دو نکته با اهمیت در دوربین های عکاسی دیجیتال

دو نکته با اهمیت در دوربین های عکاسی دیجیتال یکی تنظیم زوم های اپتیکال و دیجیتال است و دیگری استفاده از سیستم ضد لرزش آن ها می باشد ، البته نکات مهم دیگری در دوربین های عکاسی دیجیتال وجود دارد.

در سری مقالات عکاسی صنعتی و تجهیزات عکاسی صنعتی سایت طراحان برتر در آینده نه چندادن دور به آن ها نیز خواهیم پرداخت . همانطور که در سری مقالات قبلی عکاسی صنعتی سایت طراحان برتر مطالعه کردید قصد داریم در حوزه عکاسی صنعتی و تجهیزات عکاسی صنعتی اطلاعات پایه مفیدی را در اختیار شما خواننده گرامی قرار دهیم ، پس با ما تا ارائه مقالات بعدی نیز همراه باشید ؛

آنچه در این نوشتار بر روی آن تمرکز شده است بخشی از آموزش عکاسی با دوربین کانن است ، شما می توانید بعد از مطالعه این مقاله از تنظیم زوم های اپتیکال و دیجیتال و سیستم ضد لرزش دوربین های عکاسی صنعتی به خوبی استفاده کنید در واقع سری مقالات عکاسی صنعتی سایت طراحان برتر قصد آموزش پایه ای در خصوص آموزش عکاسی صنعتی برای شما خوانندگان گرامی را دارد .

اولین نکته ای که در ابتدای این مقاله به آن اشاره شد استفاده از زوم های اپتیکال و دیجیتال می باشد ، دوربین های عکاسی صنعتی دو مدل زوم دارند ، یکی زوم اپتیکال و دیگری زوم دیجیتال . به زوم های معمولی که در دوربین های عکاسی معمولی استفاده می شود ، در اصطلاح آموزش عکاسی با دوربین کانن که همان دوربین های عکاسی معمولی هستند زوم اپتیکال گفته می شود . وقتی عکاسان از زوم اپتیکال استفاده می کنند یعنی از سیستم لنز دوربین های عکاسی با ایجاد تغییر در اختلاف بزرگنمایی بیشینه و کمینه فاصله کانونی لنز را استفاده می نمایند . خوب است بدانید که در دوربین های عکاسی صنعتی حالت فکوس و ذره بینی پیش از ثبت توسط سیستم ccd صورت می گیرد .

در خصوص فکوس دوربین های عکاسی صنعتی موضوع حائز اهمیت اندازه زوم اپتیکال می باشد .

وقتی شما با استفاده از نرم ازفزار تصویر مورد نظر خود را در دوربین عکاسی صنعتی و یا عکاسی تبلیغاتی خود زوم می کنید و از لنز های دوربین عکاسی تبلیغاتی خود برای بزرگنمایی استفاده نمی کنید یعنی از زوم دیجیتال دوربین عکاسی استفاده کرده اید . در اصلاح عکاسی گفته می شود که زوم به صورت نرم افزازی بوده نه به صورت فیزیکی ، در این حالت از زوم و بزرگنمایی ، هنگامی که فرآیند زوم دیجیتال با استفاده از نرم افزار های دوربین عکاسی جهت زوم استفاده می شود تصویر بزرگتر شده و به حالت پیکسل پیکسل در می آید ، ضمن اینکه این پیکسل ها از هم نیز فاصله دارند و افت بسیار زیادی در کیفیت تصویر ایجاد می کنند و دیگر تصویر با کیفیت اصلی و بالای خود به نمایش در نمی آید و با زوم دیجیتالی که بر روی تصویر انجام می گردد حاشیه اصلی خود را از دست داده و تصویری که نشان داده می شود فقط یک موضوع را بسیار بزرگ وبی کیفیت نشان می دهد. دلیل از دست دادن کیفیت و پیکسل پیکسل شدن تصویر بعد از استفاده از زوم دیجیتال که به صورت نرم افزاری و غیر فیزیکی انجام می شود این است که فاصله کانونی به صورت واقعی در دوربین های عکاسی تبلیغاتی کاملا به ابعاد و اندازه سنسور آن دوربین وابسته است . برخی از دوربین های عکاسی صنعتی میان فاصله کانونی دارای زوم تدریجی هستند و برخی از آنها فقط دو یا سه مرحله زوم از قبل تعریف شده دارند و بیشتر از آن توانایی زوم ندارند ، بنابراین وقتی عکاس صنعتی از زوم دیجیتال دوربین های نوع دوم استفاده می کند حاشیه اصلی تصویر از بین رفته و موضوع زوم ده بدون کیفیت و پیکسل پیکسل نمایش داده می شود و لازم به توضیح است که در این حین بسیاری از پیکسل های اصلی بازسازی نمی شوند و موجب پایین آمدن کیفیت تصویر می شوند . در آموزش عکاسی در شب ،  آموزش عکاسی پرسنلی و آموزش عکاسی با دوربین کانن شما یاد می گیرد که بعضی از دوربین های عکاسی تبلیغاتی فقط دارای زو دیجیتال هستند یعنی فقط به صوت نرم افزاری توانایی انجام فرآیند زوم را دارند و در برخی دیگر زوم به عنوان یک آپشن اضافه بر روی دستگاه دوربین عکاسی قرار داده شده است . البته وجود زوم دیجیتال در دوربین های عکاسی دارای چندان اهمیتی نیز نمی باشد.

و اما موقع آن رسیده است که به موضوع دومی که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم بپردازیم ؛ یعنی تنظیم سیستم ضد لرزش دوربین های عکاسی صنعتی.

خوب است بدانید ، کارخانه های تولید دوربین های عکاسی صنعتی و تجهیزات عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی لنز هایی ساخته اند که لرزه گیر نیز دارند ، لرزه گیر لنز ها دارای حسگرهایی در قسمت ژیروسکوپی و عناصر اصلاح کننده ای هستند که تمامی لرزش هایی که در تصویر در هنگام تکان خوردن دوربین ایجاد می شود را اصلاح می کند . بیشتر لرزش ها در هنگام کمبود نور ایجاد می شود ، زیرا در این شرایط شاتر برای تنظیمات زمان بیشتی نیاز دارد و با توجه به لرزش های احتمالی در تصویر باید دوربین لرزش ها را حذف کند . شرکت های سازنده این دوربین های عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی ادعا می کنند که عکاسان حرفه ای می توانند با استفاده از لنز های یاد شده شاتر دوربین عکاسی تبلیغاتی را دو یا ۴ پله پایین تر از حالت معمول تنظیم کنند با انجام چنین تنظیماتی در شاتر نوردهی حدود چهار تا شانزده برابر طولانی تر خواهد شد و تصویر تولید شده از محصول صنعتی همچنان شارپ و زنده خواهد ماند .

خوب است بدانید ، به طور نرمال تصاویری که در نور کم و با استفاده ازلنزهای تله تولید می شوند می توانند به دلیل محو شدگی که عامل آن لرزش دوربین است، به سادگی آسیب ببینند و کیفیت پایینی داشته باشند ، اما سیستم های لرزش گیر لنز های دوربین عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی منجر به خنثی شدن لرزش های احتمالی تصویر شده و باعث ایجاد تصویر با کیفیت می شوند

همراهان گرامی سایت طراحان برتر ، در خصوص آموزش عکاسی با دوربین کانن و یا هر مدل دیگری از دوربین های عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی ، آموزش عکاسی در شب و آموزش عکاسی پرسنلی با ما در مقالات بعدی همراه باشید ، سعی ما بر آن است که اطاعات خوب و پایه ای در اختیار شما عکاسان جوان قرار دهیم ، لطفا با ما در مقالات بعدی همراه باشید…

مطالب مرتبط