طراحی تبلیغات وسوسه انگیز

آیا تا کنون با خود فکر کرده اید که چرا در برخی از مواقع مردم در معرض مشاهده یک تبلیغ چشمگیر قرار می گیرند ولی اشتیاقی برای تهیه و خرید آن محصول یا خدمات پیدا نمی کنند ؟

همه ما می دانیم که هیچ احساسی بدتر از این نیست که محصول شما به فروش نرسد. نهایی کردن فروش فرآیند دشواری دارد که باید از همان ابتدا و طی یک فرآیند انجام شود. گاهی ممکن است برخی از کسب و کارها با خودشان چنین فکر کنند که همین که توانسته اند مشتری را به پای میز مذاکره بکشند یعنی فروش اتفاق افتاده و همه چیز تمام شده است.

در حالی که تجربه نشان می دهد به هیچ عنوان این چنین نیست. به همین دلیل بسیاری از کسب و کارها همیشه نگران هستند و دقیقاً نمی دانند به چه شکل باید کار تبلیغاتی خود را انجام دهند تا بتوانند مشتریان را به پای میز مذاکره کشانده و بتوانند یک معامله را امضا کنند. در این مقاله به این تکنیکها اشاره می کنیم.

تکنیک های تبلیغات وسوسه انگیز

یک) پیشنهادهای خاص و ویژه برای مشتریان

تصور کنید یک تبلیغ یا نامه فروش به دست مشتریان شما رسیده است ؛ چه چیزی بیش از هر چیز می تواند در تصمیم آنها برای خرید تأثیر بگذارد ؟ قطعاً اگر شما محصولی مشابه با سایر محصولات بازار به او پیشنهاد دهید که با معامله با شما مزیت خاصی به دست نمی آورد نمی توانید روی تصمیم آن تأثیر بگذارید به گونه ای که شما را به دیگران ترجیح دهد.

بنابراین باید به فکر راه حلهای دیگر باشید. به عنوان مثال به شما پیشنهاد می کنیم حتی اگر محصول یا خدمات شما مشابه آن چیزی است که در بازار نیز وجود دارد ولی می توانید پیشنهادهای خارق العاده ای برای مشتریان خود داشته باشید.

مثلاً می توانید شرایط خرید راحت تر یا قسط بندی کردن خرید را به آنها پیشنهاد بدهید. خلاصه اینکه تا شما یک پیشنهاد متفاوت و خارق العاده به مشتریان خود ندهید نمی توانید توجه آنها را جلب کرده و آنها را به سمت خرید محصولتان ببرید. یکی دیگر از راه های مناسب برای این کار این است که مزیتهای محصول یا خدمات خود را لیست کنید تا مشتریان بتوانند با یک نگاه کوتاه به مزیتهایی که از طریق معامله با شما به دست می آورند آگاه شوند.

تبلیغات وسوسه انگیز

دو) فکرتان را به مشتریان القا کنید

القا کردن فکر یکی از قوی ترین روشها برای تأثیر گذاری تبلیغات است. متنهای تبلیغاتی شما باید بتوانند فکری که در ذهن شماست را در ذهن مشتریان نیز ایجاد کنند. به عنوان مثال تصور کنید یک صدا به شما دستور دهد که پس از روشن کردن گوشی خود چه کاری انجام دهید و مرحله به مرحله و گام به گام با شما پیش برود تا به نتیجه ای که مد نظرش است برسید.

ناخودآگاه خواهید دید که مانند هیپوتیزم هر آن چه را به شما دستور داده اند عمل کرده اید. دقیقاً شما نیز باید در تبلیغات خود همین کار را انجام دهید تا بتوانید بر افکار و احساس مشتریان تأثیر بگذارید.

سعی کنید متنهای تبلیغاتی را به گونه ای طراحی کنید که با صدای مشتریان آن را بازگو نمایید. در واقع ذهن مانند ابزاری است که صدای شما از بیرون موجب به ارتعاش در آمدن آن می شود.

سه) استفاده از نمادهای قابل اعتماد

اگر در برخی از سایتها دقت کرده باشید از نمادهای اعتماد استفاده کرده اند تا به شما نشان دهند که سایتی که از آن بازدید می کنید ایمن است می توانید به راحتی به آن اعتماد کرده و پرداختهای الکترونیکی داشته باشید. دقیقاً در تبلیغ محصولات و خدمات خود نیز باید از این روشها استفاده کنید.

زیرا اولین ترسی که غالباً مخاطبان و کاربران دارند این است که شاید سایتی که از آن قصد خرید دارند غیر قابل اطمینان باشد و اطلاعات حسابهای بانکی آنها را مورد سوء استفاده قرار دهد.

چهار) تغییرات زندگی آنها را گوشزد کنید

اغلب افراد تمایل دارند با خرید یک کالا یا خدمات تغییرات مثبت در زندگی خود ایجاد کنند و این تغییرات نیز قابل مشاهده باشد. به شما توصیه می کنیم تغییراتی که قرار است با خرید محصول شما در زندگی آنها ایجاد شود را در متنهای تبلیغاتی خود قرار دهید تا بتوانید تأیید و حمایت آنها را جلب کنید.

همچنین می توانید خرید آنها را تبریک بگویید به گونه ای که مشتری احساس کند با خرید محصول شما سود بسیار زیادی را نه تنها کسب خواهد کرد بلکه تأیید شما را نیز دریافت خواهد نمود.

مزایای طراحی تبلیغات جذاب

  • جلب توجه

معمولاً تبلیغات وسوسه انگیز با استفاده از طراحی جذاب و جالب، توجه مخاطب را به خود جلب می کند.

  • افزایش تعامل

این نوع تبلیغات می تواند مخاطب را برای انجام اقداماتی مانند کلیک بر روی تبلیغ یا خرید محصول برانگیزد.

  • بهبود آگاهی از برند

یک طراحی جذاب معمولاً به تدریج آگاهی از برند را بهبود می بخشد.

  • ایجاد خاطره

تبلیغات با طراحی جذاب به راحتی به ذهن مخاطب منتقل می شود.

  • افزایش فروش

اگر به خوبی انجام شود، تبلیغات جذاب می تواند به افزایش فروش و درآمد کمک کند.

  • متمایز شدن از رقبا

با ایجاد تبلیغات منحصر به فرد و جذاب می توانید خود را از رقبای خود متمایز کنید.

به همین دلیل طراحی تبلیغات جذاب می تواند در افزایش موفقیت کسب و کار و جذب مشتری موثر باشد.

مطالب مرتبط