تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت دوم )

تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت دوم ) موضوع اصلی این نوشتار می باشد ، در مقاله قبلی در خصوص دوربین های عکاسی اسمارت فن ها و تجهیزات لنز آن ها صحبت کردیم ، و اشاره کوچکی به دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای نمودیم و البته در همان نوشتار و وضوح توضیح دادیم که چرا دوربین های موبایل مناسب عکاسی صنعتی نیستند حتی با اینکه لنز و تجهیزات خاص خود را دارند.

در این نوشتار در ادامه مقاله قبلی به معرفی تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت دوم ) خواهیم پرداخت .

دوربین نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای یکی دیگر از تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت دوم )

این دوربین های کوچک با میانگین قیمت متعادل ( زیر ۲۰۰ دلار ) امکانات عکاسی گوناگونی دارند که می توانید برای موقعیت های مختلف از آن ها استفاده کنید ، مانند ورزش ، شب ، پرتره ، و… ، . قابلیت های بیشتر مانند توانایی کنترل سرعت شاتر ، حساسیت و توانایی زوم کردن ، این امکان را به شما می دهد که کنترل بیشتری روی تصویر نهایی تان داشته باشید ، از سوی دیگر این دوربین ها فقط یک لنز دارند، یعنی شما در حین عکاسی نمی توانید از لنزهای دیگر بهره ببرید . در واقع خوب است بدانید که از این دوربین ها به هیچ عنوان در عکاسی صنعتی نمی توانید استفاده کنید ، زیرا هیچ یک از تجهیزات عکاسی صنعتی بر روی این دوربین ها سوار نمی شود . البته برخی از مدل های دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای می توانند با برخی لنزها هماهنگ شوند .

یک دوربین نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای نسبت به تلفن همراه کمی بزرگتر است ، و در دست جای می گیرد . این دوربین ها کنترل های دستی بسیار کمی دارند ، در عوض تنظیمات پیش فرض بسیاری ، از نظر اکسپوژر را برای موقعیت های گوناگون ارائه می دهند . همچنین می توانید تا حدودی عکس های خود را در دوربین ویرایش کنید . البته این دوربین ها به Wi-Fi هم وصل می شوند . فلاش بهتری دارند و برخی به لرزش گیر مجهزند و بیشتر آن ها از سنسورهای بزرگ و مگاپیکسل بالاتری برخوردارند . بعضی از این دوربین ها ضد آب اند . به طور کلی کیفیت تصویر نهایی این دوربین ها به نسبت از گوشی های هوشمند بهتر است و وجود زوم اپتیکال بدین معناست که کیفیت تصویر شما در حالت تله فوتو تا کلوزآپ یکسان باقی می ماند (برخلاف زوم دیجیتال) .

در ادامه برخی از انواع این دوربین های عکاسی صنعتی و عکاسی در سفر نیز معرفی شده اند:

  • لنزهای آیینه ای/ دوربین های هیبرید : اگر کیفیت بالاتری نسبت به دیگر دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای می خواهید و هنوز اندازه برای شما مهم است و از سوی دیگر نمی خواهید به سراغ دی.اس. ال. آر بروید (به همراه لنزهای گران قیمت) سیستم دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای که با نام بدون آیینهmirrorless یا هیبرید نیز شناخته می شوند ، در دسترس شما خواهند بود . این دوربین ها کوچک و با کیفیت ترند و لنزهای قابل تعویض دارند . لوازم جانبی و لنزهای گوناگون این دوربین ها تقریبا نزدیک به دوربین های دی. اس، ال. آر است . دوربین های ۱ j 1 Nikon و sony nex کیفیت بهتری دارند ولی هنوز برای رسیدن به دوربین های دی اس ال آر فاصله بسیار باقی است . (مدلsony nex5n  در شکل ۳-۱ نشان داده شده است ) .
  • دوربین های یکبار مصرفdisposable Cameras : اگر زمانی که کودک تان به دوربین دست می زند ناراحت می شوید و هنوز به این درک نرسیده که با دست کره ای لنز دوربین را لمس نکند ، VIVitar می تواند بهترین گزینه برایتان باشد . این دوربین ها مخصوص «تازه کارها» است و مانند وب کم عمل می کند . قیمت مناسبی دارد و کیفیت آن تنها ۱/۳ مگاپیکسل است و دیگر لازم نیست که بگویم به درد عکاسی صنعتی نمی خورد .
  • دوربین های ضد آب:: VIVItar، سونی، کداک و فوجی محصولاتی ارائه داده اند که می توان از آنها در آب نیز استفاده کرد ( البته نه در عمق زیاد ) . برخی مدل ها در عمق ۳ تا ۹ متری و در درجه دمای پایین نیز کار می کنند و گرد و خاک را می گیرند . بند دوربین را به گردن تان بیندازید و برای سفر دور و دراز آماده شوید.

