طراحی پرچم های تبلیغاتی و درج نوشته های روی آن

در این مقاله می خوانید که چگونه می توان طراحی پرچم های تبلیغاتی را داشته باشید و همینطور درج نوشته های روی آن در این مقاله توضیحاتی داده شده است.

مقدمه طراحی پرچم های تبلیغاتی و درج نوشته های روی آن

تبلیغات در شکل های مختلف و با توجه به زمینه و محل تبلیغاتی آن از اشکال مختلفی برخوردار است. یکی از ابزارهای مناسب تبلیغاتی ، پرچم های تبلیغاتی هستند که می توانند کارآیی های مناسبی برای تبلیغ و ترویج برند شما داشته باشد.

پرچم ها از آنجا که یکی از مهم ترین عناصر تصویری به شما می روند بنابراین ، ویژگیهای مختلف آن از نوشته ها تا رنگ و اندازه آن می تواند در جلب مخاطبان یا انتقال پیام شما نقش داشته باشد.

می توانید از پرچم ها به منظور و هدفهای مختلفی استفاده کنید.

گاهی ممکن است هدف شما هدف تبلیغاتی برای برند و نام برندتان باشد یا گاهی ممکن است اطلاع رسانی بابت یک رویداد در آنها درج شده باشد.

معمولاً پرچم هایی که تبلیغاتی هستند دو کاربرد عمده دارند:

یک) درج نام برند

در بسیاری از شرکتها و ادارات دیده اید که لوگوی برند یا سازمان خود را روی یک پرچم کوچک طراحی کرده و این پرچم را روی میز قرار داده اند.

معمولاً در این دسته از پرچم ها ، لوگو شرکت در وسط پرچم درج می شود تا جنبه تبلیغاتی و معرفی شرکت را داشته باشد. البته ممکن است گاهی شامل یک جمله شعاری یا تبلیغاتی نیز باشد.

دو) درج شعار تبلیغاتی

یکی دیگر از کاربردهای پرچم ، درج شعار تبلیغاتی شماست. سعی کنید شعار اصلی خود را در یک جمله کوتاه که هم جذابیت داشته و هم جمله کوتاهی باشد انتخاب کنید که در یک پرچم با اندازه کوچک بتوانید آن را قرار دهید.

اگر شعار شما یک جمله طولانی تر است بهتر می باشد از وسیله دیگری برای درج شعار خود استفاده کنید. اما اگر جمله کوتاه و جذابی را به عنوان شعار خود انتخاب کرده اید باید بدانید که استفاده از پرچم ها بهترین و مناسب ترین گزینه برای درج شعارهای شماست.

نکاتی که برای درج شعار خود باید رعایت کنید شامل موارد زیر است:

۱)نوع نوشتار

کلماتی که در درج نوشته های داخل پرچم باید به کار رود لازم است شامل نوشته های کاملاً واضح باشد. اگر کلمات و نوشته های شما مشخص نباشند نمی تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

۲) زمینه و نوشته

بهتر است نوشته یا طرح لوگوی شما در وسط پرچم باشد و با رنگی متفاوت با زمینه نوشته شود. علت آن هم این است که نوشته یا لوگوی شما باید کاملاً برجسته و مشخص باشد. معمولاً زمینه های پرچم را کم رنگ تر از نوشته آن انتخاب می کنند.

۳) اندازه نوشتار

اندازه نوشته های روی پرچم بسیار مهم است. زیرا گاهی مشاهده می کنیم که در یک پرچم با اندازه ای نسبتاً بزرگ ، کلمات و جملاتی که اندازه بسیار کوچکتری دارند نوشته شده است.

این نوع پرچم ها نه تنها پیام مورد نظر شما را منتقل نمی کنند بلکه از کمترین جذابیت نیز برخوردار نیستند. بنابراین ، مهم است که اندازه نوشته های شما با اندازه کلی پرچم هماهنگی داشته باشد.

۴) پرچم های مناسب برای رویدادها

در رویدادهای مختلفی مانند کنفرانسها ، همایشها و نمایشگاه هایی که برگزار می شود ، پرچم ها یکی از ابزارهای تبلیغاتی شما هستند.

می توانید با طراحی پرچم های مناسب شاهد این باشید که تعداد بازدید کنندگان از قسمت کسب و کار شما تا چه اندازه افزایش پیدا می کند.

بهتر است جنس پارچه هایی که برای پرچم در نمایشگاه و کنفرانسها استفاده می کنید از جنس مخمل باشد.

چرا که پارچه های مخمل ، نمای ویژه ای به پرچم ها می دهد و بیشتر آنها را شبیه به پرچم های تشریفاتی نشان می دهد.

حتی از این نوع پارچه ها روی میز یا پیش خوان غرفه خود نیز می توانید استفاده کنید  و شاهد این باشید که چگونه نمایی بسیار زیبا به قسمت شما بخشیده است.

نتیجه گیری طراحی پرچم های تبلیغاتی

همانطوری که در این مقاله خواندید به کاربردهای پرچم های تبلیغاتی اشاره شد که در دو کاربرد آن شامل : درج نام برند ، درج شعار تبلیغاتی و همینطور نکاتی که در خصوص درج شعار باید رعایت کنید را بیان نمودیم که به نوع نوشتار ، زمینه و نوشته ، اندازه نوشتار و پرچم های مناسب برای رویدادها اشاره نمودیم.


 مقالات مرتبط

نکات لازم جهت طراحی پرچم تبلیغاتی

مطالب مرتبط