طراحی لوگو به عهده کیست؟

 

اندیشیدن و تصمیم گیری درباره طرح لوگو یکی از مراحل بسیار مهم در هر کسب و کاری است.

طراحی لوگو می تواند در برندسازی و تصویر سازی ذهنی از برند برای مشتریان ، نقش مهمی داشته باشد. با این حال ، برخی از افراد و صاحبان شرکتها چنین می پندارند که خودشان می توانند یک لوگو برای شرکت و برندشان طراحی کنند. نباید فراموش کنید که طراحی لوگو کاری نیست که شما بتوانید آن را به تنهایی انجام دهید. لوگوها باید توسط افرادی طراحی شوند که در این زمینه آموزش دیدند و متخصص هستند. گاهی ممکن است برخی شرکتهای نوپا یا کسب و کارهایی که به شکل محدود و به تازگی شروع به فعالیت کرده اند برای اینکه طراحی لوگو توسط افراد متخصص با قیمت های تقریباً بالایی انجام می شود ، تصمیم بگیرند که خودشان اقدام به طراحی لوگو کنند. بنابراین ، باید به این نکته توجه داشته باشید که این کار می تواند حرفه ای بودن شما را زیر سوال ببرد و لوگوی نه چندان جذابی نیز طراحی شود.

برای اینکه بتوانید لوگوی خود را با یک قیمت مناسب و در حد بودجه خود طراحی کنید بهتر است به جای اینکه به شرکتهای بزرگ و یا گروه هایی که به صورت کاملاً حرفه ای ولی با قیمت بالایی این کار را برای شما انجام می دهند ، طراحی لوگو خودتان را به افرادی که به صورت مستقل و با هزینه کمتری ولی به صورت تخصصی این کار را انجام می دهند بسپارید. خلاصه اینکه ، هر اقدامی که درجهت راه اندازی یا معرفی شرکتتان یا هر بخشی از آن انجام می دهید باید بهترین راه و در عین حال یک راه حرفه ای و مناسب را انتخاب کنید. به همین دلیل ، شما می توانید افرادی را پیدا کنید که با یک دهم هزینه ای که شرکتها برای طراحی لوگو از شما دریافت می کنند لوگوی خود را توسط این افراد طراحی کنید ولی خودتان شخصاً و به تنهایی نمی توانید این کار را انجام دهید.  همواره به یاد داشته باشید که نباید نداشتن بودجه کافی شما را وادار به استفاده از افراد بی تجربه یا کم تجربه کند. بلکه همیشه به دنبال این باشید که کارتان را به صورت حرفه ای ولی با هزینه کم پیش ببرید.

همچنین لازم است طراحانی را برای طراحی لوگوی خود بیابید که با زمینه کار و فعالیت شما آشنا هستند و دقیقاَ می دانند که شما در طراحی لوگو به دنبال ایجاد چه مزیت رقابتی هستید. همچنین ، در نظر داشته باشید که لوگوی شما یک طرح موقتی نیست که بتوانید توسط افراد بی تجربه به نتیجه دلخواه خود برسید. لوگوی شما هر چقدر هم که کوتاه مدت برای شما کاربرد داشته باشد کمتر از ده سال نمی باشد. ممکن است خودتان تا حدودی اطلاعات داشته باشید که لوگو بهتر است چه رنگی یا چه طرحی داشته باشد ولی این اندازه دانش و آگاهی کافی نیست و شما باید  در کنار این دانشها به دنبال مشورت و نظر خواهی از یک متخصص باشید. لوگوی شما به عنوان معرف فعالیت شماست و از پایه های لازم برای برندسازی است. در واقع هزینه که صرف طراحی لوگو می شود ، بیشتر از اینکه هزینه باشد یک نوع سرمایه گذاری است.

فراموش نکنید که طراحی لوگو موضوع کوچکی نیست. حتی بر روی تبلیغات اینترنتی شما هم تاثیر می گذارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشاوره و اجرای تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط