طراحی جاکاتالوگی یا محل قرارگیری کاتالوگ

جاکاتالوگی ها از جمله ابزارهایی هستند که برای قرار دادن مرتب کاتالوگها و شکیل تر و منظم تر نشان دادن محل کار شما بسیار مفید هستند.

بهتر است کاتالوگهایی که در محل کار خود برای معرفی فعالیت ها و محصولات خود دارید در یک جاکاتالوگی قرار دهید. می توانید جاکاتالوگی های مختلفی را طراحی کنید و با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. در این مقاله ، چند نوع از جاکاتالوگی های مختلف را معرفی خواهیم کرد.

یک) جاکاتالوگی ۳ قسمتی

جاکاتالوگی ۳ قسمتی ، به استند پوستر هم معروف است. در این جاکاتالوگی ها سه قسمت وجود دارد ، یک قسمت محل قرار گیری پوستر ، یک قسمت برای پوستر و یک قسمت برای بروشور است. اگر در محل کار خود از هر سه این موارد استفاده می کنید ، جاکاتالوگی های سه قسمتی برای شما بهترین گزینه است.

دو) آهنی

جاکاتالوگی آهنی از سایر جاکاتالوگی ها مقاومت بیشتری دارد و اگر میخواهید جاکاتالوگی طراحی کنید که مقاومت بالایی داشته باشد حتماً یک جاکاتالوگی آهنی با توجه به سلیقه خودتان طراحی کنید. این جاکاتالوگی معمولاً ۵ قسمت دارد.

سه) پایه استیل

جاکاتالوگی پایه استیل معمولاً در ۴ طبقه طراحی می شود و شکل ظاهری آن به دلیل پایه استیلی که دارد بسیار جذاب است.

چهار) چوب بامبو

برخی از جاکاتالوگی ها از جنس بامبو درست می شوند و به دلیل ظاهر زیبا و مقاومتی که دارند ، افراد بیشتری تمایل به تهیه آنها دارند. در این جاکاتالوگی معمولاً طبقات آن برای قرار گیری کاغذهایی در اندازه  A4 طراحی می شود.

پنج) اندازه کوچک یا رومیزی

اگر دقت کرده باشید برخی از جاکاتالوگی ها بر روی میز قرار داده می شوند و به همین دلیل در اندازه های کوچکتر آنها را طراحی می کنند. می توان گفت این جاکاتالوگی یکی از پر طرفدارترین جاکاتالوگی هاست و به دلیل اینکه نیازی به فضای زیاد بر روی زمین ندارد بسیاری از افراد و شرکتها سعی می کنند از این جاکاتالوگی ها در محل کار خود استفاده کنند. علاوه بر میز می توان آنها را بر روی پیشخوان ها نیز قرار داد.

شش) روزنامه ها

علاوه بر جاکاتالوگی ها معمولاً پایه هایی با نام استند نیز طراحی می شود که آن را در مواقعی که می خواهند روزنامه ها را به نمایش بگذارند از آن استفاده می کنند. بهتر است ابعاد این استندها به اندازه ای باشد که بتواند بخش های مهم روزنامه ها از جمله سر تیرها و نام روزنامه را در آن به راحتی دید.

هفت) استندهای دیواری

برخی از استندها نیز از جنس پلاستیکی هستند و می توان آنها را بر روی دیوار نصب کرد. به طور کلی ، استندها یا جاکاتالوگی هایی که فضایی را بر روی زمین اشغال نکرده باشند بسیار محبوب تر انواع دیگر آن هستند.

هشت) اندازه های مختلف استند و جاکاتالوگی

استندها و جاکاتالوگی ها را در اندازه های مختلف می توان طراحی و تهیه کرد. مثلاً اگر کاغذها ، بروشورها  یا روزنامه های شما در اندازه مختلف هستند باید با توجه به اندازه آن از یکی از آنها استفاده کنید. اندازه متناسب با نوع استفاده شما می تواند تبلیغ شما را زیباتر نشان دهد.

نه) جنس فابریک

برخی از جاکاتالوگی ها به شکل فابریک طراحی می شوند. منظور از جاکاتالوگی فابریک ، جاکاتالوگی هایی هستند که از جنس برزنت تهیه می شوند و دارای جیب های کوچکی هستند که تبلیغات در آنها قرار می گیرد. می توان این جاکاتالوگی را به راحتی حمل و نقل کرد و آنها را بر روی دیوار نیز نصب کرد.

با توجه به نوع تبلیغات ، بروشور و روزنامه ای که می خواهید در داخل آن قرار دهید باید اندازه مناسب آن را تهیه کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوع مرتبط :

طراحی استند و بنر

راهکارهای حضور موثر در نمایشگاه های محلی و بین المللی

تمایز در موارد استفاده و طراحی بنر و پوستر

طراحی بنر

مطالب مرتبط