تبلیغ های مختص ایام عید نوروز

عید نوروز از قدیمی ترین جشن هایی است که فارسی زبانان دنیا به ویژه در ایران و چند کشور همسایه آن را جشن می گیرند.

مردم ایران با فرا رسیدن ایام عید در هر سال تغییر و تحولاتی در زندگی خود می دهند. از جمله این تغییرات می توان به خریدهای ویژه ایام عید اشاره کرد. آنها بسیاری از اقلامی که در طول سال قصد خرید یا تغییر آن را داشتند سعی می کنند در روزهای پایانی سال و منتهی به سال جدید آن را تهیه کنند تا بتوانند یک تغییر دلنشین در زندگی خود را تجربه کنند.

از آنجایی که هر تغییری در ۹۰ درصد اوقات نیازمند خرید کردن اشیاء و محصولات مورد نیاز است همواره ایام عید و روزهای منتهی به آن از روزهای مورد توجه و مهم بوده است ؛ زیرا می توانند از این فرصت برای افزایش فروش خود استفاده نمایند.

به همین مناسب قصد داریم نکاتی را در این مقاله برای شما یادآوری کنیم که در این روزهای پایانی سال می تواند به افزایش فروش شما و اثرگذاری تبلیغاتتان تأثیر بگذارد.

یک) شبکه های اجتماعی را دریابید

در روزهای پایانی سال اگر نگاهی به شبکه های مختلف اجتماعی انداخته باشید ، رنگ و بوی عید را به خوبی حس می کنید. هر شبکه ای را که قصد دارید چک کنید با تبلیغ های مختلف و نشانه های نو شدن سال مواجه می شوید.

بهتر است شما نیز از این فرصت استفاده کنید و حضور خود در این شبکه ها را به مخاطبان نشان دهید. همچنین نشان دهید که در این ایام نیز برنامه های ویژه ای برای آنها دارید. این گونه فعالیتها می تواند هویت برند و کسب و کار شما را بسیار ارتقاء دهد ؛ چرا که مخاطبان شما به این نتیجه می رسند که شما یک برند پویا و همیشه در حال حرکت و رو به جلو هستید و فرصتها و موقعیتهایی که برای آنها مهم است را فراموش نمی کنید.

دو) هدیه دادن را فراموش نکنید

در ایام عید مردم خریدهای بسیار زیادی دارند ، بنابراین خوشحال خواهند شد که اگر بتوانند یک کالا را ارزان تر تهیه کنند. با آگاهی از این موضوع شما می توانید برای آنها هدایا یا امتیازها و تخفیف هایی را در نظر بگیرید.

سعی کنید در روزهای پایانی سال ، مجدداً نگاهی به محصولات خود بیاندازید و طبق یک برنامه ریزی دقیق و درست پیدا کنید که چه چیزی می تواند به عنوان یک هدیه یا امتیاز در کسب  و کار شما برای مشتریان مد نظر قرار بگیرد.

یادتان باشد که حتی هدیه یا امتیاز بسیار کوچک نیز در این روزها می تواند اثر بسیار زیادی در میزان فروش شما داشته باشد ؛ چرا که مشتریان خرید زیادی در این روزها دارند و حتی کوچکترین تخفیف یا امتیاز نیز از نظر آنها بسیار مهم است. از طرفی ، در این ایام مشتریان احساس اشتیاق و گاهی اجبار بیشتری برای خرید دارند پس می تواند میزان فروش شما را به صورت قابل چشم گیری افزایش دهد.

سه) استفاده از  پیامک و تبلیغ های موبایلی

یادتان نرود که پر کاربردترین دستگاهی که امروزه در دست افراد قرار دارد ، گوشی های تلفن همراه آنهاست. افراد از سنین و گروه های مختلف ، روزانه از این دستگاه برای منظورهای مختلف استفاده می کنند.

بنابراین می توان به خوبی به این نتیجه رسید که تبلیغ های موبایلی از جمله ارسال پیامک می تواند در روزهای پایانی سال و ایام عید بسیار مهم باشد. چرا که افراد از گوشی های همراه خود روزانه استفاده می کنند و در این ایام نیز به دنبال پیشنهادهای خرید استثنائی و فوق العاده هستند.

پس اگر فروش فوق العاده یا استثنائی دارید یا محصولی را به تازگی به فروشگاه خود اضافه کرده اید یا قصد دارید فروش ویژه ایام عید داشته باشید حتماً از تبلیغات موبایلی غافل نشوید.

چند روزی از ابتدای سال گذشته است. همه در تکاپو و آماده شدن برای تحویل سال می باشند. اکثر افراد سعی می کنند در این روزها ، اقلامی که در ایام عید مورد نیاز دارند خریداری کنند و درست به همین دلیل است که بازارها حال و هوای تازه و جانی دوباره یافته اند. بنابراین به خوبی می توان این مسئله را درک کرد که این روزها از جمله روزهای بسیار مهم برای کسب و کارهاست. آنها در طول سال همواره منتظر فرا رسیدن این روزها هستند تا میزان فروش آنها به چند برابر افزایش پیدا کند.

اگر در اکثر فروشگاه ها و مراکز خرید نگاهی بیاندازید حجم بالایی از جمعیت در آنها مشاهده می کنید. پس به عنوان فردی که صاحب کسب و کار یا فروشگاهی هستید این روزها را دریابید و آن را مغتنم بشمارید.

یکی از مهمترین اقداماتی که باید در این روزها انجام شود جذب کردن مشتریان به کسب و کارتان است. بنابراین از جمله کارهای مهمی که باید انجام شود این است که از تبلیغ های مناسب برای جذب مشتریان استفاده کنید. دقیقاً در چنین روزهایی است که به اهمیت تبلیغات پی می برید. به همین علت در این مقاله مانند بخش اول به نحوه طراحی تبلیغات برای ایام عید می پردازیم تا شما را در این امر مهم یاری کنیم.

چهار ) ایمیل ها را بررسی کنید

حتماً یکی از کارهایی که در این روزها انجام می دهید این باشد که ایمیل کاربران و مشتریان خود را یک بررسی کرده و سعی کنید یک تبلیغ ایمیلی برای آنها طراحی و ارسال کنید.

در این روزها از هر شرکت ، برند و سایتی برای مشتریان شما پیامهای تبلیغاتی یا تبریک ارسال می شود. از آنجایی که روزهای مهمی برای خرید کردن می باشد بهتر است شما نیز این فرصت را غنیمت شمرده و پیامهای تبلیغاتی خود را برای آنها ارسال کنید ، اما از آنجایی که این روزها حجم ارسال پیام و ایمیل افزایش می یابد بهتر است در طراحی ایمیل خود خلاقیت به خرج دهید و به گونه ای باشد که نه طولانی و نه بسیار کوتاه باشد و در عین حال از جملات و یا تصاویری استفاده کنید که برای آنها جذاب باشد و بتواند آنها را نسبت به برند یا محصول شما ترغیب کند.

پنج ) استفاده از مشتریان کنونی

یک روش تضمین شده و بسیار مهمی که می تواند در تبلیغ وجود داشته باشد این است که شما مشتریان کنونی خود را دریابید و سعی کنید تجربه بسیار جالب و جذابی برای آنها به وجود آورید.

زمانی که افراد از خرید کردن یک محصول یا ارتباط با یک برند و فروشگاهی راضی باشند قطعاً سعی می کنند دیگران را نیز در این تجربه شریک کنند. پس آنها بدون اینکه آگاهی داشته باشند شروع به تبلیغ شما و محصولتان کرده و سعی می کنند دوستان و خانواده خود را در این تجربه شیرین خود سهیم کنند.

پس بهتر است یکی از روشهای کارسازی که قرار است در تبلیغات اجرا کنید این باشد که همین مشتریان کنونی خود را دریابید و سعی کنید از ارتباط و خرید از شما راضی باشند. برای اینکه در این امر موفق باشید بهتر است پیشنهادهای فوق العاده و جذاب به آنها داشته باشید.

حتی می توانید برای مشتریانی که بتوانند افراد دیگر را برای خرید محصول شما دعوت کنند کدهای تخفیف ویژه قرار دهید که امروزه استفاده از این روش نیز بسیار رواج پیدا کرده است.  این نوع تبلیغ را دهان به دهان می گویند و تجربه نشان داده است اثربخشی بسیار بالایی دارد.

شش) برگه یا کدهای تخفیف

قطعاً یکی از خریدهای جذاب ، خرید با کد یا برگه های تخفیف است. تجربه نشان داده است افرادی که از این کدها یا برگه های تخفیف دارند حتی اگر محصولی را نیاز نداشته باشند ولی به دلیل تخفیفی که شامل حال آنها می شود اقدام به خرید می کنند.

بنابراین این کدها و برگه های تخفیف در ایام عید که مردم مشغول خرید هستند می تواند مانند یک برگ برنده برای شما عمل کند. پس هر چه زودتر دست به کار شوید و با یک ارزیابی کلی از محصولات خود کد یا برگه های تخفیف برای مشتریان در نظر بگیرید که میزان فروش شما در این روزها افزایش چشمگیری پیدا کند.

مطالب مرتبط