فرآیند تبلیغات و بازاریابی را از درون سازمان خود شروع کنید

فعالیتهای تبلیغات در هر شرکتی شامل فرآیند از پیش تعیین شده و دقیق است.

همانطور که قبلا نیز بسیار به این موضوع اشاره کرده ایم ، فروش یک امر فوری و به یکباره نیست ، بلکه پروسه ای دارد که باید همگی آنها از روی برنامه و با دقت انجام شود. بهتر است فرآیند را از درون سازمان خودتان شروع کنید. اگر توانستید در داخل سازمان خودتان پیروز شوید پس می توانید پیروزی در بیرون از سازمان را نیز پیش بینی کنید. شروع فروش از درون سازمان باید همانند فروش برون سازمانی ، جدی گرفته شده و از روی برنامه و مطابق با کارکنان و مشتریان درون سازمانی تان باشد. به همین جهت ، در این جا اصولی را مطرح خواهیم کرد که شما را در فرآیند فروش درون سازمانی کمک می کند.

یک) طرح فروش داخلی خود را تعیین کنید

برای اینکه بتوانید ابتدا محصولتان را به کارکنان خود بفروشید و فعالیت فروش را از داخل سازمانتان آغاز کنید باید طرحی فروش و بازاریابی برای سازمان خود تهیه و تدوین کنید. شما می توانید قبل از اینکه محصول را به بازار عرضه کنید و طرح فروش خود در بازار را طراحی کنید ، یک طرح ابتدایی در درون سازمان و برای کارکنان خود طراحی کنید. ارائه پوستر زیبا از محصولات و خدمات ایده بدی به نظر نمی رسد.

دو) سعی کنید ویژگیهای کارکنانتان را در نظر بگیرید

بهتر است در فروش درون سازمانی خود همان حساسیتهایی را به خرج بدهید که در بیرون از سازمان به خرج می دهید. به عنوان مثال همانطور که نیاز دارید مشتریان بیرون از سازمان را بشناسید و با توجه به ویژگیهای آنها محصولات خود را تولید و عرضه کنید ، در فروش درون سازمانی نیز ابتدا باید ویژگیهای کارکنان خود را بشناسید ، نیازها و سلیقه های آنها را به دقت مطالعه و بررسی کنید و سپس اقدام به تولید  یا عرضه کالا کنید. باید سعی کنید اگر کارکنان شما اعتقادات خاصی دارند که سلیقه آنها را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد آنها را بشناسید و در تولید، تبلیغات و فروش کالا به آنها توجه کنید. مثلا اگر عکاس حرفه ای در مجموعه کاری دارید، برای عکاسی صنعتی از وجود آن ها بهره ببرید.

سه) فروش را تنها هدف خود قرار ندهید

همانطور که در مشتریان برون سازمانی همیشه تأکید بر این بوده است که فروش را تنها هدف خود قرار ندهید ، بلکه رفع نیازهای مشتریان را در اولویت قرار دهید ، در خصوص فروشهای داخل سازمانی نیز به همین شکل است و باید سعی کنید نیازهای کارکنان خود را از طریق تأمین محصولات مورد نیاز آنها برآورده کنید. بهتر است کارکنان خود را عامل انتخاب استراتژیهای فروش خود قرار دهید. به این معنی که ویژگیهای مشتریانتان تعیین کننده اصلی استراتژیهای فروش شما باشد.

چهار) تحقیقات بازار را جدی بگیرید

بهتر است همانطور که در بازار سعی می کنید تحقیق کنید و از شرایط بازار و مشتریان خود مطلع شوید و مطابق با یافته های خود تصمیم بگیرید. در خصوص فروش درون سازمانی نیز باید انجام تحقیقات را جدی بگیرید و از طریق داده های موثقی که از این طریق به دست می آورید در امر فروش و تولید محصولات مورد نیاز آنها استفاده کنید. در تحقیقات بازاری که انجام میدهید، کلیه ابزارهای تبلیغاتی شامل کاتالوگ و بروشور رقبا را جمع آوری کنید. بررسی کنید که در مشتریان در مورد آرم و لوگو رقبا چه اطلاعاتی دارند. آیا تبلیغات اینترنتی هم در بازار کارتان رواج دارد. حتی طراحی بسته بندی محصولات رقبا را به دقت بررسی نمایید.

مطالب مرتبط