تکنیکهای عکاسی برای صنعت مد و پوشاک

هنر عکاسی از جمله هنرهای پر کاربرد در زمینه های مختلف است.

در هر کسب و کاری که مشغول فعالیت باشید بی نیاز به هنر عکاسان نیستید ؛ چرا که همیشه نیاز به تهیه عکسهای حرفه ای و با کیفیت در هر کسب و کاری است. از آنجایی که صنعت مد و پوشاک از جمله صنایع پر مصرف می باشد عکاسی در این صنعت بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به تکنیکهای عکاسی در صنعت مد و پوشاک بپردازیم.

یک) اولویت نمایش در عکاسی

عکاسی برای صنایع مختلف با عکاسی های هنری و حرفه ای تفاوت عمده ای دارد. در صنایع به ویژه در صنعت مد و پوشاک ، اولویت با معرفی و نمایش محصول یا برند است و جنبه های زیبایی آن در درجه بعدی اهمیت قرار می گیرد که این تفاوت اصلی این نوع عکاسی است.

عکاسی از لباسها امروزه به یکی از روشهای بسیار موثر در تبلیغات تبدیل شده است. تجربه نشان می دهد عکاسی می تواند کمک بسیار زیادی روی فروش محصول داشته باشد. به ویژه امروزه حرفه عکاسی پیشرفت چشمگیر و زیادی داشته است و افرادی که در این زمینه تخصص و تحصیلات حرفه ای دارند در این زمینه فعالیت می کنند.

آنها دانش و شناخت بسیار بالا و مناسبی از حرفه خود دارند و در کنار آن شناخت خوبی نیز از کسب و کارهای مختلف به دست آورده اند و با تلفیق این دو توانسته اند خدمات بسیار قابل ملاحظه ای به صنایع مختلف ارائه دهند.

دو) عکسهای تهیه شده در استودیو عکاسی

برخی از عکسهای تهیه شده برای صنعت مد در استودیو تهیه می شوند. در این نوع از عکسها باید زوایای عکس و فضای آن با دقت مورد توجه قرار بگیرد. از دیگر مشخصات بسیار مهم برای این عکسها داشتن نورپردازی مناسب است.

در این نوع از عکسها معمولاً جزئیات بیشتری به نمایش گذاشته می شود و در عین حال رنگ نهایی و کیفیت عکس به گونه ای است که شباهت بسیار زیادی به خود لباس دارد. کاملاً مشخص است که نوع نورپردازی ممکن است با توجه به بافت پارچه متفاوت باشد. از عکسهای تهیه شده در استودیو می توان برای فروشهای آنلاین یا تهیه کاتالوگها استفاده کرد.

سه) عکسهای به سبک زندگی معمولی

این عکسها تفاوتهایی را با عکسهای استودیویی دارند و آن هم این است که سعی می کنند فضاسازیهای طبیعی در این نوع عکسها داشته باشند. حتی ممکن است خود لباس در یک موقعیت طبیعی بسیار ساده به نمایش گذاشته شود ؛ یا اینکه در یک شرایط کاملاً طبیعی و بدون جنبه های تبلیغاتی خاصی به سادگی به نمایش گذاشته شود.

چهار) عکسهای های فشن (high fashion)

در این نوع عکسها سعی می کنند یک تصویر اغراق آمیز از یک لباس تهیه کنند. معمولاً مدل های این گونه عکسها گریم های بسیار زیاد و پر از زرق و برقی دارند ، دکوراسیونهای کاملاً فانتزی و ژست های کاملاً غیر عادی که در زندگی معمولی از آنها استفاده نمی شود.

این عکسها می توانند مخاطبان زیادی را به خود جلب کنند ولی همخوانی کمتری با زندگی معمولی افراد دارند و همین ممکن است باورپذیری آنها را کمتر کند یا حتی مشتریان را نسبت به خرید آن لباس دچار تردید کند.

پنج) عکسهای بدون مانکن

برخی از عکسهای تبلیغاتی تنها شامل عکس لباس یا سایر پوشاک است. به این معنی که عکسهایی را تهیه می کنند که هیچ مانکن یا مدلی در آن حضور ندارد. تهیه این عکسها غالباً بسیار دشوار است. در این عکسها باید توجه زیادی به کادر بندی کردن و نور پردازی مناسب برای تهیه عکسها شود.

شاید تصور کنید این عکاسی جذابیت زیادی نداشته باشد ؛ ولی این نوع از عکاسی ، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. از طرفی هزینه های این نوع عکاسی کمتر از سایر انواع عکاسی است. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم اگر قصد دارید یک عکاسی تبلیغاتی کم هزینه داشته باشید از عکسهای بدون مانکن استفاده کنید.

جهت مشاهده سایر نمونه های عکاسی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط