تکنیکهای طراحی فولدر تبلیغاتی حرفه ای و منحصر به فرد

طراحی فولدر تبلیغاتی در واقع ترکیبی از طراحی کردن قالب و برش دادن فولدر به اضافه گرافیک است. به همین دلیل به طراحی بسته بندی بسیار شباهت دارد.

به طور خلاصه می توانیم فولدر تبلیغاتی را چنین تعریف کنیم که پوشه­هایی برای قرار دادن دسته های اوراق یا اسناد هستند که موجب می شود این برگه ها و اسناد به صورت منظم و مرتب در کنار یکدیگر قرار بگیرند. فولدرهای تبلیغاتی موجب می شود شما بتوانید به خوبی و راحتی از مدارک خود نگهداری کنید. فولدرها را در اندازه ها و شکلهای مختلف طراحی می کنند ولی آن چیزی که بیشتر از همه طراحی می شود و همه شما نیز دیده اید فولدرهای مقوایی هستند.

علاوه بر کاربرد نگهداری مدارک در طراحی فولدر تبلیغاتی ، از این فولدرها در تبلیغات نیز به وفور استفاده می شود. با توجه به هر کسب و کاری که دارید می توانید نوعی از این پوشه ها را طراحی کنید و به دست مشتریان برسانید. می توانید آدرس و اطلاعات تماس خود را بر روی آن درج کنید و هر آنچه که از کاتالوگها و بوروشورهای تبلیغاتی تا کارت ویزیت دارید نیز در داخل این فولدر قرار داده و به دست مشتریان بدهید. فولدرها از آنجا که حاوی برگه ها و بوروشورهای تبلیغاتی هستند و ممکن است CD های تبلیغاتی نیز در آنها قرار بگیرد برای مشتریان جذاب هستند.

هر چقدر ابزار تبلیغاتی شما جذاب باشد می تواند توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. پس یکی از راههای تبلیغاتی جذاب و در عین حال جدید نیز ، طراحی همین فولدرهاست. اگر کمی در اینترنت جستجو کنید ، قالبهای مختلف و زیادی از این فولدرهای تبلیغاتی ، پیدا خواهید کرد. اما بهترین فولدر تبلیغاتی ، فولدری است که خودتان با ایده های خلاقانه و منحصر به فرد خود طراحی کرده باشید. اما طراحی چنین فولدر تبلیغاتی ، آسان نیست و شما باید تکنیکهایی را بدانید و به مهارتهایی نیز مسلط باشید. در این مقاله تکنیکهایی که برای طراحی یک فولدر تبلیغاتی حرفه ای نیاز دارید را به شما می آموزیم.

یک) تعیین محتوای داخل فولدر

اولین کاری که لازم است قبل از طراحی فولدر انجام دهید این است که مشخص کنید قصد دارید چه محتواهایی را در داخل آن قرار دهید. آیا فولدر شما فقط شامل چند برگه A4 یا A5 است ، یا اینکه قصد دارید بوروشور ، کارت ویزیت و CD های تبلیغاتی خود را نیز در آن قرار دهید. با توجه به این معیارها و مشخص کردن این محتواهاست که می توانید نوع فولدر تبلیغاتی و حتی جنس آن را انتخاب کنید.

دو) تعیین اندازه استاندارد

بهتر است فولدرهای خود را در دو اندازه استاندارد ۶۰*۴۵ یا ۷۰*۵۰ برش بزنید تا استانداردهای یک فولدر حرفه ای را رعایت کرده باشید و بیهوده کاغذ زیادی را از دست ندهید و در ثانی ، ظاهر زیبایی برای فولدر خود طراحی کنید. علاوه بر اینها، هر چقدر کاغذ کمتری استفاده کنید به همان اندازه ، هزینه های چاپ کمتری نیز پرداخت خواهید کرد.

سه) جنس فولدر

جنس کاغذ یا همان مقوایی که برای فولدر خود انتخاب می کنید بسیار مهم است. زیرا قرار است کاغذها ، کاتالوگها و بوروشورهایتان و CD یا کارت ویزیت شما در داخل این فولدر قرار بگیرد. پس نباید جنس آن ضعیف باشد یا به گونه ای باشد که سریع پاره شده و از بین برود. هر چقدر قصد داشته باشید محتوای بیشتری در داخل آن قرار دهید ، باید جنس بهتری برای آن طراحی کنید.

چهار) دقت در طراحی قسمتهای برش خورده

معمولاً فولدرهای تبلیغاتی شبیه یک پاکت نامه یا ممکن است شبیه یک کیف برش خورده باشد. بهتر است در طراحی این قسمتها دقت کافی را داشته باشید تا بهترین برش را بتوانید پس از چاپ داشته باشید که قسمتهای مختلف به خوبی در هم چفت شوند یا بتوانید با چسب به خوبی به یکدیگر بچسبانید. نکته مهم دیگری که باید حتماً به آن توجه داشته باشید این است که حتماً درب فولدر خود را به گونه ای طراحی کنید که باز نباشد و کاملاً بسته شود.

پنج) از تصاویر استفاده نکنید

در سالهای گذشته ، سعی می کردند از تصاویر بر روی فولدرها استفاده کنند ولی امروزه این کار کاربردی ندارد. امروزه اگر می خواهید یک فولدر حرفه ای و جدید طراحی کنید باید به جای عکس از اشکال هندسی بر روی فولدر خود استفاده کنید. بهتر است این اشکال هندسی ، ترکیبی از لوگوی شرکت شما باشد تا علاوه بر جذابیت ، یک ظاهر حرفه ای هم به کار شما بدهد.

شش) کمتر روی جلد آن بنویسید

سعی کنید نوشته های شما بر روی فولدر تبلیغاتی ، کم باشد. همین که لوگوی خود را بر روی آن درج کنید یا اگر شعاری تبلیغاتی یا مختص شرکت خود دارید بر روی آن بنویسید کافی است.

هفت) کیفیت رنگ آمیزی

رنگ آمیزی فولدرها بسیار مهم است پس در این زمینه اصلا کوتاهی نکنید. اگر کمی هزینه چاپ شما بیشتر می شود ایرادی ندارد ولی حتماً سعی کنید از رنگهای با کیفیت و با دوام در طراحی فولدر استفاده کنید.

 

طراحی ست اداری

مطالب مرتبط