طراحی تبلیغات مناسب برای تعمیرکاران محصولات الکترونیکی

اگر جزء مشاغلی هستید که یک مرکز تعمیر وسایل الکترونیکی دارید نیاز دارید یک تبلیغ مناسب برای کسب و کار خود تهیه کنید.

مقدمه تبلیغات برای تعمیرکاران

وسایل الکترونیکی انواع مختلف دارد و از آنجایی که زندگی ها به سمت هوشمند شدن می رود بنابراین روز به روز به تعداد ابزارهای الکترونیکی که استفاده می کنند افزوده می شود. به همین دلیل مشاغلی که با تعمیر ابزارهای الکترونیکی سر و کار دارند این روزها جزء مشاغل پر کار هستند.

از طرفی به دلیل بالا بودن قیمت ابزارهای الکترونیکی بیشتر مردم با خراب شدن وسایل الکترونیکی به سراغ خرید یک وسیله جدید نمی روند بلکه سعی می کنند آن را تعمیر کرده و همچنان از آن استفاده کنند.

به همین دلیل کار افرادی که به این شغل مشغول هستند این روزها زیاد است. پس به شما توصیه می کنیم که به فکر یک تبلیغ مناسب برای کسب و کار خود باشید.

در این مقاله قصد داریم روشهای تبلیغاتی مناسب برای مشاغل مرتبط با تعمیر ابزارهای الکترونیکی را بگوییم. با این مقاله همراه باشید.

یک) اشاره به زمینه های تخصص

این روزها کارها تخصصی تر از سالهای گذشته انجام می شود. از آنجایی که ابزارهای الکترونیکی متنوع شده و پیچیده تر از ابزارهای قدیمی هستند. شما دیگر نمی توانید به طور کلی خودتان را تعمیرکار وسایل الکترونیکی معرفی کنید.

اگر بخواهید به این شکل وارد بازار شوید هیچ کسی به شما اعتماد نمی کند. پس سعی کنید زمینه تخصصی خود را در تبلیغات بیان کنید. به عنوان مثال ، تعمیرکار تخصصی تلویزیون و…. در زمینه تعمیر ، اعتماد کردن مشتریان به تعمیرکار بسیار اهمیت دارد ، بنابراین شما با این کار می توانید اعتماد مشتریان را جلب کنید و خودتان را به عنوان یک فرد متخصص در زمینه مورد نیاز آنها نشان دهید.

دو) تهیه پیش نویس

قبل از اینکه متن نهایی تبلیغات را آماده کنید حتماً یک پیش نویس در حد دو یا سه خط تهیه کنید و با کارکنان ، همکاران یا افرادی که می توانند در این زمینه به شما کمک کنند مشورت کنید تا متن نهایی آماده شود.

برای نوشتن متن باید توجه کنید که هدف شما چیست ؟ زمینه تخصصی شما کدام است ؟ آیا از روشهای به خصوصی استفاده می کنید یا خیر ؟ و مواردی از این دست که انتخاب را برای مشتریان راحت تر می کند بنویسید.

سه) تهیه عکس برای تعمیرکاران محصولات الکترونیکی 

یادتان باشد که وجود عکس در هر تبلیغی می تواند بسیار مفید و موثر باشد. شاید یک تعمیرکار یا مراکز تعمیر ابزارهای الکترونیکی تصور کنند که چون با ابزارها و اشیاء خراب شده سر و کار دارند نتوانند عکسهای خوبی تهیه کنند ؛

اما واقعیت این است که شما قصد  دارید چه چیزی را نشان مشتریان بدهید ؟

دقیقاً همان چیز را باید به عنوان سوژه عکس های خود انتخاب کنید. به عنوان مثال ، شما قصد دارید تخصص خود را در این زمینه نشان دهید ، قصد دارید ابزارهایی که قبلاً تعمیر کرده اید و کیفیت مناسبی دارند نشان دهید ، قصد دارید نشان دهید که از تکنولوژی و دانش تخصصی در این زمینه استفاده می کنید. به راحتی می توانید این موارد را در عکس منعکس کنید.

به عنوان مثال می توانید از فناوریهایی که برای تعمیر استفاده می کنید عکسی تهیه کنید. اگر یک مرکز یا موسسه تخصصی هستید بهتر است از فضای کاری خود ، پرسنل و مواردی از این دست عکس های با کیفیت تهیه کنید و در محتوای تبلیغاتی خود درج کنید.

چهار) طراحی یک وب سایت برای تعمیرکاران محصولات الکترونیکی 

برای مرکز تعمیراتی خود یک وب سایت تهیه کنید. مشتریان به مراکزی که دارای وب سایت هستند بیشتر اعتماد کرده و فعالیت آنها را تخصصی تر ارزیابی می کنند.

بنابراین شما نیز از اولین کارهایی که انجام می دهید سعی کنید طراحی یک وب سایت باشد. در این وب سایت باید تمامی اطلاعاتی که مشتریان شما لازم دارند داشته باشند به آنها بدهید.

به عنوان مثال ، باید زمینه های تخصصی خود را معرفی کنید ، عکسهایی که تهیه کرده اید در این صفحات بارگزاری کنید ، آدرس و نشانی خود را با دقت درج کنید. می توانید کادر خدماتی خود را معرفی کنید و راههای ارتباط با آنها را درج کنید.

همچنین در این وب سایت مسیرهای ارتباطی خود شامل تلفن ، ایمیل ، ارسال پیام از طریق وب سایت ، آدرس شبکه های اجتماعی و غیره خود را درج کنید. طراحی وب سایت به قدری اهمیت دارد که اگر این کار را انجام ندهید باید به زودی از دنیای کسب و کار خداحافظی کنید.

در دنیایی که خدمات آنلاین روز به روز گسترش پیدا می کند باید شما نیز بتوانید خودتان را با این شرایط وفق دهید. در صورتی که وب سایتی را طراحی کنید خواهید دانست که تا چه حد در زمینه تبلیغات و بازاریابی می تواند مفید باشد.

علاوه بر وب سایت ، حسابهای کاربری در شبکه های اجتماعی برای خود افتتاح کنید و حتی می توانید اپلیکیشن هایی را طراحی کنید که افراد با نصب آن بر روی تلفن همراه یا دستگاه های دیگر بتوانند با شما به صورت مستقیم در ارتباط باشند.

بهتر است هنگام تبلیغات نیز به تمامی این موارد اشاره کنید و آدرس هر کدام از آنها را به صورت جداگانه برای مشتریان ارسال کنید.

پنج) تبلیغات بنری تعمیرکاران محصولات الکترونیکی 

هر چند امروزه تبلیغ های اینترنتی و آنلاین بسیار گسترش پیدا کرده و همه کسب و کارها در هر سطحی از آن استفاده می کنند. اما هنوز هم نمی تواند تأثیر روشهای سنتی و یا فیزیکی و محیطی تبلیغات را نادیده گرفت.

مردم معمولاً زمانی که با تبلیغ یک چیز به صورت فیزیکی مواجه می شوند اثر گذاری آن شاید بیشتر از تبلیغ های اینترنتی باشد. به ویژه اینکه زمانی که تبلیغ ها به صورت بنرهای بزرگ طراحی شده باشند تأثیر آنها بیشتر است. چرا که هر چقدر یک چیز در اندازه های بزرگ طراحی و تبلیغ شده باشد می تواند اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

شش) تبلیغ پیامکی تعمیرکاران محصولات الکترونیکی 

هر چند ارسال پیامکهای تبلیغاتی ممکن است یک نوع مزاحمت برای افرادی که تمایلی به دریافت این پیامکها ندارند محسوب شود ، اما ما به شما پیشنهاد می دهیم حتماً از این روش استفاده کنید.

چرا که پیامکها به صورت خصوصی برای افراد ارسال می شود و آنها پیامها را به صورت فردی و مستقیم از شما دریافت می کند.

به عنوان مثال ، طراحی یک تبلیغ اینترنتی و انتشار آن در صفحات مختلف ، یعنی مخاطب قرار دادن طیف زیادی از افراد  که با این تبلیغ مواجه می شوند ، اما زمانی که شما یک متن تبلیغاتی را برای افراد ارسال می کنید یعنی آنها مخاطب خاص شما هستند و شما به صورت خصوصی آنها را دعوت به استفاده از خدمات یا محصولات خود کرده اید.

از طرفی ، ممکن است برخی از مشتریان یا مخاطبان شما چندان به دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی علاقه یا دسترسی نداشه باشند در حالی که به گوشی های همراه خود دسترسی دارند و حتی اگر به اینترنت هم دسترسی نداشته باشند باز هم می توانند پیامهای شما را دریافت کنند.

بنابراین هرگز ارسال پیامک های تبلیغاتی را فراموش نکنید یا به عنوان یک روش منسوخ شده یا کم کاربرد تلقی نکنید. البته نکته مهمی هست که همیشه باید به آن توجه کنید و آن هم این است که پیامهای تبلیغاتی را با یک برنامه منظم و با فواصل مناسب ارسال کنید.

ارسال نامنظم یا در فواصل کوتاه یا بسیار طولانی می تواند اثرات برعکسی بر بازاریابی و تبلیغات شما داشته باشد.

هفت) داشتن نظرسنجی مشتریان تعمیرکاران محصولات الکترونیکی 

ممکن است شما تصور کنید که یک پیام تبلیغاتی مناسبی طراحی کرده اید و آن را به روش مناسبی در برای مشتریان و مخاطبان خود ارسال کرده اید یا در معرض دید آنها قرار داده اید و انتظار داشته باشید نتیجه مورد نظر خود را ببینید.

در حالی که پس از مدتی متوجه می شوید که انگار تبلیغ های شما هیچ اثر تبلیغاتی نداشته است. به همین دلیل ممکن است سرخورده و دلسرد شوید.

علاوه بر این ممکن است پیامهای تبلیغاتی شما مشکلاتی داشته باشد که گیرایی کافی را نداشته باشد یا نتوانید نتیجه مورد نظر را از آن بگیرید.

پس بهتر است یک نظرسنجی دوره ای یا همیشگی از مشتریان خود داشته باشید. اگر این نظر سنجی ها وجود داشته باشد شما می توانید به موقع متوجه نقاط ضعف خود شده و آنها را در یک فرصت کافی و مناسب اصلاح کنید.

از طرفی مشتریان شما زمانی که با نظرسنجی های شما مواجه می شوند متوجه می شوند که قصد شما برطرف کردن نیاز آنهاست و تمامی تلاش شما برای ارائه خدمات بهتر است. بنابراین بیشتر به شما اعتماد می کنند.

مطالب مرتبط