بهترین راههای طراحی مطالب کاتالوگ

تهیه کاتالوگ برای محصولات از جمله راههای عالی برای این است که شما مشتریان زیادی را به دست آورید.

همچنین مشتریان فرصت این را خواهند داشت که با محصولات شما آشنا شوند و سپس نسبت به تهیه آن اقدام کنند. در این مقاله بهترین راهها برای تهیه کاتالوگ را مطرح خواهیم کرد.

یک) اطلاعات جامع و کامل درباره محصولات

بهتر است کاتالوگ شما شامل اطلاعات اصلی و مهم باشد و در عین حال اطلاعات کاملی را در اختیار مخاطبان شما قرار دهد. سعی کنید تصاویری که در آن قرار می دهید با بهترین و بالاترین کیفیت تهیه شده باشد.

دو) آشنایی با محصولات

سعی کنید یک لیست از تمامی محصولاتی که دارید تهیه کنید. بعد از تهیه این محصولات بخشی از کاتالوگ خود را به معرفی سایر محصولات و قیمت و شرایط تهیه آنها اختصاص دهید.

سه) کارها را دست حرفه ایها بپسارید

برخی از افراد فکر می کنند خودشان از پس تهیه کاتالوگ بر می آیند. یا اینکه فکر می کنند عکسهایی که قصد دارند در کاتالوگ درج کنند می توانند خودشان تهیه کنند. در حالی که شما اطلاعات و مهارت چندانی در تهیه کاتالوگ ندارید و این اقدامات ناشیانه شما می تواند تمامی زحماتتان را از بین ببرد. پس بهتر است این کارها را به افراد و شرکتهایی که در این زمینه مهارت و تخصص دارند بسپارید تا کاتالوگ مناسب ی برای شما تهیه کنند. حتی عکاسی از محصولات هم به عهده خود آنها بگذارید.

چهار) ویژگیهای عکسهای کاتالوگ

هر چند که گفته شد سعی کنید کار عکس و تهیه آنها را به دست متخصصین بسپارید. ولی در نظر داشته باشید که عکسهای شما با بهترین و بالاترین وضوح تهیه شود. همچنین جلوه های هنری مانند سایه های مناسب داشته باشد. اینها نکاتی هستند که به جذابیت کاتالوگ شما می افزایند. جهت کسب اطلاعات در مورد عکاسی صنعتی برای کاتالوگ خود ، به این صفحه مراجعه نمایید.

پنج) نوشتن قیمت

بسیاری از افرادی که کاتالوگ شما را تهیه می کنند پس از اینکه با محصولات آشنا شدند به اولین چیزی که فکر می کنند قیمت محصولات است. پس بهتر است تمامی محصولاتی که درج کرده اید قیمت آنها را نیز در کنار محصول بنویسید. این کار تصمیم گیری را برای مشتریان آسان تر می کند. همچنین شما را افرادی رو راست نشان می دهد. لازم نیست شما همه اطلاعات مربوط به محصولات را در کاتالوگتان مطرح کنید ولی قیمت از جمله ویژگیهایی است که باید آن را حتماً درج کنید.

شش) اندازه کاتالوگ

اندازه کاتالوگ شما بستگی به این دارد که آن را کجا قصد دارید به دست مشتریانتان برسانید. گاهی شما می خواهید کاتالوگتان در محلهایی که مخاطبان مراجعه می کنند مانند داروخانه ها ، مطب پزشکان ، آرایشگاه و سایر مراکز به دستشان برسانید. بهتر است در این موارد کاتالوگ در اندازه بزرگتری طراحی شود. اما زمانی که مخاطبان شما رهگذر هستند و در راه می خواهید به دست آنها برسانید. بهتر است اندازه آن را کوچکتر تهیه کنید.

هفت) صفحات کاتالوگ

سعی کنید صفحه های کاتالوگ خود را نه خیلی زیاد و نه خیلی کم تهیه کنید. تعداد صفحهات باید متناسب با محصولات و خدمات شما باشد و همچنین از زیاده روی اجتناب کنید.

هشت) اهمیت جلد کاتالوگ

جلد کاتالوگ شماست که برای اولین بار با مشتریان ارتباط برقرار می کند. هر چه قدر آن را جذاب تهیه کنید. از جملات و تصاویر جذاب و ترغیب کننده استفاده کنید می توانید تأثیرگذارتر باشید.


موضوعات مرتبط :

انتخاب فونت یا تایپو گرافی در طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی

جهت کسب اطلاعات حرفه ای و جامع در مورد طراحی کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.

تعرفه چاپ کاتالوگ

طراحی جلد کاتالوگ

طرح کاتالوگ چگونه تهیه می شود

آموزش طراحی کاتالوگ

در طراحی گرافیکی کاتالوگ تبلیغاتی سادگی را حفظ کنید

کاتالوگ محصولات صنعتی را چگونه طراحی کنیم

طراحی کاتالوگ , طراحی بروشور , چاپ کاتالوگ

تبلیغات و مهندسی فروش

مطالب مرتبط