تکنیکهای طراحی جالب برای سایت

همه افرادی که در صدد طراحی سایت هستند تلاش می کنند سایتی طراحی کنند که بتواند توجه مخاطبان را به خود جلب کند تا مدت زمان بیشتری را برای خواندن و مشاهده مطالب سایت صرف کنند.

به همین دلیل باید در طراحی سایت به نکاتی توجه شده و از تکنیکهایی استفاده شود که در این مقاله اشاره خواهد شد:

یک) محل قرار گیری مطالب مهم

در صورتی که می خواهید مطالب مهم و مورد نظر شما توجه مخاطب را به خود جلب کند باید در محل مناسبی از وب سایت قرار دهید تا افرادی که به مطالعه وب سایت می پردازند به سرعت توجهشان به موضوع مورد نظر شما جلب شود. در همین راستا ، مطالب مهم و مورد نظر ، عکسها و تصاویر اصلی و هدایت کننده ، لینکهای میانبر باید در موقعیت مناسب سایت قرار گیرد که معمولاً قسمتهایی مانند وسط صفحه و  بالای صفحه را به این مطالب اختصاص می دهند.

دو) استفاده از اندازه قلم مناسب در طراحی سایت

در صورتی که مطلب مهمی می خواهید در سایتتان قرار دهید که بتواند به محض بالا آمدن صفحه ، توجه مخاطب را به خود جلب کند باید در اندازه مناسبی نوشته شده باشد. این اندازه مناسب به معنای بزرگ بودن کلمات و جملات نیست ، بلکه باید در نوشتن آن از یک اندازه متوسطی که هم توجه را جلب کند و هم بسیار بزرگ نباشد استفاده کنید.

سه) نوع قلم

برای نگارش مطالب ، با فونتهای بسیاری سر و کار دارید و می توانید هر یک را انتخاب کنید ؛ ولی عاقلانه تر و درست تر این است که قلمی را انتخاب کنید که اولا نوشته های شما را به درستی نشان دهد و خوانا باشد و همچنین به نوع مطالبی که در سایت قرار می دهید نیز ارتباط داشته باشد.

چهار) رنگ قلم یا نوشته

نکته دیگر درج مطالب مهم در سایت ، رنگ نوشته یا لینک است. باید سعی کنید مطالب مهم خود را با رنگی در سایت درج کنید که با توجه به رنگ زمینه سایت بتواند بیشتر جلوه گر شده و همچنین با رنگ پس زمینه تناسب داشته باشد.

پنج) لینک میانبر

نکته دیگر در طراحی سایت جالب و جذاب این است که توجه داشته باشید ، معمولاً لینکهای میانبر می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند. می توانید عنوان جالبی که کنجکاوی مخاطبان را به خود جلب کند انتخاب کرده و در سایتی که طراحی کرده اید لینک آن را درج کنید. اینگونه لینک دهی ها و هدایتها معمولاً بیشتر از سایر موارد مورد بازدید و مراجعه قرار می گیرند.

شش) تعداد رنگهای استفاده شده در سایت

برخی از افراد و طراحان چنین فکر می کنند که اگر از رنگهای زیادی در طراحی سایت استفاده کنند می توانند سایتی جالب و جذاب طراحی کنند. در حالی که سایتهایی که از رنگهای زیادی استفاده می کنند معمولاً چشم و مغز خواننده را سریع خسته می کنند و موجب پراکنده شدن تمرکز آنها می شوند. به همین دلیل بهتر است از ۳ تا ۴ رنگ مناسب استفاده کنید که هم مطالبتان با انسجام بیشتری به نظر برسد و هم اینکه یک سایت منظم تر و بهتری را طراحی کنید که توجه مخاطبان را به خود جلب می کند.

اینها مجموعه نکاتی برای یک طراحی سایت حرفه ای بودند. جهت مطالعه نکات طراحی لوگو ، طراحی و چاپ کاتالوگ و سررسید می توانید به صفحات تخصصی مراجعه نمایید.

خدمات طراحی سررسید

خدمات طراحی و چاپ کاتالوگ

خدمات طراحی لوگو

مطالب مرتبط