راهکارهای عملی جهت انتخاب کلید واژه های مناسب برای موتورهای جستجوگر

شاید سئو را بارها شنیده باشید و دیده باشید که بسیاری از شرکتها در تلاش هستند تا میزان سئوی خود را افزایش دهند.

این درجه از اهمیت این موضوع برای چیست ؟ دلیل این اهمیت در این است که امروزه بهینه کردن موتورهای جستجوگر یا همان سئو ، یکی از عاملهای بزرگ در کسب موفقیت توسط کسب و کارهاست. هر کسب و کاری سعی می کند از فضای اینترنت به گونه ای استفاده کند که بتواند بیشترین بهره وری را در شغل خود ایجاد کند. سئو اشاره به این دارد که از فضای اینترنت به نحوی مناسب استفاده کنید که به محض جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت شما نام شرکتتان در جستجوها رتبه خوبی داشته باشد و نمایش داده شود.

انجام دادن این کار ، کار ساده ای نیست. یکی از مهمترین چیزهایی که می تواند به شما کمک کند این است که بهترین واژه ها و یا کلید واژه هایی را انتخاب کنید که معرف کار شماست. اگر کلید واژه های مناسب را پیدا کرده و از آنها در سایت خود استفاده کنید می توانید میزان بازدید از وب سایت خود را بالا ببرید. برای رسیدن به این هدف به این نکات مهم توجه کنید.

یک) تجربه های قبلی

تجربه های گذشته شما به خوبی نشان می دهد که چه کلید واژه هایی میزان جستجو و بازدید از وب سایت شما را افزایش می دهد. بنابراین از تجربیات خود برای رسیدن به هدفتان به نحو احسن استفاده کنید.

دو) هدفهای خود را مشخص کنید

قبل از انتخاب کلید واژه خود به این فکر کنید چه هدفی را دنبال می کنید و قصد دارید در سئو چه هدفی برای شما محقق شود ؟ بسیاری از شرکتها با این هدف که ترافیک سایت خود را بالا ببرند از سئو استفاده می کنند و از این طریق موجب بالا رفتن میزان فروش خود می شوند. اما ممکن است شما بخواهید خیلی زود نتایج سئو را ببینید. باید بدانید که سئو یک فرآیند و راهبردی طولانی است و در بیشتر اقات باید صبور باشید تا نتایج آن را مشاهده کنید.

سه) واژه های کلیدی متفاوت انتخاب کنید

اگر می خواهید سریع به نتیجه برسید و نتایج سئو را زودتر مشاهده کنید می توانید کلماتی را به عنوان واژه های کلیدی انتخاب کنید که رقیبهای شما کمتر از آن استفاده می کنند.

چهار) واژه های کلیدی را محدودتر کنید

با توجه به مشتریانی که قصد دارید توجه آنها را جلب کنید واژه های کلیدی خود را محدود کنید. شما نمی توانید طیف وسیعی از مشتریان را جلب کنید و مخاطبانی که به وب سایت شما سر می زنند را تمایل داشته باشید افراد متنوعی باشند. فقط در صورت محدود کردن مخاطبان است که می توانید سئوی خود را افزایش دهید.

پنج) تصمیم گیری راحت تر با مشخص کردن اهداف

اگر هدفهای شما مشخص شده باشد ، محدوده مشتریان و مخاطبان مورد نظر خود را بشناسید ، بدانید هدفتان از سئو آیا فروش آنلاین است یا قصد دارید فقط مخاطبان و مشتریان مورد نظر خود را آگاه کنید بهتر می توانید واژه های کلیدی را انتخاب کنید. هر چه قدر کلمات شما کوچکتر باشند میزان سئوی آنها بالا می رود. اما در صورتی که واژه کلیدی شما ترکیبی یا بزرگ باشد میزان جستجوی آن و در نتیجه سئوی آن نیز کاهش پیدا می کند.

کلمات ترکیبی و طولانی ، سئوی سایت شما را کمتر می کند اما به همان میزان نیز تعداد رقیبهای شما را کاهش می دهد. پس در اینجا این اهداف شما هستند که مشخص می کنند ترجیح می دهید که رقیبهای کمتری داشته باشید و واژه های کلیدی مختص خود را داشته باشید یا اینکه ترجیح می دهید سئوی بالاتری داشته باشید.

جهت مشاهده نمونه کارهای طراحی سایت و بهینه سازی (SEO) به این صفحه مراجعه نمایید.

همچنین می توانید جهت آشنایی با خدمات بازاریابی و تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط