تبلیغات خود را حرفه ای تر طراحی کنید ! (بخش اول)

محتوایی که برای تبلیغات خود طراحی می کنید از اهمیت زیادی برخوردار هستند.

اگر بتوانید محتوای مناسبی طراحی کنید قطعاً تأثیر زیادی بر مخاطبان خواهد گذاشت. ممکن است برخی از افراد چنین تصور کنند که طراحی تبلیغات کار چندان سختی نیست و می توان آن را به راحتی انجام داد.

زمانیکه عملاً دست به کار می شوند متوجه می شوند که هر نوع تبلیغی توانایی جلب مخاطب ندارد و لازم است به صورت حرفه ای طراحی شود تا کارآیی کافی را داشته باشد. از جمله مهمترین نکات حرفه ای که به شما کمک می کند تبلیغات مناسبی طراحی کنید و بتوانید نظر مخاطبان را با خود همراه کنید موارد زیر می باشد. به شما توصیه می کنیم حتماً از پیشنهادات حرفه ای زیر استفاده کنید.

یک) نشانه های زبانی جذاب

زبان این توانایی را دارد که یک ارتباط را ایجاد کند یا آن را قوی تر کرده یا حتی ضعیف ساخته یا از بین ببرد. پس عنصر زبان و قدرت آن را به هیچ وجه دست کم نگیرید. اگر تمایل دارید ارتباط عاطفی مناسب با مخاطبان خود برقرار کنید و احساسات مثبتی در آنها ایجاد کنید.

یکی از راههایی که به شما کمک می کند در این زمینه بهتر عمل کنید این است که از تمثیل ها ، استعاره ها ، اشعار ، حکایتها و ضرب المثلهای مختلف استفاده کنید. البته لازم به ذکر می باشد که بهتر است گروه هدفی که برای آنها قصد طراحی تبلیغات را دارید در نظر بگیرید زیرا اگر از تمثیل ها یا ضرب المثلهایی که برای آن گروه از معانی خاصی برخوردار است یا قرابت فرهنگی دارند بیشتر ارتباط برقرار می کنند.

دو) تصاویر معتبر

استفاده از تصاویر یکی از مهمترین بخشهای یک تبلیغ است. عکسها قدرت زیادی در برقراری ارتباط دارند به همین دلیل هرگز نباید مورد غفلت قرار بگیرند. منتها بهتر است از تصاویری که اعتبار بالایی دارند در تبلیغات خود استفاده کنید.

تصاویری که از اعتبار بالایی برخوردار هستند می توانند برندی که قصد تبلیغ آن را دارید بهتر پشتیبانی کنند. اعتماد کردن موجب می شود به شما و برندتان نیز وفادار بمانند و از آن حمایت کنند.

سه) تبلیغ فراگیر

سعی کنید تبلیغات فراگیر داشته باشید. اگر تبلیغ فراگیر برای برند یا محصولتان داشته باشید همه افراد به نوعی چنین احساس می کنند که محصول یا خدمات شما برای آنها مفید و مناسب است.

چهار) استفاده از بیش از یک نفر در تصویر

برای اینکه تبلیغ جذابی داشته باشید لازم است در تصویر یا ویدئویی که تهیه کرده اید از بیش از یک نفر استفاده کنید. هر چقدر تعداد افراد در تصویر شما بیشتر باشند توجه زیادی را جلب خواهند کرد و این احساس را در مخاطبان ایجاد خواهند کرد که آنها نیز می توانند به این افراد بپیوندند یا در صورتی که به آنها نپیوندند ممکن است از مزایایی که شما برای آنها در نظر گرفته اید محروم شوند.

پنج) ارتباط مناسب بین افراد

در تصاویری که برای تبلیغات طراحی کرده اید حتماً ارتباط بین افراد را به شکل مثبت و خوشایندی نشان دهید. ارتباط یکی از ارکان اصلی رفتارها و احساسات افراد است. در ارتباط ، خوب است که انسانها احساس خوب یا بد پیدا می کنند. پس در تصاویر خود ارتباط بین افراد را مثبت و خوب نشان دهید.

شش) الهام گرفتن از زندگی واقعی مردم

گاهی ممکن است در تبلیغاتی که مشاهده می کنید با این موضوع برخورد کرده باشید که از مفاهیم ، تصاویر یا موضوعاتی که کمتر ممکن است افراد در زندگی روزمره خود یا زندگی با آن مواجه شوند استفاده شده است ؛ شما به عنوان یک مخاطب تا چه حد توانسته اید با این گونه تبلیغات ارتباط برقرار کنید ؟

بسیاری از افراد قادر به ارتباط برقرار کردن با این دسته از تبلیغات نیستند چرا که در زندگی روزمره خود احتمال کمی دارد با آن مواجه شوند. پس بهتر است از تبلیغی استفاده کنید که بتوانید با زندگی روزمره و معمولی مردم ارتباط برقرار کنید.

مطالب مرتبط