دوربین های دی. اس. ال. آر :

دوربین های دیجیتالی تک لنزی انعکاسی همانند دوربین های نسل گذشته هستند و به شما امکان تغییر لنز برای موقعیت های گوناگون را می دهند . هنگامی که از داخل چشمی نگاه می کنید ، در حقیقت از میان لنز صحنه را می بینید ؛ یعنی هر آنچه لنز می بیند ، شما خواهید دید . این دوربین ها مدرن ترند و حسگر هایی با کیفیت بالاتر دارند که نور وارد شده از میان لنز را به تصویر دیجیتال تبدیل می کنند . از سطوح پایین تا دوربین های بسیار حرفه ای عکاسی صنعتی و تجهیزات عکاسی صنعتی که در استدیو عکاسی استفاده می شود ، برای کاربران حرفه ای، دوربین های دی. اس. ال. آر امکانات ، انعطاف پذیری و کنترل بیشتری روی تصویر دارند ، ولی بسیار گران قیمت اند. دوربین های حرفه ای عکاسی گران قیمت هستند .همان دوربین هایی که بیشتر در عکاسی صنعتی استفاده می شوند با انوع لنز های گران قیمت تر و و دیگر تجهیزات عکاسی صنعتی

( استفاده از این تجهیزات عکاسی صنعتی باعث می شود تا شما به عنوان یک عکاس هم فریم های بهتری را خلق کنید و هم بتواند آثار خود را با تعرفه عکاسی بالاتر به فروش برسانید )

به علاوہ نیاز به لنز ، فلاش جداگانه ، و سایر تجهزات عکاسی صنعتی ، شما را مجبور می کند تا کیف بزرگی برای دوربین خود تهیه کنید تا همه ی وسایل را به همراه داشته باشید . همانند دیگر چیزها گزینه های بسیاری وجود دارد .

دوربین های دی.اس. ال، آر بهترین گزینه برای گرفتن عکس های دیجیتال بسیار خوب است . بعضی از انواع آن ها بدنه ی دوربین را جداگانه تهیه می کنید و از میان طیف گسترده لنزها ، بسته به نیاز حتی در عکاسی صنعتی با لنزهای حرفه ای نیز استفاده می شوند . این دوربین ها تنظیمات پیش فرض مشترکی دارند و می توانید به سادگی به صورت نیمه خودکار و دستی کنترل شان کنید . حسگر این دوربین ها کیفیت بهتری دارند ، مگاپیکسل بالاتر است و ویژگی های دیگری نیز مانند فلاش (که شامل فلاشی های خارجی نیز می شود) و لنزهای لرزش گیر تصویر دارند که بی نهایت مفیدند ، از سوی دیگر ، دوربین های دی، اسی، ال، آر امروزی حساسیت های بسیار بالایی را به شما ارائه می دهند که می توانید حتی بدون فلاش نیز در موقعیت های کم نور عکاسی کنید یعنی برای آموزش عکاسی در شب هم خوب هستند . از مدل های ارزان و سبک مانند سری اCanon rebel، تا دوربین های گران قیمت و با کیفیت عالی ، همه و همه بزرگ هستند و جای زیادی می گیرند. البته اگر در نظر دارید که پس از تهیه تجهیزات آموزش عکاسی در سفر به عکاسی صنعتی بپردازید می توانید با یک تیر دو نشان بزنید و از این دوربین های حرفه ای تهیه کنید .

مبحث معرفی دوربین های های عکاسی و تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت دوم ) در اینجا به پایان می رسد ، در مقاله بعدی من عماد عبداللهی به شما در خصوص انتخاب این دوربین ها و دیگر تجهیزات عکاسی توضیح مفصلی خواهم داد پس با من همراه باشید

ضمنا شما می توانید برای دریافت اطلاعات بشتر در خصوص تعرفه عکاسی صنعتی و تجهیزات عکاسی صنعتی و جزئیات عکاسی از محصولات خود با شماره تماس ۷۷۱۳۵۱۲۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید .

ادامه دارد …


موضوعات مرتبط :

اهمیت میزان تابش نور به محصول در عکاسی صنعتی

۱۰ نوع از ملحقات نور پردازی در آتلیه های عکاسی صنعتی

سه نکته طلایی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

عکاسی صنعتی چیست؟

نور پردازی حرفه ای در عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی ، تبلیغاتی

عکاسی صنعتی ، فیلم تبلیغاتی

عوامل تاثیر گذار در تعرفه عکاسی صنعتی

۳ حالت نورسنجی در دوربین های امروزه

انواع لنز های دورین عکاسی صنعتی و آشنایی با فاصله های کانونی | تجهیزات عکاسی صنعتی

تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول )

 

مطالب مرتبط