قواعد طراحی لوگو برای استارت آپهای روستایی

با افزایش شهر نشینی و فاصله بین زندگی روستایی و شهری ، بسیاری از افراد تمایل پیدا کرده اند تا مجدداً با مناطق روستایی ارتباط برقرار کرده و استفاده از محصولات آنها را در زندگی خود رواج دهند.

هم اکنون بسیاری از افراد اقدام به طراحی استارت آپهایی کرده اند که هدفشان حمایت از کالاهای تولید روستاییان و عرضه آنها در بازارهای شهری و در بین شهر نشین ها است.

اخیراً در اقصی نقاط کشور ، نمایشگاه هایی تحت عنوان توانمندیها و دستاوردهای روستاییان و عشایر برگزار می شود که هدف آنها معرفی فعالیت و محصولات روستاییان و برقراری پیوند بین روستا و شهر است. در کنار این نمایشگاه ها معمولاً چندین سالن یا غرفه به استارت آپهایی اختصاص داده می شود که در حوزه محصولات کشاورزی و روستایی به روشهای مختلف فعالیت می کنند.

اکثر این استارت آپها تلاش می کنند محصولات روستاییان و عشایر را در مناطق شهری که دسترسی به این محصولات کم است معرفی کرده و سپس مشتریانی را برای این محصولات پیدا کنند. این کار هم به سود روستاییان است زیرا می توانند بهترین و مناسب ترین مشتریان را برای محصولات خود پیدا کنند و هم به سود افرادی است که در شهرها زندگی می کنند زیرا از طریق این استارت آپها می توانند به محصولات بکر و سالم تولید شده بوسیله روستاییان و عشایر دست پیدا کنند.

اولین هدف در این استارت آپها معرفی محصولات روستاییان و عشایر است. زیرا در کشوری مثل ایران ، تنوع مناطق جغرافیایی و فرهنگی به قدری است که بسیاری از مردم از محصولات سایر نقاط بی اطلاع هستند و در صورتی که اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند می توانند به مشتریان بالفعل این محصولات تبدیل شوند. اکثر استارت آپهای روستایی برای معرفی خود به مشتریان و مخاطبان به طراحی لوگو و شعار برای استارت آپ خود می پردازند. در واقع این اولین اقدام برای معرفی فعالیت خود به دیگران است.

طراحی یک لوگوی مناسب می تواند مخاطبان زیادی را از در میان مشتریان و مصرف کنندگان این محصولات و هم در میان تولید کنندگان آنها برای شما ایجاد کند. برای رسیدن به این هدف در طراحی لوگوی خود دقت کافی را به خرج دهید. بهتر است در طراحی لوگوهای روستایی به نکته هایی که در ادامه این مقاله گفته می شود توجه کنید.

یک) الگو گیری از طبیعت

زمانی که فعالیت شما در حوزه محصولات روستایی است ، الگوهای طبیعی مانند المانهای مربوط به طبیعت از قبیل : درختان و محصولات کشاورزی ،  خانه روستایی ، گلها و غیره بهترین الگوها هستند.

دو) رنگهای مناسب

انتخاب رنگ مناسب می تواند حوزه فعالیت شما را نشان داده و گرایش ذاتی در مشتریان و مخاطبان ایجاد کند. برای این کار بهتر است از رنگ سبز و رنگ هایی که در این طیف هستند استفاده کنید.

سه) الگوهای مناسب با صنایع دستی

در صورتی که در زمینه صنایع دستی مربوط به روستاییان یا عشایر فعالیت می کنید باید المانی که برای لوگویتان انتخاب می کنید کاملاً با حوزه فعالیت شما هماهنگی داشته باشد. به عنوان مثال برای صنایع دستی می توانید از المانهایی مانند چوب و همچنین رنگهای مرتبط تری مانند نارنجی و قرمز استفاده کنید.

چهار) الگوهای مناسب با مواد غذایی

بخشی از استارت آپهای روستایی مربوط به صنایع غذایی روستاییان است. بهتر است در هر بخشی که فعالیت می کنید لوگوی مناسب با آن طراحی کنید. به عنوان مثال اگر در زمینه لبنیات و محصولات لبنی فعالیت می کنید می توانید لوگوهای مرتبط تری که از طبیعت الگو گرفته است مانند طرح مشک ، ظروف مخصوص حمل شیر یا غیره استفاده کنید. برای طراحی بسته بندی نیز می توانید به این صفحه مراجعه کنید.

پنج) الگوهای مناسب با پوشاک روستاییان و عشایر

در صورتی که در خصوص پوشاک و محصولات پوشاک روستاییان و عشایر فعالیت می کنید بهتر است از لوگوهای مرتبط با پوشاک استفاده کنید. می توانید از لباسها یا طرحهای که مربوط به لباس عشایر و روستاییان است استفاده کنید.

شش) لوگوهای مربوط به ابزارآلات کشاورزی

برخی از استارت آپهای روستایی ممکن است در حوزه ساخت یا عرضه ابزارآلات کشاورزی و روستایی فعالیت کنند. این استارت آپها لازم است از لوگوها و المانهایی که بر گرفته از ابزارآلات کشاورزی است استفاده کنند.

در هر حوزه ای از استارت آپهای روستایی که فعالیت می کنید بهتر است المانها و رنگهای مناسب با آن حوزه را برای طراحی لوگوی خود انتخاب کنید تا قدرت برقراری ارتباط در لوگوی شما بیشتر باشد.

 

مطالب مرتبط