تکنیکها و بخشهای اصلی در طراحی وب سایت شخصی (قسمت اول)

برای اینکه خودتان و فعالیتی که انجام می دهید را به دیگران معرفی کنید نیاز دارید برای خودتان یک سایت طراحی کنید.

به بیان دیگر ، برای برندسازی شخصی حتماً باید یک سایت طراحی کرده و یک شناسنامه اینترنتی و آنلاین برای خود داشته باشید تا بتوانید با ارائه اطلاعات کافی از خود و فعالیتتان با مخاطبان و کاربران سایت خود ارتباط برقرار کنید. (می توانید خدمات تبلیغات اینترنتی را در اینجا مشاهده نمایید.)

طراحی این سایت به روشهای مختلف انجام می شود و بسته به اینکه هدف شما چیست می توانید از یکی از این روشها استفاده کنید. اگر تخصصی در یک زمینه دارید و می خواهید یک وب سایت شخصی طراحی کنید باید بدانید که وب سایت شما شامل چه قسمتهایی باید باشد. طراحی دقیق و کامل هر یک از این بخشها می تواند به روند برندسازی شخصی شما بسیار کمک کند. در این قسمت قصد داریم به بخشهای مهم و اصلی که در وب سایت شما باید طراحی شود اشاره کنیم.

یک) صفحه اصلی

در  این صفحه معرفی کلی از خودتان و فعالیتتان دارید و می توانید عناوین کلی فعالیت این سایت را در این قسمت درج کنید. معمولاً شامل یک عنوان و عکسهای مهمی است که فعالیت شما را نشان می دهد.

دو) صفحه خدمات

علاوه بر تمامی بخشهای خود ، باید یک صفحه جداگانه نیز برای لیست خدمات خود طراحی کنید. در این قسمت تمامی خدماتی که برای مشتریان خود ارائه می دهید را نام ببرید و به توضیح هر کدام از آنها و شرایطی که برای انجامشان دارید را به دقت و با جزئیات بپردازید. هر مخاطبی که به سایت شما سر می زند قصد دارد بداند شما کدام یک از خدمات را با کدام شرایط به او ارائه می دهید. به همین دلیل طراحی دقیق این بخش از سایتتان بسیار مهم است. سعی کنید توضیحات شما در این بخش به گونه ای باشد که مخاطبان و کاربران شما بتوانند به راحتی خدمات مورد نظر خود را انتخاب کرده و تصمیم بگیرند. نحوه طراحی این بخش علاوه بر اینکه به تصمیم گیری مشتریان تأثیر می گذارد بلکه بر کیفیت و کمیت فروش ما نیز بسیار تأثیرگذار است.

سه) صفحه نمونه کار

صفحه ای را برای نمایش دادن نمونه کارهای خود طراحی کنید. معمولاً مشتریان برای اینکه کیفیت کار شما را ببینند حتماً نیاز دارند نمونه هایی از کار شما را ملاحظه کنند. سعی کنید عکسهایی که از نمونه کارهای خود در این قسمت بارگذاری می کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشند تا چگونگی کار شما را بتوانند به خوبی نشان دهند.

چهار) صفحه مربوط به معرفی خودتان

یک صفحه را به عنوان ” درباره من” طراحی کنید و به معرفی خودتان بپردازید. در این معرفی ، بهتر است مختصری از زندگی خصوصی خود مانند سال تولد و زمینه های تحصیلاتی خود بنویسید. همچنین در این قسمت باید سایر توانایی های خود را نیز بنویسید و توانایی های که در زمینه تخصصی خود کسب کرده اید را همچون سال و نام مرکز یا موسسه را نیز بنویسید.

پنج) صفحه مربوط به اطلاعات تماس

یکی دیگر از بخشهای ضروری در طراحی سایت شخصی ، طراحی بخش ” تماس با من ” است. طراحی این بخش به شما کمک می کند بتوانید با مخاطبان و کاربران خود ارتباط داشته باشید و مخاطبان شما بتوانند هر گونه سوالی که دارند از شما در این فضا بپرسند. اطلاعات تماس خود شامل ، ایمیل ، شماره تماس ، آدرس صفحات شبکه های اجتماعی خود را در این قسمت درج کنید تا مخاطبان شما از هر طریقی که برایشان امکان پذیر و راحت تر است بتوانند با شما ارتباط برقرار کنند.

شش) صفحه لینک ارجاع به وبلاگ

اگر وبلاگی دارید که برای فعالیت خود طراحی کرده اید ، این وبلاگ را نیز می توانید در این صفحه معرفی کنید تا مخاطبان شما بتوانند اطلاعات تکمیلی را از آنجا به دست آورند.

جهت مشاهده نمونه طراحی سایت و بهینه سازی در گوگل به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط