راهکارهای طراحی یک شعار تبلیغاتی مناسب برای ایجاد انرژی مثبت در مشتریان

هر چند برای معرفی یک برند راههای مختلفی مانند استفاده از لوگو ، طراحی کاتالوگ ، طراحی کارتهای ویزیت و غیره وجود دارد ؛ اما در کنار همه اینها هرگز نمی توان اثر تبلیغات در معرفی یک برند را نادیده گرفت.

یکی از عواملی که می تواند یک تبلیغ را به تبلیغاتی مؤثرتر تبدیل کند استفاده از شعارهای تبلیغاتی است که بتواند در مخاطبان ، انرژی مثبت ایجاد کند. شعارهایی مانند ” روزهای خوب در پیش است ” ، ” زندگی بهتر را تجربه کنید” ، آرامش و راحتی” ، ” هیچکس تنها نیست” و تمامی شعارهایی که مضمونهای مشابهی دارند به راحتی می تواند یک حس خوب در مخاطبان ایجاد کنند.

تجربه نشان داده است که پیامها و شعارهای تبلیغاتی که محتواهای مثبت یا همان انرژی مثبتی دارند به خوبی می توانند در تبلیغات موفق باشند زیرا همه انسانها تلاش می کنند تا بتوانند تجربیات خوب و خوشایندی در زندگی خود داشته باشند. به همین دلیل شعارهای تبلیغاتی که انرژی مثبتی در مخاطبان ایجاد می کنند بیش از سایر شعارها در ذهن مخاطبان باقی می مانند. برای طراحی یک شعار با انرژی مثبت بهتر است تکنیکهای مطرح شده در این مقاله را مد نظر داشته باشید.

یک) هدف را مشخص کنید

تا زمانی که هدفتان از تبلیغ را مشخص نکرده اید نمی توانید یک شعار مناسب برای آن طراحی کنید. مشخص بودن هدف شما را برای طراحی یک شعار مناسب راهنمایی می کند و در عین حال بین گفتار و عمل شما یکپارچگی و هماهنگی ایجاد می کند که این می تواند خودش یک شعار و تبلیغ بسیار مهم برای شما باشد.

دو) مخاطب را شناسایی کنید

یکی از تعیین کننده های اصلی محتوای شعار تبلیغاتی شما مشتریانتان هستند. سعی کنید قبل از طراحی شعار تبلیغاتی به شناسایی مشتریان مانند سطح تحصیلات ، فرهنگ ، جنس ، توانایی مالی ، نحوه استفاده از محصول یا خدمات شما و غیره را مشخص کنید.

سه) شعار کوتاه

همیشه سخنان و شعارهای کوتاه موثرتر هستند. پس سعی کنید تا می توانید متن شعار تبلیغاتی خود را کوتاه و پر معنا انتخاب کنید. علاوه بر اینکه شعارهای کوتاه بسیار جذاب هستند بلکه به راحتی نیز در ذهن مخاطبان ثبت می شوند.

چهار) پیچیده و مبهم سخن نگویید

شعارها را ساده انتخاب کنید. شعارها از آنجایی که قرار است معرف برند شما باشند پس بهتر است کاملاً ساده و قابل فهم باشند. اگر شعارهای مختلف تبلیغاتی یا حتی شعارهای مختلف در زمینه های مختلف را یک مرور کلی داشته باشید یکی از اساسی ترین ویژگیهایی که متوجه خواهید شد این است که همگی آنها ساده هستند و همین موجب شده حتی برای افرادی که زبان مشترکی با این برند ندارند نیز قابل فهم باشد.

پنج) استفاده از وزن و قافیه

اگر شعاری را انتخاب کنید که موزون و دارای وزن و قافیه باشد بهتر است. زیرا کلمات و جملات موزون اثر بیشتری نسبت به کلمات و جملاتی که  آهنگین نیستند دارند.

شش) الگوگیری به جای تقلید

هرگز سعی نکنید کارها ، شعارها یا شیوه های دیگران را کپی برداری کنید. به ویژه در طراحی شعار خود بهتر است از کارهای دیگران الگو گیری کنید تا بهتر بتوانید یک شعار مناسب طراحی کنید ولی هرگز شعار آنها را تقلید یا کپی برداری نکنید. این کار علاوه بر اینکه پیگرد قانونی می تواند داشته باشد بلکه به راحتی می تواند موقعیت برند شما را تنزل دهد.

هفت) نکات دستور زبان را رعایت کنید

سعی کنید یک جمله یا شعر صحیحی را طراحی کنید. اگر شعار شما مشکل لغوی یا دستوری داشته باشد می تواند به ضررتان تمام شود و علاوه بر اینکه سطح کیفیت برند شما را نشان می دهد بلکه به مخاطبان القا می کند که در کارتان چندان دقیق نیستید و یا برای مشتریانتان ارزش زیادی قائل نیستید.

هشت) از فعلهای منفی استفاده نکنید

سعی کنید در شعار تبلیغاتی خودتان فقط از فعلهای مثبت به جای منفی استفاده کنید.

خلاصه اینکه ، دقت در طراحی یک شعار خوب می تواند تا چندین درجه به محبوبیت یک برند اضافه کند.


موضوعات مرتبط :

خلق شعار و پیام های تبلیغاتی

۶ راهکار اثرگذاری تبلیغات محیطی بر مخاطبان

مطالب مرتبط