طراحی لوگوهای مناسبتی

همواره در خصوص طراحی لوگو و الزام آن برای کسب و کارها صحبت کرده ایم.

بارها اشاره کرده ایم که طراحی لوگو یک روش هوشمندانه برای رسمیت بخشیدن به کسب و کار و فعالیت شماست. اگر قصد دارید فعالیت خود را اعتبار ببخشید حتماً باید لوگو طراحی کنید.

از طرفی در دنیای کنونی که همه رقیبانتان به فکر پیشی گرفتن از شما هستند از هر روشی برای این هدف استفاده می کنند. همچنین لوگوها تصاویری هستند که به شما کمک می کنند تا از راحت ترین روش برای ماندگاری تصویرتان در ذهن مخاطبان استفاده کنید.

مسئله ای که در این مقاله قصد صحبت کردن آن را داریم این است که لوگوهای مناسبتی را چگونه طراحی کنیم.

هر چند شما ممکن است لوگوی ثابتی برای کسب و کارتان داشته باشید که معرف حضور شماست ، اما گاهی برای تنوع بخشیدن به کسب و کارتان و اینکه حضور خود در مناسبتهای مختلف را نیز به اثبات برسانید این است که با توجه به مناسبتهایی که وجود دارد.

لوگوی خود را مزین به نمادهای این مناسبتها کنید یا حتی ممکن است یک لوگوی مستقل و جداگانه که متناسب با این مناسبتها باشد طراحی کنید. به عنوان مثال ، هنگامی که به شب یلدا ، ایام نوروز یا روزهایی که برای مردم مهم هستند و جزء مناسبتهای ملی به حساب می آیند نزدیک می شویم که برنامه های ویژه ای یا محصول خاصی برای این مدت زمان ارائه خواهید داد می توانید یک لوگوی متناسب با آن را نیز طراحی کنید.

غالباً این گونه اقدامات از نظر مشتریان و مخاطبان بسیار جذاب ارزیابی می شوند. حال برای طراحی کردن این لوگوها باید مواردی را رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

یک) مرتبط با لوگوی اصلی

پیشنهاد ما به شما این است که لوگوهای مناسبتی خود را به گونه ای طراحی کنید که با لوگوی اصلی شما مرتبط باشد. زیرا قرار است شما با این کار هم فعالیتهای جدید و هم هویت اصلی خود را نشان دهید. پس بهتر است لوگوی مناسبتی را در دل لوگوی اصلی خود طراحی کنید.

گاهی کسب و کارها اقدام به طراحی یک لوگوی جداگانه با نمادهای مرتبط با مناسبت ها می کنند ولی پیشنهاد ما به شما این است که این کار را انجام ندهید و نمادهای مناسبت ها را به گونه ای به نمادهای اصلی خود اضافه کنید.

اگر دقت کرده باشید بسیاری از برندهای بزرگ نیز همین کار را انجام می دهند. به عنوان مثال ، گوگل همیشه مناسبت ها را یادآوری می کند و لوگوی خود را مزین به نمادهای این مناسبت ها می کند.

مثلاً در ایام تعطیلات سال نو همیشه درخت کریسمس یا کلاه بابائول را در لوگوی خود به نمایش می گذارد ؛ یا در مناسبتهای مختلف ممکن است رنگ خود را تغییر دهد. پس بهترین کار این است که یک نماد را به لوگوی اصلی خود اضافه کنید.

دو) رنگها

یکی دیگر از اقداماتی که می توانید انجام دهید این است که رنگ لوگوی خود را تغییر دهید. راحت ترین کار این است که رنگ خود را متناسب با این مناسبتها تغییر دهید.

البته این کار به همین راحتی هم نیست بلکه بهتر است در این که کدام قسمتها چه رنگهایی داشته باشند با افراد متخصص در این زمینه مشورت کنید. اما می توان گفت راحت ترین کاری است که هر کسب و کاری می تواند انجام دهد و خودش را در تجربیات مختلف افراد شریک کند.

سه) اندازه لوگو

سعی کنید لوگوی مناسبتی که طراحی می کنید یا هر تغییری متناسب با آن در لوگوی اصلی خود ایجاد می کنید به گونه ای باشد که در محلهای مختلف مانند روی سر رسیدها ، بنر ، پوستر ، اشیاء و تجهیزات و غیره قابل درج باشد.

چهار) استفاده از آن در مدت زمان مناسب 

برخی از کسب و کارها مدت زمانی که باید از این لوگوها استفاده کنند نمی دانند ، بهتر است در یک بازه زمانی مناسبی آن را طراحی و سپس حذف کنید.

به عنوان مثال از یک ماه تا ۲۰ روز مانده به یک مناسبت می تواند زمان مناسبی برای اضافه کردن تغییرات به لوگوی اصلی یا طراحی لوگوی جدید باشد و معمولاً از یکی دو روز پس از این مناسبتها نیز آن را حذف می کنند. خوبی این کار این است که نشان می دهد شما همگام با تغییرات حرکت می کنید.

طراحی کسب اطلاعات بیشتر در مورد  طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط