روشهای تبلیغاتی در دنیای امروزی ۲۰۲۱

تبلیغات به عنوان مهمترین ابزار بازاریابان از اهمیت زیادی برخوردار است.

دنیای تبلیغات روز به روز پیچیده تر می شود. تبلیغات مناسب می تواند شما را به آرزویتان برساند ، زیرا همیشه تجربه نشان داده است پس از تبلیغات میزان فروش به طرز چشمگیری افزایش پیدا می کند.

امروزه تبلیغ های مختلفی به ویژه اینترنتی گسترش پیدا کرده است و شما به جای اینکه بودجه یا پول زیادی صرف کنید می توانید مشتریان زیادی را به دست آورید. در این مقاله سعی داریم با روشهای مختلف تبلیغاتی که در دنیای امروزی می توانید از هر کدام از آنها استفاده کافی را ببرید و متناسب با کسب و کار و مخاطبانتان از آن استفاده کنید اشاره کنیم.

یک) تبلیغ با ایمیل

یکی از روشهایی که امروزه برای تبلیغات از آن استفاده می شود استفاده از ایمیل مشتریان و مخاطبان برای ارسال پیامهای تبلیغاتی است. برای اینکه از این روش بتوانید استفاده کنید لازم است ایمیل مشتریان و مخاطبان خود را در یک بانک به نام بانک ایمیل جمع آوری کنید تا هر زمان که به آن احتیاج داشتید در دسترستان باشد. بهترین روش این است که هنگام عضویت یا ارسال اولین پیام از آنها نظر سنجی کنید که آیا تمایل دارند خبرنامه شما را دریافت کنند یا نه ؟ اگر تمایل داشتند می توانید پیامهای تبلیغاتی را به ایمیل آنها ارسال کنید.

دو) کانالهای اجتماعی

این روش را همه افراد به خوبی می شناسند. در ایران بیشترین کاربر را اینستاگرام دارد. بنابراین هر کسب و کاری که دارید و می خواهید یک تبلیغات اینترنتی در شبکه های اجتماعی راه بیندازید حتماً اینستاگرم را فراموش نکنید.

تحقیقات نشان می دهد استفاده از شبکه های اجتماعی در تبلیغات اولین روش تأثیرگذار در میان روشهای تبلیغاتی است. بسیاری از مردم نیز به این روش علاقه دارند و با دیدن پیامهای تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی مورد علاقه شان بسیار تحت تأثیر آن قرار می گیرند.

سه) ریپورتاژ خبری

یکی دیگر از روشهای تبلیغاتی که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد و نتیجه خوبی نیز نشان داده است استفاده از ریپورتاژهای خبری است. در این روش ، شما از یک مقاله آموزشی یا هر چیزی به صورت غیر مستقیم برای تبلیغات استفاده می کنید.

در این روش ، شما هیچ اشاره مستقیمی به موضوع تبلیغاتی خود ندارید بلکه تنها با فایلهایی که برای مخاطبان شما مفید و آموزنده است یا نیاز آنها را برآورده می کند می توانید نام و لوگوی خود را در معرض دید آنها قرار دهید. با این روش نه تنها آنها می توانند کسب و کار شما را بشناسند بلکه احساس مثبتی نیز نسبت به آن پیدا می کنند.

چهار) تبلیغ از طریق میزبان

یکی دیگر از روشها این است که شما تبلیغ خود را در کنار مطالبی که در دیگر سایتها وجود دارد قرار دهید. به این صورت که از آنها بخواهید لینک تبلیغ یا تصویر آن را در کنار مطالب خود قرار دهند. این روش اعتماد مشتریان به تبلیغ شما را افزایش می دهد.

پنج) استفاده از اپلیکیشن

در بازاری که اکثر افراد از اپلیکیشن برای کسب و کار خود استفاده می کنند شما نیز بهره ببرید. می توانید اپلیکیشن برای کسب و کارتان طراحی کنید که مخاطبان و مشتریان شما با نصب آن به تمامی اطلاعاتی که در خصوص محصول یا خدمات شما نیاز دارند دسترسی داشته باشند. از طرفی فرآیند خرید نیز بسیار سریع تر و آسان تر خواهد شد.

شش) تبلیغ اسپانسری

تبلیغات از طریق اسپانسر یا حامی مالی یکی از روشهایی است که سالهاست در همه جای دنیا از آن استفاده می شود. در این روش شما در ازای پولی که به یک شرکت پرداخت می کنید محصولات شما را تبلیغ می کنند.

هفت ) تبلیغات از طریق بسته بندی

استفاده از بسته بندی در محصولات مختلف می تواند یک روش تبلیغاتی با قیمت مناسب و مستقیم برای مصرف کننده ها باشد. پس باید در طراحی بسته بندی محصولات بسیار دقت داشت.

مطالب مرتبط