تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول )

تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول ) موضوع اصلی این نوشتار می باشد .

همانطور که در مقاله قبلی عکاس و فیلمبرداری شرح داده شد ، پیش نیاز آموزش عکاسی صنعتی ، فراگیری عکاسی در شب و روز و آموزش دوربین عکاسی کانن و یا حتی آموزش عکاسی پرسنلی می باشد ، برای رسیدن به همین منظور سرفصل آموزش عکاسی در سفر را در سری جدید مقالات عکاسی صنعتی برای شما خوانندگان گرامی سایت طراحان برتر آغاز می کنم .

پس با من در ادامه این نوشتار درباره تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول ) همراه باشید

نخستین گام در گرفتن عکس های خوب به همراه داشتن دوربین کانن است تا بتوانید آنها را با دوستان و آشنایان خود سهیم شوید . ولی چیزهای دیگری نیز وجود دارد که باید به آن بیندیشید ، همانند انتخاب لوازم جانبی مناسب ، چگونگی محفاظت از ابزار و تجهیزات و شناخت انتظارتان از سفر .

در این نوشتار ، گوشی های همراه هوشمند، دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای و دوربین های دی، اس، ال، آر را بررسی می کنیم و به شما می گوییم که چگونه این وسایل ، سفری خاطره انگیز برایتان رقم خواهند زد .

انتخاب تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول )

گزینه های بسیاری برای انتخاب دوربین مناسب وجود دارد . امروزه بسیاری از دوربین های کوچک می توانند عکس هایی با کیفیت خوب ثبت کنند که ارزشی چاپ و قاب کردن را دارد .( اما خوب است بدانید که از این دوربین های کوچک نمی توانید در عکاسی صنعتی استفاده کنید ، در عکاسی صنعتی نیاز به دوربین های عکاسی صنعتی حرفه ای دارید ، که در مورد آن ها در مقالات آتی توضیح خواهم داد . ) با این که هر کدام کیفیت و فواید گوناگونی دارند ، اما نخستین چیزی که باید درباره ی آن تصمیم گیری کنید ، این است که چگونه و با چه هدفی می خواهید عکاسی کنید . تصمیم گیری درباره ی انتخاب تجهیزات مناسب برای رسیدن به هدف، به چند عامل بستگی دارد :

  • آیا فقط می خواهید چند عکس بگیرید یا می خواهید آنها را به نمایش بگذارید ؟
  • آیا به جایی که سفر می کنید آب و هوا و موقعیت جوی اش می تواند روی دوربین شما تأثیر بگذارد؟
  • آیا جای اضافی برای به همراه بردن دوربین و وسایل جانبی دارید؟

بودجه ای شما چقدر است؟

این عوامل روی تصمیم شما درباره ی خرید و استفاده از دوربین عکاسی کانن تأثیرگذار خواهد بود و کمکتان می کند هنگام ورود به فروشگاه لوازم عکاسی یا الکترونیکی احساسات خود غلبه کنید . البته خوب است بدانید هر چه کیفیت دوربین و تجهیزاتی که انتخاب می کنید بالاتر باشید بیشتر به هدف اصلی خود که آموزش عکاسی صنعتی است نزدیکتر خواهید شد ، زیرا داشتن دوربین عکاسی صنعتی و تجهیزات عکاسی صنعتی با کیفیت تاثیر بیشتری در تولید فریم های با کیفیت برای شما خواهد داشت ، ضمن اینکه هر چه عکس با کیفیت تری تولید کنید می توانید تعرفه عکاسی صنعتی بالاتری به مشتری خود بدهید .

دلباختگان به هنر عکاسی در سفر و عکاسی صنعتی بسته به موقعیت و موضوع ، از چند دوربین استفاده می کنند . در مقاله پیش رو و مقاله بعدی ، به سه گروه از دوربین های دیجیتال نگاهی می اندازیم . سپس ویژگی های مهم آنها را به شما خواهم گفت تا بتوانید با توجه به شرایط خود یکی را انتخاب کنید.

تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول ) : گوشی های هوشمند

امروزه کدام نوجوانی را می شناسید که عکس نگیرد و بلافاصله آن را در شبکه های اجتماعی نگذارد؟ گوشی های هوشمند یا اسمارت فون ها می توانند عکس های خوبی بگیرند و آنها را روی حافظه ی داخلی یا جانبی ذخیره کنند و سپس روی صفحه ی نمایش بزرگ شان نشان دهند . مانند گوشی HTC که در تصویر ۱-۱ نشان داده شده است. این گوشی دوربین و صفحه نمایش بزرگی برای دیدن عکس دارد، البته می توانید با تبلت هایی مانند ipadیا Galaxy سامسونگ نیز عکاسی کنید . حتی زمانی که تلفن همراهتان خاموش است (برای مثال در حالت پرواز قرار دارد) می توانید با اسمارت فون های خود عکاسی کنید . این گوشی ها بسیار دم دستی اند ولی ویژگی های عکاسی درست و حرفه ای را ندارند. اما برای آموزش عکاسی در سفر کفایت می کنند

عکاسی با موبایل

تصویر ۱-۱

به رغم وجود فلاش های ضعیف در این دوربین ها، مشخصه های کنترل کننده ی محدودی نیز دارند . گذاشتن تصاویر روی شبکه های اجتماعی یا ایمیل کردن آنها بسیار ساده است . در مقایسه با دی. اس. ال، آر و حتی دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای، گوشی های هوشمند اندازه ی کوچکتر و کیفیتی پایین تر دارند زیرا پیکسل های آنها کمتر است و حسگرهای بسیار کوچک و لنزهای نازکی دارند . به یاد داشته باشید که باطری گوشی ها به سرعت تمام می شود و عکاسی ، این فرآیند را سریع تر می کند . مقایسه ی گوشی های هوشمند با دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای یا دی، اسی، ال، آر نابجاست زیرا آنها گوشی هستند ، نه دوربین عکاسی . ولی بسیاری از قابلیت های دوربین عکاسی را دارند و به سرعت می توانید عکس ها را به اشتراک بگذارید . این گوشی ها، در برخی موقعیت ها بسیار سخت و نامناسباند و برای برخی شرایط دیگر بسیار خوب و عالی کار می کنند . حمل و نقل و استفاده از آنها نیز بسیار ساده و راحت است. برخی از نسلهای جدید گوشیها، مانند Apple’s Phone10 و s8 دوربین هایی با کیفیت بالاتر را ارائه داده اند (بالای ۸ مگاپیکسل) که می توانند جای دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای را از نظر حجم و کیفیت بگیرند . کیفیت تصویربرداری آیپدهای جدید نیز بالاست . تکنولوژی ساخت گوشی های هوشمند و تبلت در حال توسعه است . بیشک کار برای دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای سخت می شود و شاید بسیاری از عکاسان آماتور به جای استفاده از گوشی ها یک راست به سراغ دوربین های دی.اس. ال، آر بروند . اگر هدف شما از عکاسی به اشتراک گذاشتن عکس ها روی وب است؛ این دوربین ها امکاناتی بیشتر از آنچه می خواهید ، در اختیارتان می گذارند . به علاوه، تکنولوژی گوشی های هوشمند در حال گسترش و توسعه است . برای مثال امروزه لنزهای تله فوتو و واید انگلی وجود دارند که می توانید آنها را به گوشی خود وصل کنید ، اما در نظر داشته باشید که دوربین ها و تجهیزات لنز اسمارت فون ها به هیچ عنوان مناسب عکاسی صنعتی نیست و نمی توانید از آنها برای عکاسی صنعتی استفاده کنید ، اما برای شروع و تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول ) شروع بسیار خوبی است ، شما می توانید با تهیه کردن یکی از اسمارت فون های جدید هم گوشی موبایل با کیفیت و هم دوربین خوبی داشته باشید .


موضوعات مرتبط

دو نکته با اهمیت در دوربین های عکاسی دیجیتال

مطالب مرتبط