تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی و اثرات آن

تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی یکی از انواع تبلیغات می باشد که نیاز به جلب توجه ندارد.

گاهی تبلیغ کننده زمان محدودی برای گفتگو با تماشاگر دارد، چرا که او ناگزیر است گاهی در ایستگاه انتظار بکشد یا در حال سفر با وسیله تقلیه است، بنابراین تبلیغات روی

وسایل حمل و نقل عمومی تا حدودی اثرگذاری زیادی داشته باشد.

 تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی

بنا بر تحقیقات انجام شده واحد مشاوره و بازاریابی کانون تبلیغات طراحان برتر، به طور متوسط یک مسافر مترو و یا شرکت اتوبوس رانی در تهران تقریبا ۵ دقیقه صرف انتظار ترن و یا اتوبوس در سکو می کند. تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی مثل ترن و اتوبوس به صورت بزرگ و عریض فرصت مناسبی برای سرگرم کردن مردم می باشد و تبلیغ کننده می تواند از عنوان های شوخ و زیرکانه و انواع عناصر بصری استفاده کند. حتی همین زمان معینی که تماشاگر باید در انتظار بماند به گروه اجرا امکان می دهد تا معما و چیستان برای مسافران یا در اصل مصرف کنندگان کالا طرح کنند و یک رابطه تعاملی با آنها ایجاد می شود.

مثلا متروی لندن سال هاست که از انواع تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی برای واگن های مترو به کار می برد و سیستم پخش تصویر به منظره متروی زیر زمینی آن تبدیل شده است. تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی تاثیرخاصی می گذارد و به بینندگانی که از پله بالا و پایین می دوند امکان می دهند تا پخش فعالیت پر تحرک یا شبیه ساز پویا نمایی را که در حال بیان یک داستان است دنبال کنند.

تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی مثل واگن های راه آهن امکان دسترسی به گروه گسترده ای از بینندگان در حال رفت و آمد را در اختیار می گذارد. این گروه مردمی در رفت و آمد روزانه برای رسیدن به انواع محل های کار و خرید، یا حتی مسفران عادی هستند که در مقایسه برای توجه به اطراف خود، زمان بیشتری دارند. ایستگاه های راه آهن در ارتباط با بازارهای مکاره هم فرصت مناسبی هستند؛ زیرا مردم برای مناسبت های گوناگون به آنجا سر می زنند و بنابراین آگاهی از روزهای خاص ثبت شده در تقویم فرصت های مناسبی که برای تبلیغ لوگو سفارش داده به شما پیش می آیند، اهمیت دارد. به طور مثال، اگر کارفرمای شما تولید کننده شیرینی است یا بازار گل دارد، روز مادر یک فرصت بسیار طلایی را برای تبلیغ محصول او فراهم می کند.

تبلیغ کنندگان مدت های مدیدی است که تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی مثل بدنه اتوبوس ها را به منزله رساندن یک پیام ساده برند به بینندگان مخاطب می بینند و به وسیله آگهی های کوتاه مدت فروش بر اتوبوس های در حال رفت و آمدی که تبدیل به تابلوهای تبلیغاتی متحرکی شده اند، پیام های خود را برای مصرف کنندگان در حال سفر به محل های خرید عرضه می کنند. به همین ترتیب تبلیغات روی وسایل حمل و نقل عمومی مثل اتوبوس ها با کسانی که استفاده دیگری از مسیرهای رفت و آمد دارند- مانند رانندگانی که پشت فرمان نشسته اند- سخن از بیمه یا خدمات تعمیر خودرو می گویند. برای نشان دادن خلاقیت ها، بدنه اتوبوس ها بوم بزرگی را از نمایش ایده عرضه می کند. نوع پوستر T شکل، برای عنوان ها امکان ایجاد تصویر گسترده در دو قسمت یا حتی بر تمام بدنه اتوبوس، فراهم می کند.

مطالب مرتبط