تحلیل لوگوی استارت آپهای موفق

طراحی لوگو از جمله چالشهایی است که برای بسیاری از مشاغل نوپا پیش می آید. لوگو ابزاری مفید برای معرفی مشاغل و افراد است. لوگویی که برای کسب و کارتان انتخاب می کنید تصویر برند شما خواهد شد به همین دلیل لوگو نه تنها فعالیت شما را به دیگران معرفی می کند بلکه نشان می دهد که در آینده نیز چه چیزی به دست خواهید آورد. به همین دلیل ، برای مشاغل نوپا یا همان استارت آپها بسیار مهم است که لوگوی مناسب و جذابی را طراحی کنند تا به دیگران نشان دهند که فعالیت آنها مناسب چه نوع کاربرانی است و چرا باید از این لوگو استفاده کنند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را مطرح کنیم که شما را در این مسیر کمک کند. در ادامه نیز لوگوی چند استارت آپ موفق را برای نمونه مطرح می کنیم تا با جنبه های خلاقانه و مرتبط بودن این لوگوها آشنا شویم.

یک) موفق ترین لوگوهای جهان

یکی از بهترین راهها برای اینکه بتوانید لوگوی مناسبی تهیه کنید این است که لوگوهای موفق دنیا که در زمینه فعالیت شما مشغول به فعالیت هستند را شناسایی کنید و لوگوی آنها را تجزیه و تحلیل کنید. به این نکات توجه کنید که از چه المانهایی استفاده کرده اند و دلایل موفقیت آنها چیست ؟ تجزیه و تحلیل این گونه موارد به شما کمک می کند تا دلایل موفقیت این لوگوها را بشناسید و از آنها در طراحی لوگو و معرفی خود استفاده کنید.

دو) خلاقیت ، رمز موفقیت لوگو  

نباید الگو گیری از لوگوهای دیگر منجر به این شود که خلاقیت در کار شما از بین برود. اولین چیزی که موفقیت را تضمین می کند داشتن خلاقیت از ایده پردازی تا پیاده کردن این ایده هاست. امروزه داشتن خلاقیت در هر کسب و کاری حرف اول را می زند. اگر شما در زمینه فعالیت خودتان صاحب خلاقیت و سبک ویژه خود نباشید بسیاری از تلاشهایتان برای رسیدن به موفقیت با چالشهای سنگینی مواجه خواهد شد. خلاقیت و نو آوری در هر بخشی از کار شما باید دیده شود. نوآوری را از طراحی لوگو تا برندسازی و ارتباط با مشتریان خود و خدمات رسانی به آنها رعایت کنید. برای طراحی لوگو نیز از لوگوهای بزرگ و موفق دنیا الگو گیری کنید و باز هم آن را متناسب با جامعه و فعالیت شخصی خودتان تغییر داده و یک لوگوی مناسب که معرف شماست را طراحی کنید.

در ادامه ، چند لوگوی استارت آپهای موفق را مطرح می کنیم که هم به تجزیه و تحلیل این لوگوها بپردازیم و هم به خلاقیت آنها پی ببریم.

لوگو استارت آپ

۱)  نمونه لوگوی استارت آپ اسباب بازی فروشی

لوگوهای شناخته شده و موفق دنیا لوگوهایی هستند که کاملاً متناسب با نوع فعالیت آنها هستند. به عنوان مثال ، استارت آپ ” توی میل” Toymail که استارت آپ فروش اسباب بازی است. در لوگوی خود از چند خط هندسی که نشان دهنده اسباب بازی است استفاده کرده و نام آن لوگو را در کنار آن نوشته است. رنگ لوگوی آنها نیز صورتی است که در واقع مناسب ترین رنگ را برای لوگوی اسباب بازی انتخاب کرده است. با مشاهده لوگوی این استارت آپ به خوبی می توان به زمینه فعالیت آنها پی برد. همچنین طرح آنها علاوه بر اینکه ساده است و به راحتی در ذهن مخاطب باقی می ماند ؛ بلکه کاملاً مرتبط و گویاست.

۲) نمونه لوگوی استارت آپ برای لوازم آشپزخانه  

لوگوی ” بیم”  biem برای فروش محصولی است که روغن جامد را به حالت اسپری تبدیل می کند. بسیار جالب است که این لوگو از نقطه ای که در بالای حرف  i هست به عنوان قسمتی از اسپری که کارکرد این ابزار را نشان می دهد استفاده کرده است. در واقع ،  هم توانسته خود را معرفی کند و هم لوگوی جذابی که کاملاً مرتبط با فعالیتش است را طراحی کند.

۳) نمونه لوگوی استارت آپ فروش محصول کشاورزی

 استارت آپ “إدن” EDN یکی از استارت آپهای موفق و خلاقانه در زمینه فروش بذر است. لوگوی این استارت آپ با سه حرف EDN به رنگ سبز تشکیل شده است. رنگ سبز این لوگو نشان دهنده سبزی و تازگی است و کاملاً با فعالیت آنها هماهنگی دارد.

مطالب مرتبط