. برای این منظور باید موارد استفاده مشتری را به درستی از او سوال کنید تا بتوانید اندازه و طرح مناسبی برای عکسهای تبلیغاتی او تهیه کنید.

سه) از جزئیات شروع کنید

در عکسهای تبلیغاتی ، همیشه جزئیات بسیار مهم هستند. برای اینکه شروع به تهیه عکس تبلیغاتی کنید اول باید روی جزئیاتی مانند میزان نور و سایر جزئیاتی که باید در عکس در نظر بگیرید تمرکز کنید. اگر این جزئیات را رعایت کنید و یک طرح برای کار خود داشته باشید می توانید مناسب ترین عکسها را برای هر کسب و کاری تهیه کنید.

جهت مشاهده نمونه عکاسی تبلیغاتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط