ردیابی کاربران فعال در سایت

یکی از گزینه هایی که می تواند به شما کند تا با افرادی که وارد سایت شما می شوند ارتباط برقرار کنید و یک ارتباط با دوام با آنها داشته باشید این است که به محض فعال شدن آنها در سایت شما متوجه حضورشان شوید.

علت این مسئله آن است که اگر شما نتوانید فعالیتهای کاربران سایت خود را ردیابی کنید هرگز نمی توانید برای مدیریت کردن حضور آنها برنامه ها و طرح های مناسب را پیاده کنید. بنابراین ابتدا لازم است حضور آنها در وب سایت خود را متوجه شوید و سپس اقدامات بعدی را که به جهت برقراری ارتباط یا هدایت کردن کاربران طراحی کرده اید پیاده کنید.

به همین منظور ، در این مقاله قصد داریم علائمی را که به شما نشان می دهد کاربران در سایت شما فعال شده اند  را ذکر کنیم تا بتوانید با استفاده از این موارد به مدیریت فعالیت کاربران خود بپردازید.

یک) اضافه کردن مشخصات ارتباطی و تماس

زمانی که کاربری وارد سایت شما می شود که مشخصات ارتباطی خود از جمله شماره تلفن ، ایمیل یا هر چیز دیگری را وارد سایت می کند در واقع نشان می دهد این یک بازدیدکننده معمولی نیست بلکه او یک بازدید کننده فعال است که وارد سایت شما شده است.

همچنین نشان می دهد او تمایل به ارتباط با شما دارد و تنها با یکبار خرید کردن یا بازدید کردن قصد خروج از چرخه مشتریان و مخاطبان شما را ندارد. بنابراین به راحتی می توانید این گونه مشتریان و مخاطبان را ردیابی کنید.

دو) اتمام فعالیت خرید

هر زمان یکی از مشتریان وارد سایت شما شد و عملیات خرید را تا پایان ادامه داد نشان می دهد که این یک مشتری واقعی است و قصد خرید محصول شما را دارد. بنابراین زمانی که یک مشتری اقدام به خرید محصول شما کرد از نظر فروش دیجیتالی می توانید این کاربر را به عنوان یک کاربر فعال ردیابی کنید و اقدام بعدی جهت ارتباط با او را برنامه ریزی نمایید.

سه) نوشتن دیدگاه در سایت

یکی از نشانه هایی که به شما این علامت را می دهد که این کاربر نسبت به محصول و سایت شما بی تفاوت نیست و قصد ادامه ارتباط با شما را دارد این است که نظر خود را در خصوص سایت ، محصول یا خدماتتان در یک بخشی از سایت درج کند.

می توانید کاربرانی که در سایت شما اظهار نظر کرده اند را به عنوان کاربران فعال خود در نظر بگیرید. این نشانه از جمله نشانه هایی است که بسیاری از صاحبان کسب و کارها به آن علاقه دارند و از آن استقبال می کنند زیرا می دانند که کاربری که سایت آنها را مورد بررسی قرار داده یا بازدید کرده نسبت به آنها و محصولشان بی تفاوت نبوده است.

 چهار) طرح سوال در قسمت سوالات

یکی از مواردی که به شما نشان می دهد که کاربر فعال شده و قصد ارتباط با شما را دارد این است که در سایت شما سوالی را مطرح کند. این نشان می دهد که محصول یا خدمات شما توانسته توجه او را به خود مشغول کند و به صورت اتفاقی اقدام به پرسیدن سوال نکرده است ، دقیقاً به همین دلیل می توانید این کاربر را ردیابی کنید.

پنج) پیامهای دریافت شده در پیشتیبانی آنلاین

 بسیاری از سایتها پشتیبانی آنلاین برای خود طراحی می کنند که بسیاری از کاربران می توانند پیامهای خود را به این بخش ارسال و پاسخ خود را نیز از آن بخش دریافت کنند. کاربرانی که به این بخشها پیام ارسال می کنند آن دسته از مخاطبان هستند که درگیر محصول یا خدمات شما شده اند و می توانید به عنوان کاربر مورد نظرتان آن را ردیابی کنید.

مطالب مرتبط