مزایای داشتن بسته بندی و جعبه درست

اولین جعبه‌هایی که ساخته شدند تنها به منظور حمل و نقل کالاها به وجود آمدند و اکثراً فرم و قالب و طرح یکسانی را دارا بودند.

چرا که فروشنده محصولات خود به طور مستقیم اقلام و کالاها را به مشتریان ارائه می‌نمود و طرح و شکل جعبه‌ها و بسته‌ها آن چنان با اهمیت نبود. در حال حاضر که فروشندگان محصولات و اجناس فرصت و توانایی جوابگویی و عرضه کالاها و شناساندن و توضیح درباره‌ی کالاها به خصوص در مغازه‌های گسترده و  در اوقات پرتردد ندارند. به منظور برطرف ساختن این امر ، مغازه‌ها به ارائه کالاها به شکل مجزا و چیده شده در ویترین و قفسه‌های خود اقدام کردند.

این شکل از عرضه محصولات موجب به وجود آوردن تحولات اساسی در بسته بندی و بسته بندی محصولات گردید. زیرا اصلی‌ترین کوشش افرادی که محصولات را در ویترین فروشگاه‌ها جای می‌دهند ، جذب توجه خریداران و به وجود آوردن اشتیاق در آنان در زمان گذر از برابر ویترین مغازه‌هاست. بدین سان بسته بندی عمده‌ترین و قدرتمندترین وسیله در جهت رفع این عامل مبدل گردید و اندک اندک درجه و میزان اهمیت به خصوصی را به خود اختصاص داد.

مزیت و عملکرد بسته بندی:

نگه داری مواد درونی فرآورده‌ها از عیب و نقص و آسیب و آلوده شدن: یک پاکت و بسته بندی مطلوب قادر است محصول را در زمان مشخصی ، از مواردی مانند خرابی و آلودگی‌های محیطی محافظت نماید و در تمام فازهای پخش ، جابه‌جایی و ذخیره سازی از زمان ساخت تازمان استفاده مشتری ، تاثیر پر اهمیتی در حفظ مواد و درون مایه را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

ساده‌تر و به صرفه کردن محصولات در جریان ساخت ، پخش و استفاده یکی از مقصودها و رسالت‌های اساسی بسته بندی محصولات می‌باشد. یک جعبه و پاکت عالی و مناسب بایستی قادر باشد محصولات و محتویات خود  را در طی راه جابه‌جایی ، با کیفیت و طبیعت اولیه خود محافظت نماید. مجموعه متخصصان طراحی بسته بندی بایستی قادر باشند ضروریات ویژه بسته بندی محصولات هرف را در خصوص جابه‌جایی مشخص نمایند و چاره اندیشی و متونی را به کار گیرند که ساده و آسان بودن فرد استفاده کننده را در زمان جابه‌جایی کالا لحاظ گرداند زیرا این نکته به مقبولیت عام و فروش اغلب کالاهای شرکت شما یاری بسیاری خواهد کرد.

استفاده سهل و راحت: یکی از پارامترهای بسته بندی عالی و مناسب راحتی در استفاده از محصول است. ساخت جعبه‌هایی که قادرند بی‌هیچ احتیاجی به ابزار به خصوصی درب آنان را گشود و یا بعد از استفاده ظرفیت استفاده دوباره را  دارا باشند یکی از مقاصد طراحان و متخصصان در این حوزه‌ می‌باشد.

پیشگیری از جعل ، انحراف و اغراق: پیشگیری از تقلب و جعل و فروش سایر کالاها به ازای کالاهای معروف و اصلی از دیگر مزایا و عملکرد مناسب جعبه‌ها و پاکت‌های کالاهاست. بسته بندی محصولات به نفسه نشان دهنده این است که جعبه بی‌عیب و عاری از هرگونه استفاده قبلی است. هرگز اعتماد و یقینی درباره‌ی سلامت و بهداشت و اصلی بودن یک کالای بدون جعبه تصور نمی‌شود.

خوش شکل بودن ، جذب نظر و ارزش دادن به کالا: جعبه‌ها و پاکت‌ها برخوردار از طرح‌های با مفهوم و مطابق با محصولات در کنار ثبت داده‌ها و معلومات نوشته شده ، به گونه‌ای واضح و مستقیم مشتریان را به سوی خویش جذب می‌کند و داده‌ها و اشتیاق ضروری را به وی منتقل می‌کند. بدین سبب است که جعبه‌ها به فروشندگان ساکت معروف هستند. آگاهی از قابلیت و اجزای بصری ، آشنایی با رنگ‌ها و تطابق دادن آن با نوع محصول و یا فضای اثربخش آن خود تاثیر بسیاری در مجذوب ساختن مشتریان خواهد داشت.

در عصر حاضر در بازار رقابتی فراوان می‌بینیم که محصولاتی که از طرح و شکل مبتکرانه و مدرن و مطابق با نوع و جنس کالاها و از شایستگی برخوردارند ، نسبت به محصولات و اجناسی که با همان حالت و چگونگی و ولوهم افزون‌تر و بهتر ، از بخت و اقبال فراوان‌تری در جهت فروش بهره می‌برند و سبب تغییرات غیر قابل تصور ارقام فروش کالاهای همانند میان کمپانی‌های رقیبان شده است.  بنابراین همیشه در حوزه تبلیغات ، حوزه‌ی بسته بندی و پروسه ابداع و ساخت آن بخشی می‌باشد که از طرف مسئولان و بازاریابان یکی از فراوان‌ترین مرکزیت و دقت را به خویش منحصر ساخته است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بسته بندی به صفحه اصلی آن مراجعه نمایید.

همچنین می توانید برای کسب اطلاع در مورد طراحی لیبل و برچسب محصول به این صفحه بروید.

طراحی جعبه

مطالب مرتبط