تعاریفی در مورد عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی به عکاسی گفته می‌شود که در آن عکاس تبلیغاتی سعی می‌کند با به کارگیری دکوراتیو و نورپردازی مناسب ، کالاها و فرآورده‌ها را به تصویر بکشد و آن را به صورتی به نمایش بگذارد که کلیات تبلیغات در آن لحاظ شده باشد و بر تسلط گیرایی و جذبه عکس اضافه کند.

این مدل عکاسی غالباً در دید مخاطب اثربخشی مثبتی گذاشته و او را ترغیب می‌کند تا کالای شما را در ذهن و خیال خود متصور شود.در این سبک عکاسی به ویژگی‌های مستتر و جلوه‌گر کالا و فرآورده دقت خاصی می‌شود.

عکاسی تبلیغاتی حوزه‌ای از عکاسی می‌باشد که در آن عکاس بر طبق یک فکر و عقیده روشن که در گفت و گوهای ایده ‌پردازی تعیین می‌شود ، دکوراسیون و نور پردازی مناسب با نظر به فضا و محصول و سلیقه صاحب کار اجرا می‌شود. یک عکس تبلیغاتی باید علاوه بر لحاظ کردن شگرد و فنون لازم ، بر حسب کلیات تبلیغاتی بوده و در آن پیغام تصویر به سادگی منتقل گردد.

در اصول تبلیغات و تصاویر تبلیغاتی می‌شود این مورد را خاطر نشان کرد که بعضی مواقع جزئیات در تصویر قرار داده می‌شود که با توجه به آن بیننده آن‌ها را متوجه می‌شود. مشخصه این سبک آن است که پس از فهم پیغام تصویر به وسیله بیننده ، عکس و علامت و مارک تجاری محصول در تصویر به گونه‌ای کامل و ماندنی در ذهن بیننده باقی می‌مانند و امکان داشتن احساس مطلوبی را به بیننده تلقین می‌کند.

گزینش دکوراسیون ، نور پردازی ، فضا سازی با توجه به چگونگی و حقیقت کالا اثربخشی فراوانی در پیروزی یک تبلیغ اثر داشته و افزایش و کاهش فروش یک کالا و فرآورده را مشخص می‌کند. در عصر حاضر تبلیغات شکل و اثر خیلی با اهمیتی در بهره و ضرر یک کمپانی دارد و اصولاً اثربخشی فوق العاده برجسته‌ای در روال کاری یک کمپانی و موسسه دارد.

در عصری که هستیم تبلیغات انواع وسیعی را شامل می‌شود و تکنیک‌های عرضه آن هم خیلی گوناگون و اغلب به صورت مبتکرانه و هنری می‌باشد. در این بین موردی که فراوان با اهمیت و برجسته است ابتکار و ذوق و نبوغ در شیوه‌های تبلیغاتی می‌باشد  که موجب پیروزی و ماندنی شدن یک تبلیغ و در نتیجه موجب فزونی سود و فروش یک کالا و فرآورده می‌شود.

در یک تصویر تبلیغاتی با اهمیت‌تر از بهره مندی از کیفیت عالی ، عناصر تبلیغاتی تصویر مانند زیبایی و جالب بودن ، به گونه‌ی مختصر جذابیت و گیرایی تصویر است ، چرا که در تبلیغات مقصود متقاعد کردن بیننده کالا و فرآورده به منظور داشتن و خریداری محصول است.

در این سبک تبلیغات کمپانی مورد نظر اغلب در حاشیه تصویر تبلیغی که خود بایستی رساننده‌ی پیغام و اندیشه باشد ، محتاج یک نوشته مختصر و مربوط به کالا برای نقل فوری پیغام در دید نخست بیننده است که این مطلب می‌تواند یک آرم تبلیغاتی یا شعار کمپانی سازنده ، در رابطه با کالا و برتری‌های آن و … باشد.تداوم یک کمپانی و سازنده مشروط به فروش تولیدات و فروش تولیدات مشروط به تبلیغات خوب و مطلوب آن کالا و فرآورده است. در حقیقت شرکت‌های بزرگ سازنده در تمام دنیا نفع و ضرر خود را مرهون کیفیت و اندازه تبلیغات خود می‌باشند.

ابتکار و ذوق فطری و استعداد ویژه اساسی‌ترین عاملی است که عکاس تبلیغاتی باید در نهاد خود به گونه‌ای ذاتی دارا باشد. همچنین استفاده و مهارت در تکنیک‌های عکاسی به منظور عکس برداری و زاویه بندی و فضا سازی و نور پردازی فضا مسبب آشنایی و شناخت با دانش عکاسی و مهارت و سابقه‌ی بسیار می‌باشد.

اصلی‌ترین نکته‌ای که در عکاسی تبلیغاتی باید مدنظر قرار گرفته شود ، موضوعی است که قصد عکس برداری از آن شده است ، به ویژه در صورتی که کالاها از گوناگونی و متنوع بودن زیادی برخوردار باشند. گزینش این که کدامین برای عرضه در تبلیغات سوژه خوبی است ، احتیاج به آشنایی و فهم شمار مخاطبینی دارد که سوژه و هدف قرار گرفته‌اند. شناخت و تشخیص علاقمندی‌ها و سفارش‌های عموم مردم اثربخشی فراوانی در بازده مورد نظر ما از تبلیغات سوژه مربوطه خواهد داشت.

به غیر از این مباحث ، ذوق و تکنیک مجموعه عکاسی تبلیغاتی در فضا سازی ، زاویه بندی ، نور پردازی و دکوراسیون کالاها و فرآورده‌ها آشکار می‌شود. عکس تبلیغاتی اصلی‌ترین مولفه در اغلب پروژه‌های تبلیغاتی است. تاثیر عکاسی صنعتی در توسعه‌ی تجارت و حرفه‌ها به مراتب ضروری و جدی شده است. با توسعه‌ی انتقال دهنده‌های تصویری و صوتی ، تسلط و توانایی رابطه‌های دیدنی و چشمی فزونی یافته است. در بیشتر موارد تصاویر تبلیغاتی زیادتر و فراوان‌تر از نوشته‌ها نظر مخاطبان را جذب می‌کند و به سمت خود می‌کشاند و بدین سبب به کارگیری عکس‌های تبلیغاتی زیبا و جالب که درخور آرم تجاری شماست ، موضوع برجسته و قابل توجهی است.

مطالب مرتبط