بهترین طراح بسته بندی ایران

بهترین طراح بسته بندی ایران موضوع این مقاله برای افرادی است که می خواهند بهترین باشند.

مقدمه در مورد بهترین طراح بسته بندی ایران

بسته بندی جزء جداناشدنی از محصول است که اصلی ترین وظیفه ی آن نگهداری از کالاست. در واقع بسته بندی نوعی پوشش است که در مقابل ضربه ، آسیب ، انبارش، حمل نقل و آب و هوا از کالا محافظت می کند.

هر بسته بندی شامل سه لایه می باشد . بسته بندی اولیه ، بسته بندی میانی ، و بسته بندی اصلی کالا.

از ویژگی های یک بسته بندی خوب محافظت از ماهیت خود محصول است. بدیهی است یک بسته بندی مناسب ، خود به تنهایی می تواند برای برند تبلیغ و بازاریابی کند و مهم تر آن که بتواند مشتری را برای مصرف دوباره ترغیب کند که در واقع این وظیفه ی خود محصول است که کیفیت لازم را مصرف دوباره داشته باشد .باید بتواند علاوه بر همه اینها ، اطلاعات مصرفی و اطلاعات کالا را به مصرف کننده به خوبی انتقال دهد.

طراحی بسته بندی 

اما تمام این مسائل ، مسؤلیتی ست که به عهده ی طراح بسته بندی آن برند و محصول است. بهترین طراح بسته بندی ایران کیست که به ایده های ذهنی خود و کارفرما روح می بخشید و با استفاده از اسکیچ های دستی و طراحی های رایانه ایی بتواند طرح را اجرا کند. طراحان گرافیک به چند دسته مختلف تقسیم می شوند. از جمله وظایف طراحان ، طراحی بهترین بسته بندی برای کارفرما است.

توضیحات جزئی در مورد بهترین طراح بسته بندی ایران

بهترین طراح برای یک بسته بندی استاندارد و موفق ، کسی ست که بتواند تمام جوانب را در نظر بگیرد . کالا و نیاز بازار را بشناسد و حساسیت کار کارفرما را درک کند و بهترین مشاوره را به او دهد. صرفا از سلیقه ی شخصی استفاده کردن برای طراحی اشتباه است و همین طور دخیل کردن سلیقه ی شخصی کارفرما. درست است که باید در طول کار طراحی ، نظر کارفرما را پرسید، اما مهم تر، رعایت استاندارد های بازار و شرایط رقابت است.

طراحان بسته بندی می توانند با به کار بردن خلاقیت و ایده های جدید و تلفیق رنگ ها ، فونت ها و خلق تصاویر ،طرح خود را اجرا کنند. اما وظیفه آن ها برای طراحی یک بسته بندی ادامه دارد.

آنها باید به دقت نیاز بازار را بررسی کنند و رقبای برند را بشناسند و طرحی ارائه دهند که ضمن داشتن خلاقیت و ایده ایی نو، قابلیت مصرف را داشته باشد و نیاز مصرف کننده خود را برطرف کند. طراحی یک بسته بندی صرفا برای یکبار مصرف ارزشی ندارد و تولید کننده و برند را دچار مشکل و حتی شکست می کند.طراحی یک بسته بندی می تواند یک مشتری را برای همیشه حفظ و یا از دست بدهد.

طراح می تواند با شناخت کالا و نوع محصول ،از رنگ ها استفاده کند .این طیف رنگی می تواند برای بعضی محصولات گسترده و یا محدود به یک یا دو رنگ باشد. البته زیبایی در سادگیست و استفاده از ترکیب چند رنگ متضاد کار اشتباهیست. انتخاب رنگ ، برای بسته بندی بعضی محصولات ، ممکن است مشکل ساز شود . به طور مثال استفاده از رنگ آبی برای طراحی لیبل رب گوجه فرنگی، به معنی  فساد محصول است.

نتیجه گیری بهترین طراح بسته بندی ایران

بعد از اتمام طراحی و ادیت های کارفرما،باید طراحی را از نظر استاندارد های چاپی بررسی کرد. در نظر گرفتن تعداد رنگ و نوع رنگ برای چاپ بسیار حائز اهمیت است.

نوع متریال بسته بندی در انتخاب و تعداد رنگ نقش مهمی دارد. بعضا طراحان ، برای زیبایی از رنگ های پنتون و رنگ های پنجم برای طراحی بسته بندی خود استفاده می کنند که از نظر بصری ، زیبایی زیادی به طرح می بخشد. اما باید در نظر گرفت که از نظر هزینه ایی، با رنگ های معمولی متفاوت خواهند بود. پس قبل از استفاده از این رنگ ها، بودجه کارفرما را در نظر بگیرید.

پس بهترین طراح بسته بندی بودن نیازمند رعایت اصول و قواعد و البته درک شرایط برند و کارفا نیز هست.

موضوع مرتبط :

طراحی بسته بندی 

 


موضوع مرتبط :

خلاقیت در بسته بندی کالا

مراحل طراحی بسته بندی

چگونه طراح گرافیست برتر شویم؟

طراحی بسته بندی صادراتی

مقایسه طراحی بسته بندی ایرانی و خارجی

مطالب مرتبط