راهنمای طراحی انواع کارتهای دعوت و کارت پستال

قبل از اینکه اقدام به طراحی کارت دعوت یا کارت پستال خود کنید به شما پیشنهاد می کنیم که راهنمای ارائه شده در این مقاله را مورد مطالعه قرار دهید تا نتیجه کار شما مطلوب و مناسب تر باشد.

بسیاری از سازمانها ، ارگانها ، نهادهای دولتی و افراد هستند که در بسیاری از اوقات تصمیم دارند مراسمی را برگزار کنند. از جمله مواردی که برای برگزاری این مراسمها لازم است ، کارتهای دعوتی است که باید برای مهمانها طراحی شود. همچنین ، ممکن است در این مراسم ها علاوه بر کارتهای دعوت قصد داشته باشند برای مشتریان خود کارت پستالهایی را هم طراحی کنند. هر کارتی و با هر هدفی که بخواهید طراحی کنید باید ویژگیهایی داشته باشد تا یک کارت دعوت یا کارت پستال مناسبی تهیه شود. اگر می خواهید کارتی را طراحی کنید که کیفیت آن بالا باشد بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

یک) اندازه کارتها

معمولاً بهتر است اندازه کارتهای شما ۱۵*۱۰ سانتی متر یا ۲۰*۱۵ سانتی متر طراحی شود.

دو) وضوح کارتها

شما هر نوع کارتی و برای هر منظوری که بخواهید طراحی کنید نباید کمتر از ۳۰۰ مگا پیکسل وضوح و شفافیت داشته باشد. کارتهایی که کمتر از این شفافیت داشته باشند یکی از نکات اصلی و مهم کارتهای دعوت و پستال را رعایت نکرده اند و تأثیر گذاری کارت شما را کمتر خواهد کرد.

سه) رنگی بودن کارت

یکی از مواردی که حتماً باید رعایت شود این است که کارتهای شما به صورت رنگی طراحی شوند.

چهار) میزان حاشیه مناسب

یکی از موارد مهم در طراحی کارتهای دعوت و کارت پستالها میزان حاشیه ای است که برای آن در نظر می گیرید. بهتر است کارتهایی که طراحی می کنید به میزان پنج میلی متر از گوشه های کاغذتان فاصله داشته باشند. این فاصله برای این است که وقتی کارتتان را چاپ کردید. مقداری از گوشه ها فاصله داشته باشد تا بتوانید به راحتی کارت را برش بدهید و چیزی از تصویر یا نوشته تان از بین نرود. گاهی ممکن است کارت شما از وسط قابلیت تا خوردن را داشته باشد در این موارد نیز باید دقت کنید که از قسمتی که قرار است کارت شما تا بخورد به اندازه ۵ میلی متر با قسمت بالایی فاصله داشته باشد تا مطالب و تصاویرتان آسیب نبیند. گاهی ممکن است در کارتی که طراحی می کنید نشانه یا آرم مربوط به سازمان یا شرکتتان در آن درج شده باشد در این شرایط نیز همیشه دقت کنید تا آرم شما در یک محل مناسب و با رعایت حاشیه مناسب از گوشه ها در کارتتان طراحی شود که به راحتی و وضوح قابل دیدن باشد و توجه را به خود جلب کند. همچنین نوشته هایی که در داخل کارت وجود دارد باید حاشیه های مناسب از ۴ گوشه کارت داشته باشند و چیزی از این نوشته ها به دلیل حاشیه کم و نامناسب در برشهای کارتها از بین نرود. سعی کنید هیچ گاه ، در کنار کارتتان حاشیه طراحی نکنید. زیرا گذاشتن حاشیه موجب می شود که تقارن در کارتان از دست برود. از اندازه های قلم یا فونتهای کمتر از ۶ استفاده نکنید. سعی کنید خطی که به دور نوشته ها و کارتتان قرار دارد همگی را از یک رنگ و یکدست انتخاب کنید.

پنج) تغییر در فونتها و نوشته ها

سعی کنید کارتهای طراحی شده خود را به فرمت PDF در آورید تا در سیستم های چاپخانه ، از نظر اندازه قلم ، نوع نوشته و سایر موارد تغییری نکند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کارت دعوت به این صفحه مراجعه نمایید. همچنین طراحی لوگو و طراحی آرم شرکت و همچنین عکاسی صنعتی در طراحان برتر صورت می پذیرد. جهت مشاهده نمونه طراحی لوگو به این صفحه مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط