لوگوهای مطبوعاتی چه ویژگیهایی باید داشته باشند؟

لوگوها کاربردهای زیادی دارند و در هر صنف و فعالیتی ، وجود آن لازم است.

مطبوعات ، مجلات و روزنامه ها نیز از جمله مواردی هستند که طراحی لوگو برای آنها بسیار ضروری است و بسیاری از افراد ، مطبوعات را با لوگوی آنها می شناسند.

یک) طراحی کادر

اگر به لوگوی بسیاری از مجلات و روزنامه ها توجه کنید متوجه می شوید که غالباً ، لوگو و نام روزنامه ها یا مجلات در داخل یک کادر طراحی شده است. از جمله می توان به روزنامه همشهری ، ابتکار ، جوان و ایران اشاره کرد.

طراحی کادر برای لوگوی مطبوعات ، بیشتر از لوگوهایی که کادری ندارند توجه را جلب می کند و از نظر مخاطبان جذاب تر است. بنابراین به شما نیز پیشنهاد می شود ، در طراحی لوگوی مطبوعات ، سعی کنید از کادر استفاده کنید.

علاوه بر جذابیت ظاهری ، داشتن کادر برای لوگو می تواند به راحتی آن را از سایر نوشته ها جدا کند و تاریخ و شماره چاپ شده را نیز به راحتی در داخل این کادر جا داده و نظم و رسمیت بیشتری به کار خود بدهید. طراحی کادر در طراحی لیبل و محصولات و طراحی بسته بندی مهم است.

دو) استفاده از رنگهای متضاد

بهتر است رنگی که نام و عنوان مجله یا روزنامه را در لوگوی خود طراحی می کنید با رنگ پس زمینه متفاوت باشد. این دو رنگ را به گونه ای انتخاب کنید که نوشته داخل کادر با پس زمینه نام لوگو  کاملاً از هم قابل جدا شدن باشند.

این ویژگی علاوه بر اینکه لوگوی شما را برجسته تر نشان می دهد ، بلکه برای افراد زیادی که از فاصله دور در حال رد شدن هستند قابل مشاهده است و به راحتی متوجه حضور مجله یا روزنامه یا هفته نامه یا… شما در میان سایر مجلات و روزنامه ها خواهند شد.

سه)  نحوه قرارگیری لوگو

لوگوها باید اولین چیزی باشند که در روزنامه ها قابل مشاهده هستند. زیرا روزنامه ها بر خلاف مجلات و سایر مطبوعات ، چند صفحه هستند که باید از وسط تا بخورند. بنابراین ، لوگوی آنها در میان این تا خوردگی ها ممکن است در جای نامناسب قرار گیرد و اصلا قابل مشاهده نباشد.

به همین دلیل در طراحی این لوگو ها باید دقت داشته باشید که در زمان تا خوردن روزنامه ، لوگو در کدام قسمت قرار می گیرد. علاوه بر اینکه باید دقت کنید لوگو در قسمت بیرونی و قابل مشاهده روزنامه قرار بگیرد تا زمانی که در میان روزنامه های دیگر در روزنامه فروشی ها قرار می گیرد ، به خوبی قابل دیدن باشد.

بلکه باید توجه کنید لوگو را طوری طراحی کنید که به شکل افقی قرار بگیرد. زیرا طراحی افقی لوگوی روزنامه ها به زیبایی های دیداری آنها اضافه می کند و از آنجا که معمولاً ، روزنامه ها به صورت افقی تا می خورند در زمان تا خوردگی ، هماهنگ با دیگر صفحات روزنامه قرار می گیرد و کاملاً قابلیت خود برای دیده شدن و خوانا بودن را حفظ می کند.

چهار) حروف خوانا

شاید در بسیاری از لوگوهایی که برای کسب و کارها و مشاغل دیگر طراحی می شود ، خوانا بودن حروف در رده های بعدی اهمیت داشته باشد ، به بیان دیگر ، بیشتر شکل ظاهری و تصویر لوگو مهم است تا اینکه تک تک حروف و کلمه آن قابل خواندن باشد.

اما در لوگوی مطبوعات ، باید لوگو به گونه ای طراحی شود که نام آنها به خوبی قابل خواندن باشد. بنابراین ، تک تک حروف آن باید به صورت کاملاً خوانا طراحی شود.

مطالب مرتبط